העולם שבו אנו חיים מהיר יותר מאי פעם ורבים מאיתנו חשים שאין מספיק שעות ביום לכל מה שאנו רוצים לעשות. התמרון בין הרצון להצליח בעבודה, לבלות זמן איכות עם המשפחה, לפגוש חברים וגם ליהנות מזמן שמוקדש אך ורק לנו, הוא אינו פשוט כלל. אך באמצעות ניהול נכון שלו תוכלו לשפר את ההתנהלות שלכם ביומיום. כך תוכלו לעשות זאת:

נצלו היטב את האפשרויות הדיגיטליות שלכם

אומנם להתקדמות הטכנולוגית ולשילוב המסיבי שלה בחיינו יש תפקיד מרכזי בחיים המהירים שאנו מנהלים, אך אם תנצלו את הכלים הדיגיטליים נכון, תוכלו להיעזר בהם כדי לשפר את יכולות ניהול הזמנים שלכם. למשל, אם יש לכם עניינים פיננסיים לטפל בהם כמו הלוואות ואפילו השקעות, אתם ממש לא חייבים לבזבז את זמנכם בביקור בסניף הבנק ואפילו אינכם צריכים להשקיע בשיחת טלפון. כיום תוכלו לבצע את כל הפעולות הדרושות לכם הישר מהמכשיר הנייד במהירות נפלאה, שתחסוך לכם זמן יקר שאותו תוכלו לנצל עבור דברים אחרים. 

אך לא רק בפן הכלכלי תוכלו להיעזר בטכנולוגיה לשיפור ניהול הזמן שלכם, תוכלו ליישם זאת גם בתחומי חיים אחרים. צריכים לעשות קניות של מצרכים לבית? בצעו הזמנה מהסופר ותדאגו שהכול יגיע עד אליכם, במקום שתצטרכו להסתובב שעה בסניף. צריכים לרכוש בגדים לכם או לילדים? אתם ממש לא צריכים ללכת לקניון, פשוט הזמינו הכול אונליין. אולי תידרש לכם יותר סבלנות עד שכל מה שהזמנתם יגיע, אך הסבלנות במקרה זה משתלמת ללא ספק. 

הציבו לכם יעדים לטווח הרחוק

חלק גדול מניהול זמן חכם הוא דווקא לחשוב לא רק במובנים של כאן ועכשיו, אלא לדעת גם לאן אתם הולכים. כלומר, הציבו לעצמכם יעדים גדולים לטווח הרחוק, שיסייעו ביצירת מסגרת ברורה לעשייה העסקית שלכם. ברגע שיש לכם מטרה מוגדרת, יהיה קל הרבה יותר לתכנן את פעילות היומיומית או החודשית, כך שניהול הזמן שלכם יהיה יותר יעיל. שיטה זו גם תסייע לכם ליצור תיעדוף חכם יותר של משימות בהתאם לצעדים שעליכם לעשות כדי להגיע למטרה שהצבתם. 

חשבו גם בקטן

הטיפ הבא עשוי לכאורה לעמוד בסתירה אל מול הטיפ הקודם, אך האמינו לנו שהם בהחלט הולכים יחד יד ביד. אז הגדרתם לעצמכם יעדים ארוכי טווח וייתכן שכרגע הכול נראה גדול ומאיים מאוד. מאיפה מתחילים בכלל? מהי הדרך הנכונה? כדי שלא תרגישו מוצפים, עליכם לחשוב בצעדים קטנים במהלך היום שלכם בעוד התמונה הגדולה נמצאת בראשכם. חלקו את המטרות הגדולות למשימות קטנות ופשוטות, כך יהיה לכם קל הרבה יותר להתחיל ולא תפלו למלכודת מסוכנת של דחיינות, שבה אינכם עושים דבר כלל. משימות קטנות ייתנו לכם תחושת סיפוק לעיתים תכופות יותר, דבר שיגדיל את המוטיבציה שלכם וישכנע אתכם להמשיך במלוא המרץ קדימה. 

הקפידו על תיעדוף משימות

מי שעובד בעולם העסקים בכל תחום שהוא כנראה כבר מכיר ברמה כזו או אחרת את המילה תיעדוף. המשמעות היא שאתם למעשה מסדרים את המשימות שלכם לפי סדר עדיפויות, מה חשוב ובהול יותר ומה יכול לחכות לשלב מאוחר ביום העבודה. לפעמים ישנו פיתוי לזרוק את התיעדוף מחוץ לחלון ולגשת קודם כל למשימות שנראות קלילות ופשוטות, אך האמת היא שגם משימות קטנות יכולות להצטבר ולקחת מכם זמן ואנרגייה ממשימות חשובות הרבה יותר. לכן, רגע לפני שאתם מתחילים את היום שלכם ואפילו את השבוע, שבו עם עצמכם וערכו רשימה כתובה המפרטת את כל המשימות שמחכות לכם ותעדפו אותם. אגב, התיעדוף אינו חייב לכלול אך ורק דברים שעליכם לעשות בעבודה, בהחלט יעזור להכניס אותו גם לדברים שדורשים זמן בחייכם האישיים.

אל תתישו את עצמכם

לכאורה לקיחת זמן התאוששות היא פעולה של בזבוז זמן שבו יכולתם לעבוד, אך האמת היא המנוחה הכרחית עבור מי שרוצה לנהל את זמנו טוב יותר. כשאנו לא עושים זאת כדי לחדש מצברים ולנוח, הרגע שבו יאזלו כוחותיכם הוא לא שאלה של האם, אלא שאלה של מתי. והרי קריסה מעבודת יתר היא בזבוז נוראי וודאי, לכן השאירו לכם פנאי לדבר שעושה לכם הכי טוב ונותן לכם רגע לעצמכם, לכו לסרט, צאו למסעדה או קראו ספר טוב, כל דבר שמרענן את רוחכם. 

*כתבה זו אינה מהווה הצעה ו/או התחייבות להעמדת האשראי. העמדת ההלוואה באמצעות בנק לאומי לישראל בע"מ וכפופה לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפרעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.