חברות ההייטק, המתמודדות עם משבר הקורונה העולמי הרחוק מלהסתיים, מנסות לייצר לעובדים שלהן ולעצמן ודאות מסוימת, והחלו להשקיע בפיתוח טאלנטים ועובדים לטווח הרחוק מתוך החברה.

כך למשל השיקו בחברת ההייטק SimilarWeb, שהוקמה על ידי אור עופר ופיתחה פלטפורמה למדידת התנהגות מקוונת, תוכנית להסבת עובדים ללא רקע במטרה לשלב אותם בחברה, כך שלצד גיוסם של 100 עובדים, גייסו גם עשרה עובדים ללא רקע בתחום לצוות האופרציה שאמון על השיח עם הפניות הראשונות לחברה. אלה יעברו הכשרה של חודשיים שבסיומה יעבדו בצוות במשך כשנה וחצי, ואח"כ ישתלבו בתפקידים נוספים בחברה.

״האנשים שיתקבלו ישובצו בצוות שמאפשר שיח עם אנשים מחברות ומדרגים שונים ולחשיפה משמעותית לעולם ההייטק״ אומר יוסי מזרחי, ראש הצוות הבכיר ב־SimilarWeb. ״הצמיחה המשמעותית של החברה לצד יכולתנו להכשיר היטב גרמו לנו להניע את התוכנית, שבמידה ותצליח נתחיל בהכשרות דומות מדי חצי שנה ובהיקפים גדולים יותר״, הוא מוסיף.

יוסי מזרחי (צילום: יח''צ)
יוסי מזרחי (צילום: יח''צ)


חברת Fyber בראשותו של זיו אלול נותנת דגש לפיתוח אישי של העובדים הקיימים בחברה, מתוך אמונה כי הצלחת החברה קשורה להתפתחות ולשביעות הרצון של העובדים. רק בשנה האחרונה 30% מעובדי החברה קודמו או עברו תפקיד בתוך החברה.

לאחרונה השיקה Fyber תוכנית פיתוח אישית לעובדים שנמצאים בחברה יותר משנה, המתמקדת בערוצי פיתוח אישיים ומקצועיים. זו תוכנית ״קואצ'ינג״ אישית, אחד על אחד, הזמינה אונליין דרך GrowthSpace סטארט־אפ ישראלי המנגיש תהליכי אימון לטאלנטים ומנהלים. בתוכנית מפגשים עם מומחים בנושאי תקשורת, מנהיגות ועוד. נוסף על כך, תוכנית מנטורינג הכוללת ליווי אישי על ידי אחד ממנהלי החברה הבכירים, ואפשרות לקחת חלק בתוכנית ״יום בחיי״ בה יוכל העובד לחוות יום עבודה של עובד בכל תפקיד אחר - מתפקידי פיתוח, מנהל שיווק ועד תפקיד המנכ״ל.

לצד פיתוח העובדים הקיימים בחברות, ישנן אפשרויות רבות לעובדים שנאלצו לעזוב את מקום עבודתם. הסטארט־אפ ג'ולט למשל מפעיל את קורס פומה, המאפשר לאנשים לבצע הסבה ולהתאים את כישוריהם למקצועות ההייטק.

דורון אהרונסון, מנהל הפעילות של ג'ולט בישראל, אומר: "חברות הייטק בדגש על סטארט־אפים, ניצבות בפני הזדמנות מעניינת להצמחת טאלנטים חדשים. כח אדם מיומן ומוכשר שעבד בענפים שונים שנפגעו מהמשבר, מצא עצמו לפתע ללא עתיד תעסוקתי ברור. אנשים אלו יכולים לתרום הרבה מאוד לחברות טכנולוגיה ובעיקר במשרות לא טכנולוגיות, אלא משרות בעלות אופי יותר עסקי כמו מכירות, שיווק, מוצר, אופרציה, ניהול פרויקטים ועוד".

"הזרמת כוח אדם איכותי ומיומן למשרות אלו תוביל לצמיחה מיידית של החברה. תוכנית 'פומה', שנבנתה בשיתוף חברות הייטק מאפשרת לבצע הסבה זו ומאפשרת לחברות גישה לגיוס הבוגרים ולמי שיהיו הטאלנטים הבאים בתעשייה".