סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'החממה' בכפר אז"ר…

הפעם האחרונה שכפר אז"ר היה עבורי יעד ליציאה היתה פחות או יותר לפני 11 שנה, אז ארגנו שם את תחרות מבשלי הבירה הביתיים, בין הראשונות שהתקיימו בארץ. ההתרגשות היתה גדולה בערב ההכרזה על הזוכים, בעיקר בגלל הכמות הגדולה והבלתי צפויה של המבקרים שבאו לפרגן. האירוע התקיים בפאב 'החצר' בכפר אז"ר, שהיה אחד מהמקומות שאהבתי לשבת בהם. מקום פשוט, כפרי, בלי פוזה, בדיוק מה שצריך לערב של בירה. בינתיים נסגרו שעריו ומאז לא היתה לי ממש סיבה להגיע לכפר אז"ר בשעות הערב. בזמן האחרון נודע לי על מקום נוסף שנפתח במקום בשם 'החממה'. טוב נו, מסתבר שמדובר בהצתה קצת מאוחרת, משום שהמקום פתוח כבר כמעט ארבע שנים.

החממה - איכות המזיגה עומדת בסטנדרטים המקובלים והבירה שפגשנו שם היתה טרייה ואיכותית... (צילומים: גדי דבירי)
החממה - איכות המזיגה עומדת בסטנדרטים המקובלים והבירה שפגשנו שם היתה טרייה ואיכותית... (צילומים: גדי דבירי)
איכות המזיגה עומדת בסטנדרטים המקובלים והבירה שפגשנו שם היתה טרייה ואיכותית... (צילומים: גדי דבירי)

נסיעה קצרה מהבית, חניה בלי שום בעיה, בהחלט התחלה טובה. פאב 'החממה' ממוקם במקום בו פעלה בעבר, למיטב זיכרוני, משתלה. המקום מחולק לשני אזורים - חיצוני ופנימי. האזור החיצוני הוא מתחם פשוט שנראה כמו חממה, הכולל כסאות ושולחנות פשוטים ורצפת חצץ, שנראה שנשארה שם מתקופה אחרת. האזור הפנימי גם הוא אינו מבנה סטנדרטי, אך נראה שהושקע בו קצת יותר על-מנת להפכו, למקום קצת יותר סולידי.

הקהל מתפרש בין שני האזורים הללו באופן מובחן ביותר. בחממה שבחוץ יושבים צעירים בשנות העשרים המוקדמות לחייהם, ובאזור הפנימי, הסולידי, הקהל מבוגר יותר. ברור שישבנו בחוץ ומיד העלינו את רף הגילאים. מדהים היה לשבת שם כשהמקום כמעט ריק ופתאום להרים את הראש ולראות שהמקום ממש מפוצץ. עשרות בליינים שקועים במשחקי שש-בש וקלפים כשבין השולחנות מדלגים מלצרים עם מגשים עמוסים כל טוב והמון כוסות בירה.

את פאב 'החממה' הקים השף יניר גרין, שף המסעדה האסיאתית התל-אביבית 'טייגר לילי', כאמור, בשנת 2013. המיקום המיוחד של 'החממה' מחוץ לאזורי סצנת הברים-פאבים המוצהרים, בשילוב עם זיקת הבעלים למסעדנות הולידה מקום מעניין שהוא בעצם פאב לא יומרני עם אוכל משודרג.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה מאובזרת, נקייה ומסודרת וכוללת ברזי בירה של החברה המרכזית: סטלה, קרלסברג, טובורג, ווינשטפן, גינס ולף, כשבנוסף יש עוד מספר מותגים מבקבוק. המזיגה עצמה היתה לפי כל הכללים.

הגשה
הגשה

הגשה: כל בירה מוגשת בכוס ממותגת המיועדת לה. ברוב המקרים היו הכוסות נקיות, אך לא היתה אחידות עקבית ברמת הניקיון. לא ראינו על הבר מתקן ייעודי לשטיפת כוסות, ויתכן שזאת הסיבה לכן שאין אחידות בניקיונן. תחתיות לא מונחות באופן אוטומטי על השולחן עם הגשת הבירה, וחבל. באחת הפעמים שביקרתי במקום ביקשתי תחתית לכוס ולא קיבלתי. סביר להניח שהמלצרית שכחה להביא אותה בגלל העומס ששרר באותו הזמן במקום, אבל בואו לא נשכח שמדובר בחלק בלתי נפרד מההגשה, בדיוק כמו שמניחים מפית ליד מנת האוכל. פשוט תניחו תחתיות במרכז השולחן, הכי פשוט.

איכות
איכות

איכות: הבירה שהוגשה לנו היתה טרייה, קרה טובה, וגם ראש הקצף היה יפה ויציב.

טעימות
טעימות

טעימות: ליד הבירה מוגשת צלוחית בוטנים לנשנוש. התפריט מציע מגוון רחב מאוד של מנות, חלקן קטנות שרצות טוב ליד הבירה, והיתר רציניות יותר לרעבים ממש. המגוון כולל נקניקיות, מנות בשר שונות, פיצות, פסטות פירות-ים וגם קינוחים.

חוויה
חוויה

חוויה: כל אזור ישיבה עם האווירה שלו. הקהל מגוון מאוד ומורכב מבליינים צעירים ומבוגרים. מתחם אחד שקט וסולידי ואילו השני תוסס ורעשני. נראה שרוב הבליינים הם תושבי האזור. מגוון הבירות מהחבית הוא יפה וכל אחד יוכל למצוא שם את הבירה שתתאים לו.

ציון
ציון

ציון סופי: 'החממה' בכפר אז"ר הוא פאב מקומי עם אווירה נעימה, חברותית ולא מתנשאת. איכות המזיגה עומדת בסטנדרטים המקובלים והבירה שפגשנו שם היתה טרייה ואיכותית. יש צורך להדק יותר את נושא ההגשה ולהקפיד שכוס הבירה תוגש עם תחתית תואמת. בנוסף, דרושה תשומת לב קפדנית יותר בנושא אחידות ניקיון הכוסות. מעבר לכך, פאב 'החממה' ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

החממה. כפר אז"ר