שם: אריאל איקן (56)
תפקיד: מנכ"ל פרזניוס מדיקל קר בישראל
מצב משפחתי: נשוי ואב לשלושה

מסלול מקצועי
"השלמתי תואר שני בביו־כימיה ותואר שני במינהל עסקים. במשך השנים שילבתי בין שני התחומים ומילאתי תפקידי ניהול מגוונים בתעשיית הפרמצבטיקה והמערכות הרפואיות. את דרכי התחלתי בחברת טבע, שבה שימשתי כמנהל יחידה עסקית. לאחר מכן כיהנתי כמנכ"ל פיליפס מערכות רפואיות בישראל, העוסקת במערכות הדמיה רפואיות (CT,MRI, PET CT), ופעלתי למיצוב החברה כמובילת השוק המקומי ולפיתוח פרויקטים רחבי היקף בסין. כיום אני מנכ"ל חברת פרזניוס מדיקל קר בישראל, שהיא חלק מענקית שירותי הבריאות הגלובלית המובילה בתחום של ייצור ואספקת ציוד רפואי לטיפול בחולים הסובלים מאי־ספיקת כליות ומתן טיפולי דיאליזה. לחברה יש כ־4,000 מכוני דיאליזה ברחבי העולם, 30 מהם בישראל. בארץ אנחנו מעסיקים 600 עובדים".

עשייה חשובה בשנה האחרונה
"שני דברים בעלי משקל אירעו השנה: קידום פרויקט רחב היקף של הטמעת תיק חולה ממוחשב בכל מכוני החברה בארץ, מה שמאפשר איסוף מידע על המטופלים לצורך מעקב רפואי יעיל. נוסף לכך נעשה תהליך של התקנת מערכות המים המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית בכל המכונים ושדרוג מראה המכונים, לרווחת המטופלים ובני משפחותיהם המלווים אותם. מאחר שמטופלי דיאליזה מגיעים למכון כמה פעמים בשבוע, וכל טיפול נמשך ארבע שעות, זהו צעד רב־משמעות המשפר את הרגשתם".

העצה הכי טובה שקיבלתי בחיים
"להשקיע ביחסים בין־אישיים ולהבין שהעובדים והלקוחות הם קודם כל ולפני הכל אנשים עם רגשות, מחשבות וצרכים. אם אצליח לגעת בהם, המחויבות הבין־אישית תתעצם".

העצה הטובה ביותר שנתתי לעובדיי
"להשקיע בעבודת צוות ולעודד חשיבה מחוץ לקופסה".

עיסוק בספורט
"רכיבה על אופניים".

ספר אהוב
"'המנהיג הטבעי' מאת רובין שארמה".

בילוי מועדף
"כשמתאפשר, טיולי טבע עם משפחתי וחבריי בארץ ובחו"ל".

גורם לי סיפוק
"בחיים האישיים: לראות את אשתי וילדיי מאושרים ומממשים את עצמם. בחיים המקצועיים: להצליח לכבוש פסגות חדשות ולחוש את שביעות רצון העובדים והלקוחות".

הפחד הכי גדול שלי
"שיקרה חלילה משהו לא טוב לאשתי, לילדיי ולבני משפחתי המורחבת".

פרגון
"אני חייב לומר מילה טובה למשרד הבריאות על הטיפול במשבר הקורונה, על התנהלות שקולה וזהירה בניסיון למגר את התפשטות המחלה בצורה מקצועית. יש הרגשה שיש יד מכוונת, ולראיה: שיעור הנדבקים בישראל נמוך בצורה ניכרת ממדינות כמו איטליה, סין וארה"ב".

דרינק אהוב
"כוס יין אדום PANTERA מאיטליה ויין PETIT CASTEL מישראל".

שעות הפנאי
"הצגות תיאטרון, בעיקר של בית לסין והקאמרי, ומופעי מוזיקה של זמרים ישראלים כמו שלמה ארצי, עידן רייכל ועילי בוטנר וילדי החוץ, והופעות טובות בחו"ל כגון קולדפליי. אין ספק שזה חסר".

מעורר השראה בעיניי
"חברות סטארט־אפ שמפתחות חדשנות פורצת דרך וגם מיזמים חברתיים של התנדבות בקהילה כמו עמותת "בית של בנג'י, שבה אני מתנדב לעזור לחיילים בודדים משוחררים".