שר החוץ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, שוחח הבוקר (שני) עם השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן, בעקבות הסערה שחוללו הדברים שאמר ב-103FM, על כך שגרס תלונות אנונימיות בתקופתו כראש אכ"א. לאחר השיחה, מסר לפיד כי " ״יש עתיד היא מפלגה שבה יש אפס סובלנות ואפס גיבוי להטרדות מיניות. אנחנו מאמינים שיש להגן על נשים ולאפשר להן להתלונן בכל דרך שימצאו לנכון. אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה".

השר הוסיף כי שטרן הבהיר בפניו שמעולם לא גרס תלונה על הטרדות מיניות וכי "כל תלונה על הטרדה שהגיעה לשולחנו, טופלה מיד בחומרה יתרה. דבריו התייחסו רק לתלונות שקצינים הגישו אחד נגד השני במהלך מאבק על תפקידים".

בנוסף, יו"ר יש עתיד התייחס לתלונה שנחשפה אמש, לפיה שטרן איים על חיילת שלא תעז להתלונן על הטרדה מינית, בעת ששימש כמפקד בה"ד 1: "בתקופתו כמפקד בה"ד 1, שטרן לא טיפל כלל בחיילי המפקדה. מי שמכיר את הנהלים בבסיס יודע שזה בלתי סביר שתלונה על הטרדה מינית במפקדה תגיע אליו".

"הציטוט של דבריו, כמעט 30 שנה מאוחר יותר, לא יכול להיות נכון. לאורך כל הקריירה הארוכה שלו טיפל שטרן בנושא ההטרדות המיניות ברגישות יתרה ומתוך הכרה שמדובר בעבירה חמורה במיוחד", הוסיף לפיד.

לסיכום נושא התלונה בבה"ד 1 הודיע שר החוץ כי "יש עתיד קוראת לשלטונות צה"ל לחקור במהירות את הדברים, על מנת לאפשר לאלוף שטרן להגן על שמו הטוב".

בעקבות הסערה, בסיעת יש עתיד הודיעו כי ישיבת הסיעה השבועית תיסגר לתקשורת.

אתמול, לאחר פרסום תלונת החיילת, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) קראה ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגדו.  יו"ר נעמת, חגית פאר, הוסיפה כי יש לפתוח בבדיקה מיידית בעקבות חשיפה תלונתה של החיילת לשעבר שטענה אמש בתכנית "הצינור" כי שטרן דרש ממנה לא להתלונן על הטרדה מינית שעברה לדבריה.

פאר טענה כי ״הפרשה הזאת ממחישה מדוע החוק בישראל קובע שבמקרה של תלונות על הטרדות מיניות יש לבדוק כל תלונה גם אם היא אנונימית בהתחלה. המסר למתלוננות צריך להיות שמאמינים להן ולא שגורסים את טענותיהן. הניסיון הרב והמר שלנו מלמד שנשים רבות חוששות מחשיפת פרטיהן שכן הדבר מוביל להסתה והתנכלות נגדן״.