שוק העבודה משתנה כל הזמן ולבעלי המיומנויות הנכונות יהיה קל יותר למצוא עבודה. למרבה הצער, בזמן מיתון התחרות על מקומות עבודה נחשקים עם משכורות גבוהות מתגברת, ויותר אנשים שאינם רוצים להתפשר על משרות זוטרות יותר, או על משכורות נמוכות יותר, ימצאו את עצמם מהר מאד חותמים בלשכת התעסוקה ומקבלים דמי אבטלה. שמירה על אותה עבודה במשך תקופה ארוכה הפכה להישג מדהים - וזה מגובה במחקרים שמצביעים על כך, שבמהלך הקריירה אנשים מחליפים עבודה בממוצע 16 פעמים.

ייכנס לרשימת "מזונות העל"? האגוז שמפחית מסת שומן וכולסטרול
אחרי 20 שנה יחד: איך הסרט "ברבי" גרם לזוג מהצפון לפתוח בהליך גירושין?

עם זאת, גם אם הנך מחזיק במקום עבודה יציב, להלן נפרט שלושה דברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את הקריירה שלך:

הכן מפת דרכים לקריירה: הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לשרטט מפת דרכים שמושתתת על יעדים עבורך. עליך לשאול את עצמך לאן בסופו של יום אתה שואף להגיע ומה היעדים הריאלים שאתה רוצה להציב לעצמך בטווח של 10 שנים קדימה. בכדי לתכנן יעדים מומלץ להשתמש במודל smart או בכלים אחרים.

יש לקחת בחשבון שככל הנראה יהיו לא מעט אתגרים ותיתקל בלא מעט מכשולים בדרך, אך יש תמיד לשמור על אופטימיות ולא להתייאש, להסתגל ולהמשיך קדימה עד להשגת המטרות.

בניית פרופיל עסקי ונוכחות מקצועית בלינקדאין: יצירת פרופיל עסקי ברשת החברתית לינקדאין ותחזוקתו עשויה להיות פעולה נכונה. אין צורך להמתין למתי שתצטרך לחפש עבודה בכדי להקים את הפרופיל, אלא צריך להגיע למצב שביום שתחפש עבודה, יהיה לך פרופיל מובנה, מלא, עשיר עם רזומה מקצועי ונוכחות מקצועית שיצרת, כדי שמעסיקים יוכלו לבחון גם בראיה לאחור. בניית נוכחות מקצועית דורשת זמן ומסירות, אבל זה שווה את זה אם אתה רוצה לבנות אמינות מקצועית ובעל מותג מקצועי בתחומך.

למידה לאורך החיים ( Life long learning) כדרך חיים: אחת המיומנויות הנדרשות בעולם העבודה היא למידה לאורך החיים. חשוב להשקיע בעצמך. למד קורסים מקצועיים, קרא ספרי לימוד עסקיים בתחומך, התעדכן בטכנולוגיות חדשניות שמשפיעות על התחום שלך, בחן תוכנות שונות של אינטליגנציה מלאכותית כמו chatgpt שעשויות לתרום לעבודתך. 

לסיכום, לא צריך לשקוט על השמרים ולחכות לסערה שתגיע, יש מספר דברים שאפשר לעשות עכשיו כדי להשקיע בעצמך ולסלול את הדרך לקידום הקריירה שלך.

הכותבת היא מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקה ניהולית, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות בעולם העבודה, שמועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי, להכשרות של עובדים ומנהלים, מקבוצת אל הנכס

עו''ד שרון הר זהב (צילום: פרטי)
עו''ד שרון הר זהב (צילום: פרטי)