מי אמר שאורוול לא ביקר בבאר-שבע? 1984, הגירסה הבוזנחית. לרגל התערוכה השנתית של ויסקי מגזין מספרים חברי הסנהדרינק על חוויית ויסקי בלתי נשכחת

הייתי צעיר מאד, בקושי בן 17, השנה היתה 1984 ואני נסעתי לקורס נהיגת מירוצים בבית הספר של ג'ים ראסל. האישור שקיבלתי מצה"ל היה לשלושה חודשים, לא יותר. ב-1984 לא יכולת עדיין לצאת מהארץ ללא אישור של צה"ל, וכסף זר אפשר היה לקנות רק באופן רשמי בבנק והסכום תועד בדרכון. מי אמר שג'ורג' אורוול לא הגיע לבקר בבאר- שבע? יום לפני הנסיעה עוד שמעתי את ההורים שלי מתווכחים. את אבא נוזף "אני גידלתי ילד 17 שנה ואת שולחת אותו למות באנגליה" ואת תשובת המחץ של אמא שלי "שתוק!". אז נסעתי ואפילו הייתי טוב מאד. אחרי הקורס נשארתי להתחרות עד סוף העונה ובמירוץ השני שלי כבר זכיתי. בתור פרס הוזמנתי לארוחת ערב אצל המנהל והמדריך הראשי של בית הספר ג'ון קירק פטריק. התרגשתי כמו ילד ובנימוס באר-שבעי אופייני נכנסתי לחנות הראשונה וקניתי ויסקי טוב. לא שתיתי לפני זה אלא טיפות של כל מיני בקבוקים מוזרים שהיו אז בשוק הישראלי - בשגרה היה זה בלק אנד ווייט ובאירועים מיוחדים פתחו ג'וני ווקר אדום. מעבר לזה לא זכיתי לראות ויסקי אחר. בחנות הקטנה בנוריץ' היו עשרות בקבוקים, המוכר שאל למי אני קונה ואמרתי את השם. "קח לו גלנפידיך", הוא ענה מיד, "הסקוטי המשוגע שלך מאד אוהב את זה".

בוזנח שותה ויסקי רוחב
בוזנח שותה ויסקי רוחב
כבר לא זוכר מה היה המחיר, אבל זוכר שמדובר בבדיחה במונחים של היום. קניתי את הגלנפידיך הכי יקר שהיה בחנות והגעתי לארוחת הערב גאה כאילו גיליתי את אמריקה מחדש. היה ערב תענוג ופינקו אותי כמו מלך. זו הייתה גם הפעם הראשונה בחיים שבה טעמתי קוקטייל שרימפס ואויסטרים. לא ידיעתי אם לבלוע או להקיא (אל דאגה, מהר מאד התאהבתי ובשנותי בצבא יכולתי רק לחלום על אויסטרים). את כל הארוחה שטפנו בבירה באס ובכוסות של ויסקי טיצ'רס. בסוף הסעודה עברנו לסלון, ג'ון פתח את הויסקי שהבאתי, נתן המהום סקוטי מרוצה ומזג לשנינו ומזג, ומזג, ומזג... כשהשעה היתה 23:00 הבקבוק היה ריק, הוא נרדם על הכורסא ואני דשדשתי ברגל לחדר בו התגוררתי. קבענו שאני מגיע אליו בבוקר ונוסעים יחד למסלול בסנטרטון. בשעה 06:30 התייצבתי ליד האוטו שלו אפוף וחצי ישן. לא ישנתי חצי לילה מהפחד לאחר. וג'ון? הוא לא הגיע. אחרי רבע שעה העזתי לדפוק בדלת. הוא פתח את הדלת רדום לחלוטין, קילל אותי ואמר "ישראלים מזויינים, לא מספיק שאתם מחסלים ערבים כל היום גם אותי היית צריך להרוג?". נכנסנו לאוטו, אני פחדתי אפילו להוציא מילה מפי, ג'ון הכניס לרוורס, יצא מהחניה ונכנס ברכב הראשון שעבר ברחוב. רצף הקללות הסקוטי הרעיד את המכונית ואני לא הצלחתי להתאפק והתפוצצתי מצחוק. מאז לא הפסקתי מעולם לשתות ויסקי.