גם בימים כתיקונם מטלטלת "פאנקו" כהוגן את שוק המשקאות. ביום העצמאות, הופכת הטלטלה למופע זיקוקים של ממש...

אין זה סוד ששוק האלכוהול בישראל עובר טלטלה רבתי מאז נכנסה לשוק חברת "פאנקו" (paneco.co.il) שהורידה את המחירים, מעניקה שירות משלוחים חינם ומזכה זיכוי מלא כנגד כל בקבוק שלא נפתח. אלא שאם בימים כתיקונם מנסים יבואני האלכוהול הוותיקים להשיב מלחמה שערה, הרי שבשיחות שלא לייחוס הם מודים שבאירועים כמו יום-העצמאות למשל, קשה מאוד להתחרות בשחקן החדש שטורף את הקלפים בשוק...

כמו שאתם בטח מכירים ויודעים, אין "טרן אוף" מבאס יותר למסיבה מאשר בר יבש... (צילומים: יח"צ)
כמו שאתם בטח מכירים ויודעים, אין "טרן אוף" מבאס יותר למסיבה מאשר בר יבש... (צילומים: יח"צ)
כמו שאתם יודעים, גם המסיבה הכי שווה בעיר לא תצליח להתרומם לשום מקום עם בר יבש... (צילומים: יח"צ)

יום העצמאות מתאפיין בצריכה מוגברת, אפילו מאסיבית (במושגים ישראליים) של אלכוהול. האירועים נחלקים לרוב לשניים: מסיבות בערב יום העצמאות והמנגל המסורתי של יום המחרת. שני האירועים הללו, מיותר לציין, טובלים באלכוהול ומתקיימים לרוב בנוכחות של עשרות אנשים. שתי בעיות עיקריות עומדות בפני מי שמתכנן אירוע שכזה (בין אם מסיבה, בין אם "על האש"): תכנונית וטכנית.

הבעיה התכנונית מוכרת היטב: נניח שאתה מצפה ל-50 אורחים. מה וכמה שותים 50 אנשים? יש מי שמסתפק בכוס יין או בשתי בירות. יש מי שחייב צ'ייסר של וודקה אחת לכמה דקות, האחרים שותים וודקה עם משקה אנרגיה, אבל תמיד יהיה את ההוא שיתפלא איך זה שאין וויסקי / קוניאק / עראק / טקילה (או כל משקה אחר שיש בו ק' כמו בקיפניס). מעבר למגוון, יש כמובן את בעיית הצריכה: מסיבה יכולה להתפתח יפה עד לשעות הקטנות של הלילה ולחסל מלאי מכובד של משקאות אלכוהוליים, ויכולה גם להסתיים בהשקת-כוסות סמלית באווירה קוקטיילית שאפילו המוזיקה לא תיקח עד חצות. מצד אחד, אתם פוחדים שכמות השתייה לא תספיק (והרי אין "טרן אוף" גרוע יותר למסיבה מאשר בר-יבש...!) מצד שני, אתם לא רוצים להיתקע עם ארגזים של שתייה מיותרת שלא תצליחו להיפטר ממנה אפילו בקומזיץ של ל"ג בעומר...

'פאנקו' פתרו את הבעיה הזאת לא רע בכלל: הם גם יעזרו לכם לתכנן את כמות הצריכה הממוצעת לנפש, אבל הרבה יותר מזה: הם ירכשו מכם בחזרה, בזיכוי מלא של מחיר הרכישה, את הבקבוקים הסגורים שנשארו לכם בתום המסיבה: הזמנתם 5 בקבוקי "סטולי" ו-3 בקבוקי "ג'וני בלאק" – והשתמשתם רק בשלוש מהוודקות ושניים מבקבוקי הוויסקי? אין בעיה: יבואו לאסוף מכם את השאריות (הסגורות כמובן) ויזכו אתכם בעלותן.

פנקו - אווירה
פנקו - אווירה
הבעיה השנייה היא בעיית השינוע: גם אם אתם נורא אוהבים להוריד מהמדף במו ידיכם את הבקבוקים שאתם אוהבים, במקום להקליק עליהם באתר, עדיין תצטרכו לשים הכל בסוף בתוך ארגזים גדולים, להיזהר שלא ייפתח או יישבר, לסחוב בקושי עד לרכב, להעלות במדרגות עד לדירה – וזה כמובן בהנחה האופטימית לפיה יש לכם חניה קרובה וזמינה בשני הקצוות של התהליך. לעומת זאת, פאנקו יביאו אליכם את כל מה שהזמנתם בחינם (הם יעשו את זה גם אם תזמינו רק בקבוק אחד, אבל בקבוק אחד עוד קל לשאת הביתה לעומת 2-3 ארגזים...), כך שכל מה שנשאר לכם לדאוג לו הוא בעיקר לכוסות ולקרח.

אם כבר ב'פאנקו' עסקינן, אתם יכולים לסחוט מהמערכת הזאת אפילו יותר: פשוט עקבו אחרי ה"הפי האוור" היומית שלהם: כצרכן נלהב של בירה למשל, במיוחד בקיץ, אני נוהג להזמין שישיות במחיר מצחיק (למשל: 39 שקלים לשישיית "סטלה ארטואה", 6.5 שקלים לבקבוק), אבל היי, התכנסנו כאן כדי לחגוג את עצמאות ישראל – אז לא נערבב שמחה בשמחה.

וטיפ אחרון לחוגגים: הן במסיבה בבית, קל וחומר בפיקניק שלמחרת היום, קשה מאוד לקרר כמות גדולה של שתייה. הפתרון הטוב ביותר הוא למצוא מכל פלסטיק גדול: אמבטיית התינוקות שתקועה אצלכם בבוידעם מאז שהקטנים בגרו, גיגית כביסה ועוד – או בבית, אמבטיית-הישיבה שלא השתמשתם בה אלא לאכסון כביסה כבר כמה שנים טובות... מלאו בהם מעט מים, רוקנו פנימה את שקיות הקרח (ומי שמצליח להתארגן על "בלוק", בכלל שיחק אותה), או את הקרחונים שיש לכם במקפיא, עד לקבלת מי-קרח, ואז הכניסו את הבירות, משקאות האנרגיה, היין הלבן ואת בקבוקי האלכוהול שאתם רוצים לקרר – והנה יש לכם מקרר-אלכוהול מושלם שאם לא התקמצנתם על הקרח, תוכלו ליהנות ממנו (גם בתנאי שרב) למשך שעות ארוכות, והכי חשוב – לתפארת מדינת ישראל!

https://www.paneco.co.il/