חטיבת האורז של ענק המזון היפני Zen-Hon מגיעה לישראל ותיוצג בידי קבוצת Kitikata. הקבוצה הישראלית תהיה אחראית להחדרתם של מוצרי פרימיום (מוצרי אורז ייחודיים) לשוק הישראלי. ההשקה הרשמית של מוצרי החברה צפויה בתחילת ינואר.

התאגיד היפני נחשב מאוד בשוקי המזון הבינלאומיים. הוא מאגד את קבוצת Japan Agricultural Cooperatives JA, המורכב מקואופרטיבים של חקלאים, שמטרתם להגן ולשפר את תנאי הניהול החקלאי ואת פרנסתם של חקלאים מקומיים ברוח הסיוע ההדדי. המנכ"ל והבעלים של חברת יבוא המזון Kitikata הוא נאור לוי, המחובר היטב לשוק היפני, בין השאר בזכות יבוא וויסקי יפני, סאקי ומוצרי צריכה אחרים המשווקים למסעדות ישראליות.

צריכת שוק האורז בישראל בשנה האחרונה נאמדת ב־160 אלף טון - גידול של 28% לעומת השנה הקודמת. האורז נחשב לאחד המזונות הבסיסיים והפופולריים ביותר, והוא מקובל בעיקר על יוצאי אסיה וכתוסף פופולרי של אוכל יפני (בעיקר סושי), סיני ותאילנדי.

 לוי: "זה שיתוף פעולה עם תאגיד משמעותי השולט בשוק היפני והמהווה שחקן גלובלי דומיננטי. החדרת מוצרי האורז הייחודיים צפויה להקפיץ את עולם הקולינריה בישראל מספר צעדים קדימה, ולהכניס עניין וטעמים מגוונים במיוחד במטבח היפני והאסייתי. כחברה בעלת פעילות יבוא גלובלית גם למדינות אירופה", מוסיף לוי, "אנחנו בוחנים את האפשרות לייצג את התאגיד גם בשוודיה, שבה התרבות והמטבח היפניים פופולריים במיוחד".