סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'ברלין' בתל-אביב…

מדי פעם, כשאני מסיים את יום העבודה בשעה נורמלית, אני אוהב לעצור לכוס בירה בדרך הביתה. אזור פלורנטין הוא ממש בדרך שלי ולכן הוא משמש כר טוב לחיפוש אחר מקומת נחמדים. רחוב ויטל בפלורנטין מרכז מספר לא מבוטל של פאבים ובתי-קפה ולאורך הרחוב הזה צעדתי כדי למצוא מקום נחמד לכוס בירה לסיום היום.

חזרתי ל"ברלין" כעבור שבוע ולשמחתי דבר לא השתנה - המזיגה היתה איכותית ונכונה... (צילומים: גדי דבירי)
חזרתי ל"ברלין" כעבור שבוע ולשמחתי דבר לא השתנה - המזיגה היתה איכותית ונכונה... (צילומים: גדי דבירי)
חזרתי ל"ברלין" כעבור שבוע ולשמחתי דבר לא השתנה - המזיגה היתה איכותית ונכונה... (צילומים: גדי דבירי) רוב המקומות בהם נתקלתי היו כבר מלאים, ואלה שלא היו מלאים - היו מעוצבים מדי בשביל בירה של סוף יום עבודה. ממש בסוף הרחוב נתקלתי במקום קטן, פשוט ונחמד שהיה די ריק. האווירה הפשוטה והרגועה התאימה כדי להרגיע את כל מעללי אותו יום. וככה מצאתי את עצמי מחכה לכוס בירה טוכר.
ברלין - אווירה א - צילום גדי דבירי.jpg - עותק
ברלין - אווירה א - צילום גדי דבירי.jpg - עותק
הכוס הגיעה ו.... י ש א ל ו ה י ם !!! כוס מושלמת. הבירה נמזגה בדיוק כמו שצריך, הכוס היתה מצוחצחת והבירה היתה טעימה. סוף-סוף, לאחר שיטוטים לא מעטים, כלומר הרבה, מצאתי את הכוס המושלמת. כמובן שרציתי לוודא שלא מדובר ב"מעידה" חד-פעמית, אך גם הכוס הגולדסטאר שהזמנתי אחר-כך, הגיעה ממש באותו אופן: כוס ממותגת ונקייה להפליא. עדיין הייתי סקפטי ועל-מנת לוודא שאכן זוהי ההתנהלות במקום, חזרתי אליו כעבור שבוע ולשמחתי דבר לא השתנה - המזיגה היתה איכותית ונכונה. ברלין, זהו שמו של המקום, פאב שכונתי, קטן וחביב שקיים בערך שנה. היחס במקום פשוט ונעים, ובוריס, הבעלים, הוא טיפוס שאוהב בירה, מעריך בירה ומנסה להעביר ללקוחותיו את חווית הבירה שחווה בברלין - בירה זולה ואיכותית. מבחר הבירות ב"ברלין" לא גדול ומסתכם בארבעה ברזים: גולדסטאר בגזרת "סוס העבודה", טוכר על משבצת הלאגר הבהיר, אדלוויס נציגת בירות החיטה ולה-שופ שסוגרת את פינת הבלגיות החזקות. אישית, היה חסר לי פה לאגר כהה וסטאוט על-מנת להשלים את המגוון. המקום מציע הפי האואר משעה חמש ועד תשע ומחירים זולים במיוחד על בירה וצ'ייסרים. אז מה היה לנו כאן?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: עמדת המזיגה פשוטה ונקייה, הבירה נמזגת כראוי, כוס בהטיה של 45 מעלות ואחר-כך יישור הכוס לבניית ראש קצף.    
הגשה
הגשה
הגשה: הרעה החולה של רבים מהפאבים בישראל לא חזרה כאן. הכוסות היו נקיות כפי שצריך וכל בירה נמזגה בכוס הממותגת שלה. המרחק מציון ממש מושלם היה התחתית שלא תאמה לבירה שהונחה עליה. אגב, הסוד של ברלין לכוסות בירה ממש נקיות הוא שטיפתן הידנית, במתקן שטיפה ייעודי ובכיור נפרד משאר כלי האוכל השמנוניים.    
איכות
איכות
איכות: הבירות שהזמנו היו טובות וטריות. באחת הפעמים שהיינו במקום, אחת הבירות היתה כבר מעבר לשיא ולא סיימנו אותה. בוריס מיד הבחין ושאל לפשר העניין, וכששמע שהבירה לדעתנו לא ממש טרייה, טעם את הבירה, מיד החליף חבית וקיים תחקיר טלפוני עם שותפו כדי להבין איך מחדל כזה קורה. על זה הוא קיבל את מלוא הערכתנו, שכן, תקלות קורות - השאלה היא איך מטפלים בהן. וכאן הטיפול היה מקצועי ונכון.    
טעימות
טעימות
טעימות: התפריט בברלין מאוד מצומצם ומציע מנות פאבים פשוטות. הפיצה, אגב, לא רעה בכלל.    
חוויה
חוויה
חוויה: "פאב שכונתי - מחירים שכונה", כפי שמגדירים את עצמם בעלי הברלין. הבעלים יוצא מעמדת המזיגה שמאחורי הבר, מסתובב בין השולחנות ומנהל שיחות עם הלקוחות, וניתן להתרשם שהוא מכיר כמעט את כולם. זה מקום ללכת לשם לצורך חוויית הבירה - אין פוזה, אין תחכום. אם תרצו – מדובר בגרסה המודרנית לחמארה המסורתית.    
ציון
ציון
ציון סופי: בארבע מילים: "מקום שעושה כבוד לבירה". בשתי מילים בלבד: "כל הכבוד". בלי יותר מדי "טקס בישבן", מזיגה נכונה עם הקפדה על ההגשה ותשומת לב לאיכות. ברלין ראוי לקבל את תו איכות המזיגה של סנהדרינק ובגדול.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

ברלין. ידידה פרנקל 6, פלורנטין, תל-אביב