על המספרים האלה אפשר להסתכל מהחצי הריק או המלא של המכל. ברבעון הראשון של 2024 נמסרו 89 אלף מכוניות חדשות בישראל - ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמחזירה את שוק הרכב ארבע שנים לאחור. מנגד, מדובר ברבעון שהתנהל כולו בצל מלחמה, כשעשרות אלפי ישראלים מגויסים למילואים ומספר דומה מפונים מבתיהם - ועדיין נמכרו כאן כמעט 90 אלף מכוניות חדשות.

למרות ההבטחה שמסר: הבשורה המרה של איילון מאסק

וכך, למרות התייקרות המכוניות החדשות, בעיקר אלה שמגיעות מהמזרח על רקע הזינוק בעלויות ההובלה שיצר המשבר בים האדום, התעשייה לא מאיטה. עם כ־60 דגמים חדשים או מחודשים, חלקם ממותגים, 2024 עומדת להיות שנה מעניינת מאוד בתחום הרכב.


אאודי A3 מחודשת
מתי: רבעון שלישי
הקומפקטית של אאודי, המתמודדת מול ב.מ.וו ומרצדס על כרטיס הכניסה לעולם היוקרה, מקבלת מתיחת פנים שמתרכזת בצבעים חדשים ובחזית מעט יותר אגרסיבית. תא הנוסעים גם הוא מתעדכן, כאשר לוח המחוונים הדיגיטלי ומשטח הטעינה יהיו עכשיו ציוד תקני. מנוע? 1.5 ליטר עם 150 כ"ס שממשיך עם הדגם. לגרסת ה־S3 יעלה הספק המנוע מ־310 ל־333 כ"ס והיא תקבל את הדיפרנציאל הנשלט אלקטרונית מה־RS3.


אאודי Q6
מתי: סוף השנה
ה־Q6 נכנס ברווח שבין ה־Q4 אי־טרון וה־Q8 אי־טרון, שני הקרוסאוברים החשמליים. הפלטפורמה פותחה בשיתוף פורשה ומשמשת גם את המקאן החשמלי. הוא מעט יותר גדול מ־Q5. מבחינת הנעות הוא יתחיל עם שני מנועים בהספק 388 או 517 כ"ס בהתאם לגרסה. ההבטחה היא לטווח של 625 ק"מ לגרסת הבסיס ותמיכה בטעינה מהירה של 270 קילוואט.

אאודי Q6 (צילום: יח''צ)
אאודי Q6 (צילום: יח''צ)


ב.מ.וו 218
מתי: חציון שני
גרסת בסיס לקופה הקטנה של ב.מ.וו המשווקת כעת בגרסאות 220 ו־240 החזקה. כאן ייעשה שימוש במנוע ה־1.5 ליטר, שלושה צילינדרים ו־136 כ"ס.


ב.מ.וו סדרה 4 מחודשת
מתי: חציון שני
גרסת הקופה של סדרה 3 קיבלה מראה מובחן מאוד עם גריל הכליות המוגזם. מתיחת הפנים לא נגעה בגריל השנוי במחלוקת ומטפלת בפנסים, בעיצובים שונים לחישוקים ובתוספות קוסמטיות נוספות. השינוי המשמעותי הוא בתא הנוסעים, עם מעבר לדור החדש של מערכות המולטימדיה על גבי מסך קעור.

ב.מ.וו סדרה 4 מחודשת (צילום: יח''צ)
ב.מ.וו סדרה 4 מחודשת (צילום: יח''צ)


ב.מ.וו M5
מתי: רבעון רביעי
גרסת־העל של הסדרה תגיע בסוף השנה ואמורה להציג את הקונטרה לוגמת הבנזין לכל חגיגת הסוסים והביצועים שמציעות החשמליות. היא תעשה שימוש במנוע ה־4.4 ליטרים V8 שנמצא גם ב־XM אבל עם טיפול וחיזוק חשמלי, כאשר השמועות והציפיות הן לגזרת 800 הסוסים. ואמרו אמן.


ב.מ.וו סדרה 1 ו־2
גראן קופה מחודשות
מתי: רבעון רביעי
כמו באאודי A3 ובמרצדס A3 קלאס, גם כאן אלו כרטיסי הכניסה לעולם של ב.מ.וו. גם פה סביר להניח שהחידוש יתרכז בעולמות הקוסמטיקה ואולי בכמה עדכונים לסביבת הנהג שתיישר קו עם המראה המוכר מדגמי היצרנית האחרים.


דונגפנג BOX
מתי: רבעון שלישי
מטרו מוטור, יבואנית הדו־גלגלי הגדולה בארץ, מתרחבת עם עוד יצרן סיני מכובד. ה־BOX היא סופר־מיני חשמלית באורך 3.7 מטרים ובסיס גלגלים של 2.42 מטר, הספק צנוע של 45 סוסים, סוללת 27.2 קוט"ש וטווח של כ־230 ק"מ.

דונגפנג BOX (צילום: יח''צ)
דונגפנג BOX (צילום: יח''צ)


אקספנג G6
מתי: רבעון שני־שלישי
הקרוסאובר של אקספנג נולד בצלמה ובדמותה של טסלה מודל Y במראה ובממדים. בסין הוא מתומחר באגרסיביות כדי להילחם בה, וכמו טסלה - גם אקספנג עושה שימוש בטכניקות ייצור ייחודיות. במקרה הזה, הסוללות הן חלק מהשלדה המרכזית, והחלקים הקדמיים והאחוריים מיוצרים ביציקות אלומיניום. הוא מגיע בגרסת הנעה אחורית ולה 296 כ"ס או כפולה עם 487 כ"ס. הסוללות הן בקיבולת 66 קוט"ש או 87.5 קוט"ש. עוד נתון יוצא דופן הוא השימוש בארכיטקטורת V800 שמאפשרת טעינה אולטרה מהירה של 280 קילוואט, המשמעות - 300 ק"מ ב־10 דקות טעינה. בתנאי, כמובן, שתמצאו מטען כזה.

אקספנג G6 (צילום: יח''צ)
אקספנג G6 (צילום: יח''צ)


BYD סיל U
מתי: רבעון שלישי
למרות השם הזהה למכונית הסדאן, הקרוסאובר סיל U אינו מבוסס על הפלטפורמה המודרנית של הסיל. זה לא אמור להפריע אם אתם לא מחפשים את הקצה הטכנולוגי, זה כן יכול לעזור לשמור את המחיר שלו נמוך משל מתחרות כמו טסלה מודל Y וסרס 5. המפרט הטכני מבוסס על הנעה קדמית עם הספק של 218 כ"ס ושתי סוללות לבחירה, 72 קוט"ש לטווח של 420 ק"מ או 87 קוט"ש ל־500 ק"מ.

BYD סיל U (צילום: יח''צ)
BYD סיל U (צילום: יח''צ)


ג'יפ גרנד צ'ירוקי פלאג־אין
מתי: רבעון רביעי
שלוש שנים אחרי שהושקה, תצטרף גרסת הפלאג־אין של הגרנד צ'ירוקי להיצע המקומי. הדור הנוכחי מתרחק עוד יותר מהשטח לכיוון רכב כביש נינוח וגבוה, אז לצרף אליו הנעת פלאג־אין זה דבר מתבקש. המתכון דומה לזה של הרנגלר פלאג־אין - מנוע בנזין 2.0 ליטרים ארבעה צילינדרים ושני מנועים חשמליים שמעמידים 380 סוסים משותפים וטווח חשמלי של כ־42 ק"מ.


דאיון יואנהנג H9
מתי: מחצית שנייה
קבוצת כדורי, יבואנית סקייוול, מרחיבה את ההיצע לעוד מותג סיני. ה־H9 הוא קרוסאובר חשמלי מפואר בעל 6 או 7 מקומות. ההנעה היא כפולה, וההספק עומד על 600 כ"ס. הטווח הרשמי צפוי לעמוד על כ־600 ק"מ בתקינה האירופית, ומערכת הטעינה תומכת בקצב של 320 קילוואט, כלומר, כ־300 ק"מ בכ־10 דקות.

דאיון יואנהנג H9 (צילום: יח''צ)
דאיון יואנהנג H9 (צילום: יח''צ)


דאיון יואנהנג Y6
מתי: מחצית שנייה
ה־6Y היא מכונית הסלון של המותג, גם היא מתהדרת במערכת טעינה מהירה מאוד ומציעה טווח של כ־540 ק"מ מסוללת 100 קוט"ש. היא מוצעת עם שתי גרסאות הנעה. זו הבסיסית עם מנוע בודד אחורי ו־340 כ"ס, וזו עם צמד מנועים, הנעה כפולה 680 כ"ס והצהרה על זינוק ל־100 קמ"ש ב־3.5 שניות.


דאיון יואיהו
מתי: מחצית שנייה
היואיהו תצטרף לליפמוטור T03 ולדאצ'יה ספרינג בתור החשמליות הקטנות שיחליפו את מכוניות המיני המוכרות. סוללת 31.7 קוט"ש וטווח של קצת פחות מ־300 ק"מ.


ג'יפ רנגלר מתיחת פנים
מתי: רבעון שני
השינויים החיצוניים עדינים, אבל ג'יפ באמת השתדלה לצמצם את הפער. תא הנוסעים מקבל מסך 12.3 אינץ' ושיפור באיכות החומרים. מטיילי השטח ישמחו לשמוע שהאנטנה כבר לא דורשת פירוק בכל כניסה לסבך אלא מוטמעת בשמשה, שלגרסת הרוביקון יש סרן אחורי משופר, הכנה לכננת ועוד, ושנוספו לו כריות וילון במטרה לשפר את ציון הבטיחות שלו, העומד על כוכב בודד במבחן הריסוק האירופי. גרסת הפלאג־אין, ה־4Xe, תוצע במפרט הבסיסי המוזל.

ג'יפ רנגלר (צילום: יח''צ)
ג'יפ רנגלר (צילום: יח''צ)


ג'אקו J7
מתי: חציון שני
ה־J7 יהיה הנציג הראשון בישראל מדגמי ג'אקו, מותג סמי־יוקרתי חדש של צ'רי, בייבוא כלמוביל. מדובר בקרוסאובר הקרוב בממדיו ליונדאי טוסון, בעיצוב רבוע וחזית עם גריל שקשה להתעלם ממנו. ראשונה תגיע גרסת הבנזין, עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש ועם 195 כ"ס. ברבעון האחרון של השנה תצטרף גרסת פלאג־אין שאמורה לאפשר לו טווח של עד 160 ק"מ חשמליים. בסביבת הנהג נטולת המותגים ממתינים מסך מגע 14.8 אינץ' ולוח מחוונים 10.25 אינץ'. מפרט הבטיחות טרם פורסם, אך לדברי היצרנית היא מכוונת לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

ג'אקו J7 (צילום: יח''צ)
ג'אקו J7 (צילום: יח''צ)


ג'נסיס GV80 ו־G80
מתיחת פנים
מתי: רבעון רביעי
צמד ה־80 של ג'נסיס, הקרוסאובר GV וה־G הסלונית, קיבלו מתיחות פנים שמטפלות בגריל הקדמי, אבל מה שבולט יותר הוא ציוד שני הדגמים בעיצוב פנים חדש שכולל מסך 27 אינץ'. במקביל תגיע ה־GV80 בתצורת קופה מעוצבת, כמו שמציעות כבר כאופציה המתחרות הגרמניות. לקופה יש קלף ייחודי משלה - פיתוח של מנוע ה־3.5 ליטרים V6 של היצרנית, שמוסיף מגדש־על חשמלי לתגובת דוושה מהירה יותר בסל"ד נמוך, ההספק עומד על 415 כ"ס.

קופה ג'נסיס GV80 (צילום: יח''צ)
קופה ג'נסיס GV80 (צילום: יח''צ)


וויה קוראז'
מתי: רבעון רביעי
אחרי הקרוסאובר פרי והמיני־וואן דרים, מגיע הדגם השלישי לאולם התצוגה של וויה. קרוסאובר קומפקטי שישב מתחת לפרי, מאובזר בנדיבות כמוהו ואמור להציע ממדים הדומים לאלו של אאודי Q6 ודומיו ומחיר תחרותי בהרבה.

וויה קוראז' (צילום: יח''צ)
וויה קוראז' (צילום: יח''צ)


ליפמוטור C10
מתי: רבעון רביעי
הקרוסאובר החשמלי החדש של ליפמוטור הושק לאחרונה בסין. הוא לא רחוק ממידותיו של קיה סורנטו לצורך קנה המידה, אך עם 5 מקומות ישיבה. העיצוב רבוע ולפחות חיצונית מאופק מאוד ביחס למה שהורגלנו לקבל מהיצרניות הסיניות. הטווח צפוי לעמוד על כ־410 ק"מ והמחיר תחרותי ל־BYD אטו 3. במקביל תקבל סוף־סוף ה־T03 הקטנה מערכות בטיחות אקטיביות.

ליפמוטור C10 (צילום: יח''צ)
ליפמוטור C10 (צילום: יח''צ)


אלפא רומיאו ג'וניור
מתי: רבעון רביעי
קבוצת סטלנטיס מוציאה אח תאום לג'יפ אוונג'ר, פיאט 600, פיג'ו 2008 ואחרים. הג'וניור יהיה החשמלי הראשון של היצרן האיטלקי וימוצב מתחת לטונאלה, עם מנוע 1.2 היברידי קל ו־136 כ"ס, וכן בהנעה החשמלית של הפלטפורמה, ככל הנראה עם יותר מ־156 כ"ס. הסוללות צפויות להיות בקיבולת של 54 קוט"ש, והטווח יעמוד על כ־400 ק"מ.

אלפא רומיאו ג'וניור (צילום: יח''צ)
אלפא רומיאו ג'וניור (צילום: יח''צ)


דאצ'יה דאסטר חדש
מתי: מחצית שנייה
סוס העבודה של דאצ'יה עשוי ליישר קו עם שאר תעשיית הרכב בדור החדש שלו. אחרי שנים שבהן היה גרסת הלואו קוסט של הג'יפונים, הוא מקבל עיצוב מודרני, גבוה יותר ועם 22 ס"מ במרווח הגחון, תא הנוסעים נאה, ויהיו לו מערכות בטיחות אקטיביות שחסרו לדגם היוצא. הדאסטר מקבל לראשונה יחידת הנעה היברידית של רנו, 1.6 ליטר בנזין ומנוע חשמלי שמייצרים יחד 141 כ"ס ומחוברים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. מי שזה יותר מדי עבורו יוכל עדיין לקבל את מנוע ה־1.2 ליטרים עם תיבה ידנית. חבל ש־4x4 יהיה שוב אופציה רק בגרסה הידנית.

דאצ'יה דאסטר חדש (צילום: יח''צ)
דאצ'יה דאסטר חדש (צילום: יח''צ)


דאצ'יה ספרינג
מתי: מחצית שנייה
לספרינג, מכונית מיני בעיצוב קרוסאובר שכבר יותר מדי זמן מבטיחה להיות החשמלית הזולה בישראל לא היה הרבה מזל. עד שכבר הגיע משלוח ראשון של עשרות יחידות הן נשרפו במתחם האחסנה של היבואנית מפגיעת רקטה. הפעם הספרינג תגיע לאחר מתיחת פנים ועם 65 כ"ס וסוללת 27 קוט"ש לטווח משולב של 230 ק"מ בלבד. קצר, אבל סביר למכונית עירונית.


טויוטה לנד קרוזר
מתי: רבעון רביעי
הדור החדש בשושלת הלנד קרוזר פראדו ממשיך להציע את כל הטוב שהפך את הדגם הזה לפופולרי לאורך השנים - אופציה ל־7 נוסעים, תדמית קשוחה, יכולות שטח טובות מאוד לצד רמת עידון טובה על האספלט. הפעם הוא משפר גם את נקודות החולשה, כמו תא הנוסעים המזדקן והוספת מערכות בטיחות לצד יכולות כביש טובות יותר מבלי לוותר על השטח. לכל זה יש מחיר והלנד קרוזר, שלא היה זול מלכתחילה, עומד להתייקר עוד יותר.

טויוטה לנד קרוזר (צילום: יח''צ)
טויוטה לנד קרוזר (צילום: יח''צ)


יונדאי סנטה פה הייבריד
מתי: רבעון שלישי
הקרוסאובר הגדול של יונדאי מקבל דור חדש שמזכיר בעיצוב את קיה EV9, אבל אינו חשמלי עדיין, אלא בנזין, היברידי או פלאג־אין. הוא ימשיך להציע שלוש שורות מושבים בתוך 4.83 המטרים שלו. כאשר זו השנייה תקבל מסך נפרד לשליטה בבקרת האקלים. בהנעה אפשר לבחור בין מנוע בנזין 2.5 ליטרים ללא ועם מוגדש טורבו (195 ו־281 כ"ס בהתאמה), 1.6 ליטר טורבו היברידי (226 כ"ס) ואותו מנוע עם הנעת פלאג־אין 265 כ"ס. הראשונה שתגיע תהיה ההיברידית.

יונדאי סנטה פה הייבריד (צילום: יח''צ)
יונדאי סנטה פה הייבריד (צילום: יח''צ)


יונדאי סונטה מתיחת פנים
מתי: רבעון שלישי
שהחזית החדשה לא תבלבל אתכם: זה לא דגם חדש והוא לא חשמלי, זו פשוט הסונטה שמיישרת קו עם המראה העדכני ביונדאי. גם תא הנוסעים עובר להיראות כמו זה של החשמליות, שני מסכים גדולים, אחד למולטימדיה ואחד ללוח המחוונים, בורר "מטחנת הפלפל" להילוכים הבולט ממוט ההגה ועוד. אין שינוי ביחידת הכוח, היא תמשיך עם מנוע 2.0 ליטרים יחד איתו ותהווה תגבור חשמלי להספק של 192 כ"ס.


יונדאי איוניק 5N
מתי: רבעון רביעי
קחו את אחת החשמליות החדשות הטובות ביותר שיש היום בשוק ואת היכולות המוכחות של חטיבת N הספורטיבית של יונדאי, חברו את זה לחשמל וקיבלתם את ה־5N. מקצה השיפורים העמיד מכונת ביצועים חשמלית שלא שוכחת שהחיים זה לא 0־100, שאליהם היא מגיעה ב־3.4 שניות, אלא הדרך לרתום את 650 הסוסים שלה וההנעה הכפולה להיות מהנה מאוד גם בפניות. עם תג מחיר שצפוי להיות מעל 400 אלף שקלים היא תהיה תענוג גדול אבל גם לא זול.


יונדאי באיון, טוסון, פאליסייד מתיחות פנים
מתי: רבעון 3
בעוד הסנטה פה מתחדש בדגם כל־חדש, שני הקרוסאוברים האחרים במשפחה, הטוסון הקטן ממנו והפאליסייד הגדול ממנו יקבלו מתיחות פנים. בשניהם לא מדובר במהפכות, לא חיצוניות ולא בתאי הנוסעים, אלא יותר ליטושים קטנים על מנת להשאיר את הדגמים אטרקטיביים באולמות התצוגה. גם הבאיון הקטן יעודכן ויקבל את החזית החדשה של היצרן.


לקסוס RZ הנעה קדמית
מתי: רבעון שלישי
אחרי שהושק בגרסת ה־450 כפולת ההנעה. מתחילה לשווק לקסוס את ה־RZ הכל־חשמלי שלה והמבוסס על טויוטה bZ4X גם בגרסת הנעה קדמית מוזלת. ההנעה הקדמית מגיעה עם מנוע אחד, בהספק של 204 כ"ס (313 כ"ס בהנעה הכפולה), עם סוללת 72.8 קוט"ש של CATL הסינית וטווח אירופי של כ־500 ק"מ, לעומת 404־436 ק"מ בהנעה הכפולה. גם עם ההנעה הכפולה ה־RZ זול משמעותית מהמתחרים הגרמניים, וגרסת ההנעה הקדמית אמורה להיות זולה עוד יותר.

לקסוס RZ הנעה קדמית (צילום: יח''צ)
לקסוס RZ הנעה קדמית (צילום: יח''צ)


מאזדה CX־60
מתי: רבעון שלישי
מאזדה ממשיכה לבסס את דרכה במסע להפיכתה למותג יוקרה. אחרי ה־90־CX הגדול מגיע האח הקטן, מה שמאפשר לו לשחק בין הנעה אחורית לכפולה בהתאם לגרסה. אלו יכללו היברידית מתונה עם 3 ליטרים או פלאג־אין שלה מנוע 2.5 ליטרים עם מנוע חשמלי שמספקים 327 כ"ס. סוללת ה־17.8 קוט"ש תאפשר לו 63 ק"מ של טווח חשמלי.

מאזדה CX־60 (צילום: יח''צ)
מאזדה CX־60 (צילום: יח''צ)


מאזדה 5־MX
מתי: רבעון שני
לאורך השנים עברה ה־5־XM ליטושים כמו העלאת ההספק מ־160 ל־184 כ"ס, תוספת מערכות בטיחות ועוד. עכשיו מגיע טיפול נוסף, עדין אבל חשוב: בגריל החדש מוטמע הרדאר שיאפשר בקרת שיוט אדפטיבית, ונוספה לה מערכת זיהוי תנועה חוצה מאחור. המסך בתא הנוסעים גדל מ־7 אינץ' ל־8.8 אינץ', יש מראה שונה ללוח המחוונים ועוד. השמחה האמיתית היא תוספת דיפרנציאל מוגבל החלקה מיוחד לדגמים הידניים.


MG סייברסטר
מתי: רבעון רביעי
SAIC, בעלת הבית הסינית של MG, תמיד ידעה לפרוט על המיתרים הנוסטלגיים. עכשיו היא חוזרת לשורשיה כיצרנית מכוניות דו־מושביות פתוחות (רודסטרים), מקדימה בכך גדולות, ותיקות ונחשבות ממנה. גג בד, דלתות מספריים והנעה אחורית עם 310 כ"ס עד כפולה עם 536 כ"ס.

MG סייברסטר (צילום: יח''צ)
MG סייברסטר (צילום: יח''צ)


MG4 טווח מוגדל וספורטיבית
מתי: מאי
שתי גרסאות של הקומפקטית החשמלית של MG יצטרפו להיצע. הראשונה היא גרסת הטווח הארוך של הדגם, עם סוללת 77 קוט"ש במקום 64 קוט"ש, שמאריכה את הטווח המוצהר מ־450 ל־520 ק"מ. הגרסה השנייה היא ה־ XPower, שלוקחת את ההאצ'בק למחוזות שבהם עדיין כמעט לא מסתובבות חשמליות - הוט האצ' בטעם של פעם, אבל על חשמל - שני מנועים חשמליים ו־435 כ"ס ותאוצה ל־100 קמ"ש ב־3.8 שניות. על הטווח היא מתפשרת, וזה יעמוד על 385 ק"מ, אבל אם תעשו אותם בכבישים מפותלים, תוכלו ליהנות מבולמים מכוילים לצד הספורטיבי ודיפרנציאל מוגבל החלקה עם נעילה אלקטרונית. המחיר צפוי להיות זול משמעותית מהיונדאי 5N.


מזראטי גרקאלה חשמלי
מתי: רבעון שני
הרכב החשמלי השני של היצרנית והסדרתי הראשון, שמחליף את צלילי ה־V8 וה־V6 בזמזום חשמלי. הגרקאלה לא נראה שונה מאוד מגרסאות הבנזין, אבל ברצפה שלו יש סוללת ענק של 105 קוט"ש, שכוחה יפה ל־500 ק"מ רשמיים. שני מנועים חשמליים יוצרים הנעה כפולה ו־560 כ"ס. הזינוק ל־100 קמ"ש אורך 4.1 שניות.

מזראטי גרקאלה חשמלי (צילום: יח''צ)
מזראטי גרקאלה חשמלי (צילום: יח''צ)


מיני קופר החדשה
מתי: חציון שני
המיני החדשה (דור רביעי למותג) תגיע תחילה בתצורת 3 הדלתות עם הנעת בנזין (1.5 ליטר 156 כ"ס או 2.0 ליטרים 204 כ"ס ב־S), שמבוססת על הדור הנוכחי, וגם בגרסת הנעה חשמלית שנקראת E ו־SE, חדשה לגמרי. ה־E תציע 184 סוסים, סוללת 40.7 קוט"ש ו־305 ק"מ נסיעה, וה־SE תהיה עם 218 סוסים, סוללת 54.2 קוט"ש ו־402 ק"מ. תצורות 5 הדלתות יגיעו מאוחר יותר.

מיני קופר החדשה (צילום: יח''צ)
מיני קופר החדשה (צילום: יח''צ)


מיני אייסמן
מתי: סוף השנה
אחרי שהקאנטרימן גדל והתייקר, תשיק ב.מ.וו קרוסאובר חשמלי, קטן וזול משמעותית, 4.07 מטרים לאורך הכללי ובסיס גלגלים של 2.61 מטר הוא בדיוק באמצע בין המיני קופר לקאנטרימן. יחידות ההנעה מגיעות מהמיני החשמלית. כלומר, דגם הבסיס יהיה בעל הנעה קדמית והספק של 184 כ"ס וסוללת 40.7 קוט"ש. מעליו תהיה גרסת ה־S עם 218 כ"ס וסוללת 54.2 קוט"ש.


M-hero mengshi
מתי: רבעון שני
כאילו דונגפנג החליטה לייצר שילוב של חיקוי האמר עם באטמוביל, המנגשי הוא רכב שטח גדול באורך 4.99 מטר, רוחב של 2.08 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. ארבעה מנועים חשמליים יוצרים הספק משותף של 1,088 כ"ס. למרות משקל מופרע של 3.3 טונות, הוא מאיץ ל־100 קמ"ש ב־4.2 שניות, וסוללת 140 קוט"ש תסיע אותו למרחק של כ־375 ק"מ בתקן האירופי.

M-hero mengshi (צילום: יח''צ)
M-hero mengshi (צילום: יח''צ)


סוזוקי סוויפט
מתי: רבעון שלישי
דור רביעי לסופר־מיני היפנית, שבניגוד לאופנה הנוכחית מסרבת לגדול. זה מאפשר לה לשמור על משקל קל ולהסתפק במנוע בנזין צנום. כמה צנום? 1.2 ליטרים, 3 צילינדרים ו־82 כ"ס היברידי מתון, עם תיבה אוטומטית רצופה, ואופציה שהפכה לנדירה בארץ, של תיבה ידנית. בנוסף היא מצטיידת במערכות בטיחות מתקדמות, שומרת על תא נוסעים קל לתפעול עם מתגים פיזיים.

סוזוקי סוויפט (צילום: יח''צ)
סוזוקי סוויפט (צילום: יח''צ)


פיאט אוליסה
מתי: רבעון רביעי
המיני־וואן של פיאט שהיה אמור לתת מענה לרנו אספאס, פורד גלאקסי, קיה קרניבל ואחרים. ההנעה היא קדמית ובהספק הצנוע של 136 כ"ס, שמחוברים לשני נפחי סוללות לבחירה - 50 קוט"ש (230 ק"מ) או 75 קוט"ש (330 ק"מ), כך שהכיוון הוא היסעים או חלוקה בתוואי קרוב יחסית, ופחות נסיעות חוצות מדינה.

פיאט אוליסה (צילום: יח''צ)
פיאט אוליסה (צילום: יח''צ)


ניו EL6
מתי: רבעון שני
הדגם הרביעי של NIO בארץ הוא קרוסאובר שמכוון למתחרות כמו טסלה מודל Y ולקסוס RZ, אבל גדול יותר, עם אורך כללי של 4.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר. ההנעה היא זו שבה משתמשים הדגמים האחרים של היצרנית, כלומר, שני מנועים חשמליים בהספק של 485 כ"ס. וכמו בדגמים האחרים, ניתן לקבוע כמה מהם ינוצלו לביצועים. יש בחירה בין שני מארזי סוללות, בסיסית של 75 קוט"ש וטווח של 400 ק"מ או 100 קוט"ש ו־530 ק"מ.

ניו EL6 (צילום: יח''צ)
ניו EL6 (צילום: יח''צ)


סיטרואן e־C3
מתי: רבעון שלישי
הדגם החדש מחליף גם את הסופר־מיני C3 וגם את הקרוסאובר C3 איירקרוס, והוא חשמלי בלבד. כמותג המכוון מחיר, סיטרואן תעשה שימוש בסוללת LFP זולה יותר מסוללות ה־NMC, שבהן עושות שימוש הרוב מוחלט של החשמליות. הסוללה בקיבולת של 44 קוט"ש מספקת גם טווח צנוע של 320 ק"מ בלבד. כמו הטווח, גם המחיר יהיה צנוע, כ־120־130 אלף שקל בארץ. מנוע בהספק 113 כ"ס מספיק ל־0־100 קמ"ש ב־11 שניות ו־135 קמ"ש מרביים.

סיטרואן e־C3 (צילום: יח''צ)
סיטרואן e־C3 (צילום: יח''צ)


סקודה קודיאק
מתי: רבעון רביעי
הדור השני של הקרוסאובר 7 מקומות הצ'כי ממשיך עם אותה פלטפורמה, אבל משופרת ומעודכנת. הוא ארוך יותר בכ־6 ס"מ מהדור היוצא, והתוספת נוצלה להגדלת תא המטען מ־227 ל־340 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש. בסביבת הנהג מערכת מולטימדיה חדשה, שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים והשמע עם חוגות חכמות, מעבר של בורר ההילוכים למוט קטן מאחורי ההגה ועוד. שורת המנועים נשארת על כנה, 1.5 ליטר 150 כ"ס, 2.0 ליטרים 204 כ"ס, דיזל 2.0 ליטרים עם 150 או 193 כ"ס (הנעה כפולה בחזקה). נוספה יחידת הנעה פלאג־אין, עם מנוע ה־1.5 ליטרים ומנוע חשמלי (204 כ"ס משותפים), וסוללת 25.7 קוט"ש תוכל להסיע אותו לטווח שבסקודה מגדירים כ"יותר מ־100 ק"מ".

סקודה קודיאק (צילום: יח''צ)
סקודה קודיאק (צילום: יח''צ)


סקודה אוקטביה מחודשת
מתי: רבעון רביעי
המשפחתית המוערכת זוכה למתיחת פנים צנועה. בעיצוב החיצוני כמעט אין שינויים, אבל בתא הנוסעים גדלו המסכים ל־10־13 אינץ', בקרת האקלים המפוצלת הפכה לסטנדרטית, הטלפונים שלכם ייטענו מהר יותר עם העלאת הזרם ליציאות ה־USB, והיא מוסיפה גם פיצ'ר שמאפשר להחנות גם כאשר עומדים מחוץ לרכב. תחום המנועים התרענן, מנוע ה־1.0 ליטר אינו מוצע יותר, במקומו יהיה מנוע ה־1.5 ליטר בהספק מופחת של 116 כ"ס וכן בהספק המוכר של 150 כ"ס. מנוע ה־2.0 ליטרים מציע 204 סוסים וגרסת ה־VRS עם 265 כ"ס. בדיזלים מנוע 1.5 ליטר מחליף את ה־2.0 ליטרים והספקו 116 כ"ס.


סובארו פורסטר חדש
מתי: רבעון שני
דור חדש לאחד הג'יפונים הוותיקים והמוכשרים ביותר. קהל לקוחות אדוק שכבר למד להעריך את השילוב בין רכב שימושי, נעים, עם יכולות שבילים יוצאות מן הכלל, וכל זה בלי להיסחף בטרנדים של עיצוב מצועצע. הדור החדש הוא אבולוציה כבדה על בסיס הדור היוצא. ממשיך בעיצוב המזוהה שלו, גם עם מנוע הבוקסר 2.5 ליטרים ועם 182 כ"ס שהיום כבר נחשבים לזעומים וצנומים ויורדים לכל ארבעת הגלגלים. מה שכן שופר זה תא הנוסעים והגיע הזמן, כולל מעבר למולטימדיה מודרנית ומערכות בטיחות מתקדמות בדור חדש.

סובארו פורסטר חדש (צילום: יח''צ)
סובארו פורסטר חדש (צילום: יח''צ)


סובארו סולטרה
מתי: רבעון רביעי
הסולטרה היא המקבילה של סובארו לטויוטה bZ4X. המידות והעיצוב החיצוני זהים למעט החזית ויחידות התאורה. כמו הטויוטה, גם היא תגיע בשתי גרסאות הנעה. זו עם ההנעה הקדמית ולה 204 סוסים, סוללת 71.4 קוט"ש וטווח של 530 ק"מ. הגרסה השנייה עם שני מנועים, הנעה כפולה והספק של 217 כ"ס, טווח נסיעה קצר יותר של 460 ק"מ, אבל עם מערכת בקרת הנסיעה (המוצלחת מאוד) בשטח X MODE מבית סובארו.


סאנגיונג (KGM) טורס
מתי: מחצית שנייה
אחרי שנקלעה לקשיים, נרכשה ושינתה את שמה ל־KGM השיקה סאנגיונג לפני כשנתיים את הטורס, עם 4.7 מטר ו־2.68 מטר בבסיס הגלגלים הוא גדול מטוסון ומספורטאז', וזכה, כרגיל אצל היצרנית, לעיצוב שנוי במחלוקת. אלינו הוא יגיע בשתי הוורסיות שלו, בנזין עם מנוע 1.5 ליטר וכ־170 כ"ס או המעניינת יותר - חשמלית עם 200 כ"ס, סוללת 70 קוט"ש וטווח מוצהר של 420 ק"מ.

סאנגיונג (KGM) טורס (צילום: יח''צ)
סאנגיונג (KGM) טורס (צילום: יח''צ)


פולקסווגן ID.5
מתי: רבעון שלישי
ה־5 הוא גרסת הקרוסאובר קופה של ה־ID.4 שכבר משווק בישראל וינחת כבר לאחר מתיחת פנים ששדרגה את הספק המנוע מ־204 ל־286 כ"ס. יחד עם ניהול אנרגיה משופר לסוללת ה־77 קוט"ש, התארך הטווח המשולב ב־17 ק"מ, ל־550 ק"מ מוצהרים. יכולת הטעינה היא עדיין 135 קילוואט. מערכת המולטימדיה עם מסך 12.9 אינץ' מקבלת את הגרסה העדכנית, אמורה להשתפר בהיבט הגרפי, מהירות הביצועים והממשק.


פולקסווגן ID.7
מתי: רבעון רביעי
הסדאן החשמלית הראשונה של פולקסווגן מציעה טווח מרשים של 700 ק"מ (עם סוללת ה־86 קוט"ש המוגדלת), נושקת באורכה ל־5 מטרים ועם בסיס גלגלים של 2.97 מטר היא גדולה מאאודי A6 הסלונית. היא הראשונה שהושקה עם מנוע ה־286 כ"ס החדש של היצרן, ותהיה גם גרסת בסיס עם סוללת 77 קוט"ש וטווח של 615 ק"מ (שגם הם ארוכים מהמקובל בקבוצה). השוני הוא גם ביכולת הטעינה המהירה, 170 קילוואט בסוללה הקטנה ו־200 קילוואט בגדולה.

פולקסווגן ID.7 (צילום: יח''צ)
פולקסווגן ID.7 (צילום: יח''צ)


פיג'ו 3008
מתי: רבעון שלישי
הקרוסאובר הצרפתי המוצלח זוכה לדור שלישי, שיגיע לכאן לקראת סוף השנה. בשלב הראשון לא בגרסה החשמלית, שבה הכי גאה היצרנית, אלא בתצורת בנזין עם תגבור היברידי קל, 1.2 ליטרים, שלושה צילינדרים, 136 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. הממדים הפנימיים גדלו ובסביבת הנהג בחרה פיג'ו, אחרי ביקורת רבה, לשלב בין תפעול ממסך מגע (קעור וענק של 21 אינץ') לכפתורים פיזיים.

פיג'ו 3008 (צילום: יח''צ)
פיג'ו 3008 (צילום: יח''צ)


קיה K4
מתי: רבעון רביעי
קיה תחזור להתחרות ביונדאי אלנטרה, טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה עם דגם חדש שזכה לעיצוב דרמטי ונמתח לאורך 4.71 מטר. בינתיים הוצגו בארה"ב מנועי בנזין 2 ליטר (145 כ"ס) ו־1.6 ליטר טורבו (190 כ"ס), אבל לארץ היא צפויה להגיע עם היחידה ההיברידית החסכונית של האלנטרה (1.6 ליטר, 139 כ"ס). תא הנוסעים מיישר קו עם הדגמים החדשים של היצרנית, מסך מולטימדיה עם לוח מחוונים באותה מסגרת, שילוב של פקדים פיזיים עם מסך מגע, ומושב אחורי במבנה ספסל מאוד מעניין שעשוי להצביע על יכולות אכלוס משופרות. יציאות מיזוג יש, לפחות זה.

קיה K4 (צילום: יח''צ)
קיה K4 (צילום: יח''צ)


קיה EV9
מתי: רבעון שני
הקרוסאובר החשמלי בעל תצורות ה־6 וה־7 מושבים של קיה מגיע לכאן. עם אורך של 5 מטרים בתצורות הנעה אחורית או כפולה ומספר גרסאות טווח, כולן עם סוללת 99.8 קוט"ש. גרסת ההנעה האחורית מספקת 204 כ"ס ו־541 ק"מ רשמיים, גרסת ההנעה הכפולה מעלה ל־380 כ"ס ומורידה ל־500 ק"מ. תא הנוסעים מרשים במרווח, באיכות ובאבזור, נוחות הנסיעה גם כן הרשימה במפגש הראשון איתו. אבל המחיר שצפוי להיות כ־400 אלף שקלים עשוי להיות אתגר משמעותי.


קיה נירו היברידי
מתי: רבעון שני
זה שנתיים שקיה נעדרת גרסה היברידית של הקרוסאובר הקומפקטי שלה - הנירו. הוא היה אחראי ללא מעט מההצלחה של הדגם בציי הרכב ובתקופה מסוימת אחרי הפסקת ייצורו המשיכה היבואנית למכור את גרסת ה"פלוס" של הנירו, אבל מהדור החדש עדיין לא היה להם מה להציע. זה ישתנה עם הגעת הגרסה ההיברידית של הדור השני של הדגם.


קיה EV3
מתי: רבעון רביעי
כרגע עדיין ללא גרסת ייצור, ולכן גם ללא פרטים טכניים כמו מידות או מפרט. אבל ה־EV3 אמור להיות קרוסאובר חשמלי קומפקטי שיקביל במידה מסוימת ליונדאי קונה. ההשערה שלנו היא שהוא ינסה להתמקם בטווח המחירים שמתחת ל־200 אלף שקלים.


פורד אקספלורר EV
מתי: רבעון רביעי
למי שמדמיין את רכב הכביש־שטח הענק האמריקאי, חביב השריפים והפרברים - אז לא, האקספלורר EV הוא לא ג'מוס מחושמל, אלא דגם שמיועד לשוק האירופי ונושא את שמו של האייקון האמריקאי. הבסיס הוא למעשה ה־MEB של פולקסווגן, חלק ממערך שיתופי הפעולה של שתי היצרניות (גם) בתחום החשמלי. השימוש בפלטפורמה ובמנועים של פולקסווגן אומר שגם ההספקים דומים, גרסאות הבסיס עם סוללת 77 קוט"ש ו־286 כ"ס עם טווח מוצהר של 602 ק"מ או גרסת הנעה כפולה עם סוללה של 79 קוט"ש, 340 כ"ס ו־566 ק"מ.

פורד אקספלורר EV (צילום: יח''צ)
פורד אקספלורר EV (צילום: יח''צ)


וולוו EX90
מתי: רבעון שלישי
לא רשמית, ה־EX90 הוא המחליף של ה־XC90, רשמית, הוא הרכב שמצעיד את היצרנית הסינית־שוודית לעידן החשמלי. גדול מאוד, עם 5.09 מטר ו־2.99 מטר בבסיס הגלגלים, עיצוב שוודי מאופק ומוקפד, 7 מושבים, סוללה של 107 קוט"ש וטווח של 600 ק"מ בגרסת הבסיס. זו תציע 408 סוסים, ואילו גרסת הפרפורמנס תעלה ל־517 סוסים. כמקובל אצל וולוו, ההשקעה בבטיחות היא אדירה, וזו כוללת לא רק מצלמות, מכ"ם ולידאר (מכ"ם לייזר), אלא אפילו חיישנים על ההגה ושתי מצלמות ניטור נהג להתרעה על חוסר ערנות.

וולוו EX90 (צילום: יח''צ)
וולוו EX90 (צילום: יח''צ)


מוסטאנג מאך E
מתי: רבעון רביעי
אחרי שלא מעט יחידות הגיעו לארץ בייבוא אישי, תתחיל היבואנית דלק מוטורס בייבוא סדיר של החשמלית הראשונה של פורד, שואלת את שמה ממכונית הספורט המיתולוגית, שעל הגעתה הקרובה הוכרז בתחילת החודש. גרסאות הבסיס עם 266 כ"ס והחזקות יותר עם 346 כ"ס, הטווחים נעים בין 340 ל־480 ק"מ בהתאם לגודל הסוללה - 68 או 88 קוט"ש. לקראת סוף השנה תצטרף גם הגרסה החשמלית של הפומה, הקרוסאובר הקטן של פורד.

מוסטאנג מאך E (צילום: יח''צ)
מוסטאנג מאך E (צילום: יח''צ)


שברולט קולורדו ZR2
מתי: רבעון שלישי
הטנדר ה"קטן" של שברולט אולי קטן מהסילברדו, אבל עדיין גדול מהיילקס ודימקס. יש לו גם גרסת ZR2 קרבית ולה גרסה עוד יותר מיוחדת בשם "ביזון". רשימת השיפורים כוללת צמיגי שטח 35 אינץ' על חישוקים עם נעילות לנסיעה בלחץ אוויר נמוך מאוד ("ביד לוק"), זרועות המתלים ארוכות יותר, ובולמי הזעזועים משופרים. המנוע הוא אותו 2.7 ליטר מוגדש עם 350 כ"ס וההנעה אחורית, כפולה למצבי אחיזה נמוכים לכביש, כפולה לתנאי שטח והילוך כוח. על הכוונת? פורד ריינג'ר ראפטור וג'יפ גלדיאטור רוביקון. 

שברולט קולורדו ZR2 (צילום: יח''צ)
שברולט קולורדו ZR2 (צילום: יח''צ)