דגם ה-EQA הוא רכב פנאי קטן ויוקרתי, "צאצא" במשפחת הקרוסאוברים הקטנים/קומפקטיים מבית מרצדס בנץ, המבוסס על הפלטפורמה של המרצדס GLA, רכב הפנאי הקטן ומפואר, שהושק בארץ בדור השני שלו בסוף 2020, (עם המנוע החדש והמדובר שיוצר בשת"פ מפתיע בין מרצדס לרנו-ניסאן. מנוע בנפח 1.33 בנזין עם הספק של 163 כ"ס), עם ביצועים דינאמיים ומהנים.

השניים חולקים לא מעט חלקים, פיצ'רים ומערכות, אך מרצדס דאגה להוסיף שינויים, כדי שהצרכן יוכל להבדיל היטב בין השניים. כמו למשל, עיצוב החזית: מרצדס EQA מקבלת חזית חדשה, ללא "גריל" סטנדרטי, כמו ברכבי בנזין/דיזל, כי אין צורך אמיתי בגריל עם חריצים, לכניסת אוויר גדולה אל "בית המנוע". במקום זאת, כמו במרצדס EQC החשמלית הגדולה, יש גריל שחור אטום למדי ופלסטי עם חריץ קטן, וסמל המרצדס השטוח למראה במרכז, כדי שתדעו שמדובר בדגם חשמלי, ומאיזו משפחה הוא.

למרצדס  EQA עוד מאפיין עיצובי של משפחת EQ - פסי התאורה הארוכים מלפנים ומאחור. רצועת סיבים אופטיים אופקית, המחברת את אורות היום של פנסי ה-FULL LED. כשהחלקיקים הכחולים בתוך הפנס מדגישים את החתימה החשמלית של מרצדס. נמשיך עוד קצת עם העיצוב החיצוני הייחודי, ל-EQA חישוקי סגסוגת קלים בגודל של עד 20 אינץ', בחלק מהמקרים עם קישוט דקורטיבי בצבע.

מבפנים
בתא הנהג, מושב מהודר ונוח, עם תנוחת ישיבה גבוהה וזקופה, מנך האופייני לרכב שטח - מה שהופך אותו לרכב נוח לכניסה ויציאה, עם שדה ראייה טוב מסביב לנהג. במרכז, מסך מולטימדיה דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ’ עם המערכת המתקדמת MBUX, יש מערכת שמע מתקדמת של  BURMESTER, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ועוד.

המנוע
למרצדס EQA 250 מנוע חשמלי עם הספק של 140 קילו-וואט / 188 כ"ס, צריכת חשמל משולבת של 15.7 קילו-וואט/100 ק"מ, ופליטת פחמן דו חמצני של 0 גרם/ק"מ. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת כ-8.9 שניות, וזו מגיעה למהירות של 160 קמ”ש. טווח הנסיעה החשמלי ברכב, על פי היצרן, הוא עד 486 ק"מ. את הנתון הזה אנחנו נדע לאשש או להפריך רק אחרי מבחן דרכים. 

בטיחות
ברכב מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, כמו: מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, שמירה על סטייה מהנתיב, מערכת התרעה על רכב בשטח מת, מערכת לניטור עייפות הנהג; בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד.

בטיחות פסיבית: ה-EQA נבנה על בסיס המבנה החזק של המרצדס GLA, כאשר המרכב של ה-EQA הותאם לדרישות המיוחדות שלו כרכב פנאי שטח חשמלי. כמו למשל: מיקום הסוללה, מסגרת הסוללה, החלקים סביבה, הגנה על הסוללה, כן, באזור הקדמי של הסוללה יש מגן סוללה, כדי למנוע פגיעה אפשרית בנסיעה, באזור הרגיש הזה. המרצדס EQA עבר אקסטרה מבחני ריסוק ובטיחות, גם את זה הרגיל והיסודי של המותג הגרמני הקפדן, וגם מבדקים מחמירים בטיחותיים, לשמירה והגנה על כל אזור הסוללה החשמלית.

מרצדס EQA היא הבטחה, ועוד צעד גדול בדרך של מרצדס לעבר חשמול לא מעט מדגמיה (המונעים על ידי מנועי בנזין ודיזל). בשנתיים הקרובות, עומדים להגיע לישראל 8 דגמים נוספים, מאותה משפחה (EQ), עם הספקים של הרבה מעבר ל-200 כ"ס, בעלי הנעה כפולה, וטווחי נסיעה של יותר מ-500 ק"מ. יש למה לצפות (רמז: עוד השנה, ברבעון הבא עלינו לטובה, הרבעון השלישי...).

מרצדס EQA

  • נוחות וביצועים (1-5)- 4
  • מראה ותחושה (1-5)- 4.5
  • סביבת נהג וטכנולוגיה (1-5)- 5
  • דירוג בטיחות ישראלי (1-5)- 7
  • עלות-תועלת (1-5)- 4.5

ציון סופי (1-10) - 9

מרצדס EQA, משווק ב-3 רמות גימור, החל מ- 299,900 ש"ח ועד 379,900 ש"ח.
טעינה מהירה 10%-80% אורכת 35 דקות.
טעינה איטית מ-0-100% אורכת כ-7-9 שעות.