מה היא הצלחה בעיניכם? אם בוחנים את ההצלחה שלא באמצעות פרמטרים חומריים שהם פועל יוצא שלה, אלא על פי מרכיביה, מגלים שהיא מורכבת בעיקר מהיכולת שלנו לצאת מחוץ לאזור הנוחות שלנו, להמציא את עצמנו מחדש בסביבה לא מוכרת, לעשות לא את מה שכל מי שמכיר אותנו מצפה מאתנו, אלא את מה שאנחנו מאמינים בו באמת. מצליחנים יכולים להיות שונים מאוד זה מזה באופיים ובתחומי עיסוקיהם, אבל דבר אחד משותף לכולם: הם העזו לפרוץ את הגבולות של עצמם, לא נתנו לסביבה הקרובה לתעל אותם מסלול שסומן עבורם מראש ופילסו להם נתיב מקורי משלהם. אולי משום כך ניתן לאפיין טרנד החדש בעולם האקדמיה, בעולם הגדול – ובשנים האחרונות גם בישראל: יותר ויותר צעירים, עוזבים את הבית ויוצאים מהאזור המוכר והידוע ("אזור הנוחות שלהם בהרבה יותר ממובן אחד), כדי לפרוץ את הגבולות של עצמם ולהגיע להישגים.



כמו לא מעט חידושים, גם את הטרנד הזה זיהינו לראשונה בחו"ל: צעירים במדינות רבות בעולם בוחרים לעזוב את בית ההורים ולהגיע למוסדות לימוד מרוחקים, משום שמדובר במפתח לסלילת דרך חדשה ומאתגרת, דרך שמעניקה לא רק השכלה במסגרת האקדמית, אלא – לא פחות חשוב מכך - הזדמנות לפתח כישורים חדשים רבים, שייסעו להם בהמשך דרכם האישית והמקצועית. 




מצפון תיפתח הקריירה


צעירים רבים בוחרים לבוא וללמוד במכללה האקדמית תל-חי, המכללה הצפונית ביותר בארץ, השוכנת בליבו של הגליל המזרחי, בתוך נוף עוצר נשימה. רק שעם כל הכבוד לנוף, מה גורם למוסד האקדמי המרוחק להפוך לכה אטרקטיבי עבור צעירים חדורי מוטיבציה מכל רחבי הארץ?


המכללה האקדמית תל-חי
המכללה האקדמית תל-חי


התשובה בתוך השאלה: דווקא הריחוק מכל מה שקרוב ומוכר, הוא שהופך את המכללה האקדמית תל חי למוסד שמכין את הלומדים בו לחיי עצמאות ומטפח בהם את הכישורים החברתיים הנדרשים שחיוניים להמשך הקריירה לא פחות מהחומר הלימודי. מוסדות אקדמיים אזוריים, מושכים אליהם בראש ובראשונה את תושבי הסביבה הקרובה, אך במכללה האקדמית תל חי, המצב הוא הפוך: למעלה מ-70% מהסטודנטים במכללה אינם תושבי הגליל המזרחי, אלא מגיעים לתל חי מכל קצוות הארץ. נתון מרשים זה נובע משילוב של מספר גורמים: תכניות לימוד אטרקטיביות, רמה אקדמית גבוהה המאפשרת הצלחה בלימודי-המשך בארץ ובעולם, אחוז גבוה של סטודנטים המשתלבים בעולם התעסוקה במקצוע אותו רכשו ובנוסף, אווירת לימודים מהנה באחד האזורים היפים ביותר בארץ. ולא רק על יפי האזור: המכללה האקדמית תל חי מהווה אקו-סיסטם שלם שמייצר תכניות לימוד בלעדיות וייחודיות בתחומי הפודטק, הביוטק, האגו-טק, וגם בתחומי הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית והחינוך.



בתל-חי 13 חוגים אקדמיים לתואר ראשון המחולקים לשתי פקולטות: הפקולטה למדעים וטכנולוגיה המעניקה תואר B.Sc בחוגים כגון: מדעי החי, מדעי התזונה, מדעי המזון, ביוטכנולוגיה במסלולים: חקלאות ומדעי הרפואה, מדעי המחשב, ומדעי הסביבה. והפקולטה למדעי החברה והרוח, המעניקה תואר B.A בחוגים: חינוך, לימודים רב-תחומיים, כלכלה וניהול, פסיכולוגיה, שירותי אנוש, עבודה סוציאלית וללימודי מזרח אסיה. 



בנוסף לכך מציעה המכללה תשע תכניות לימוד לתואר שני: ביוטכנולוגיה, מדעי התזונה, מדעי המים, עבודה סוציאלית, לימודי גליל, וטיפול באמצעות אמנויות- דרמה-תרפיה, חינוך, פסיכולוגיה חינוכית וטיפול באמצעות אומנות.



כדי ליישם את כל אלה בצורה מיטבית, התגבש במכללה האקדמית תל חי סגל הוראה מוביל, לצד עזרים כמו מעבדות מתקדמות, מערך סיוע לסטודנטים והשתלבות בשוק העבודה כבר במהלך הלימודים. סגל ההוראה מורכב מחוקרים ומומחים מובילים בתחומם, במגוון רחב של תחומים: החל מחינוך ועבודה סוציאלית, פסיכולוגיה וטראומה, דרך נושאים הקשורים לחקלאות, סביבה, מים וביוטכנולוגיה ועד תזונה, מזון ועוד.


המכללה האקדמית תל-חי
המכללה האקדמית תל-חי


במכללה מעבדות מחקר מתקדמות, הכוללות ציוד עדכני וטכנולוגיות משוכללות, המשמשים את הסגל האקדמי והסטודנטים לביצוע מחקרים אקדמיים ומחקרים יישומיים. אך לא רק התשתיות מתקדמות, גם מספר שעות המעבדה שלומדים הסטודנטים בפקולטה למדעים וטכנולוגיה בתל-חי גבוה בצורה משמעותית מזו של הסטודנטים לתואר ראשון הלומדים במוסדות אקדמיים אחרים בארץ. נתון זה מעניק לסטודנטים של תל-חי יתרון בולט על-פני סטודנטים אחרים, ומקנה להם ידע מעשי עצום בביצוע עבודות חקר ברמה הגבוהה ביותר.



המכללה מסייעת לסטודנטים הזקוקים במלגות לימודים, מלגות מחייה ומלגות הצטיינות. נוסף על כך, מפעילה המכללה תכנית מיוחדת, המאפשרת לסטודנטים מהחוגים השונים להשתלב בשוק העבודה כבר במהלך לימודיהם באקדמיה. כך ניתן היום למצוא סטודנטים מהחוג למדעי המחשב אשר עובדים במפעלי היי-טק כדוגמת BMC מלאנוקס ותדירן-קשר. הסטודנטים, מקבלים מלגה חודשית גבוהה ורוכשים ידע וניסיון עשיר כבר בתקופת לימודיהם. רובם הגדול משתלב באופן קבוע במקום התעסוקה עם סיום לימודיו.



רק שעם כל הכבוד לקריירה, התקופה הסטודנטיאלית היא גם זמן לבלות וליהנות מתחושת החופש, לכן כדאי לדעת שמגוון מסלולי הלימוד האקדמאים והחוץ אקדמאים יוצרים בתל חי קמפוס עשיר ותוסס ובו פעילות ענפה של אירועי אומנות, תערוכות, כנסים, סימפוזיונים וימי עיון. 



כך מצליחים במכללה האקדמית תל חי לשלב בין סביבה מאתגרת ומרוחקת שמוציאה מהסטודנטים את המיטב, לבין המרצים והכלים שמאפשרים לימודים ברמה הגבוהה ביותר ובעיקר מבהירה לישראלים צעירים שנמצאים בתחילת חייהם הבוגרים את מה שמיליוני סטודנטים ברחבי העולם כבר הבינו: כדי להגיע רחוק, צריך לחשוב רחוק - וכדי לחשוב רחוק, צריך ללמוד רחוק. רחוק מהבית, קרוב לעצמכם: המצליחנים שתרצו להיות בעתיד.