עו''ד אורן רכס, עו"ד ועורך פטנטים, התארח ביום טלוויזיה מיוחד בהנחיית יורם שיפר באולפני אָסקימוTV שבתל אביב וסיפר לנו כיצד עורכים ומגנים על הרעיונות והפטנטים שלנו.

במדינה שכל הזמן ממציאה המצאות, משפרת תהליכים, מקימה סטארט-אפים ועושה אקזיטים, חשוב שנדע להגן נכון על הדבר הכי חשוב בכל הסיפור והוא – הרעיון עצמו.
מהו פטנט בעצם?

פטנט הוא היתרון הפונקציונאלי למוצר קיים אשר משפר אותו לשימוש יותר נוח, לייצור יותר זול, לשני שימושים מאותו מוצר וכו'.
יש כמה דברים שחייבים לדעת כאשר רושמים פטנט, דבר ראשון הוא המקום בו רשום ואליו מוגבל רישום הפטנט. 
לדוגמא: אם רשמתי פטנט בארץ ישראל אף יזם או יצרן ישראלי לא יוכל להעתיק את הרעיון או להוציאו ליצור, אבל, יכול לבוא יצרן אמריקאי, להעתיק את הרעיון ולשלוח ליצור בסין.
אותו יצרן אמריקאי לא עבר על שום חוק ששכן ההגבלה לפטנט היא רק בארץ ישראל, ואנחנו בתור הוגי הרעיון ורושמי הפטנט נפגענו כי לא הגנו על הפטנט בעוד מקומות בעולם.
אז איך נגן על הפטנט שלנו בעוד מקומות בעולם, במיוחד כשהתקציב שלנו אינו אין-סופי?
כהוגי הרעיון, אנחנו צריכים להבין את השוק של המוצר עליו אנחנו מגנים, לדעת לזהות את המדינות שבהן הוא יוכל להצליח ולרשום את הפטנט שלנו גם באותן המדינות.
שימו לב: החוקים לרישום פטנט משתנים בין מדינה למדינה ולכן מומלץ לקחת את שירותיהם של עורכי דין מקומיים המתמחים בתחום רישום הפטנטים.
מחברות ענק ועד סטארט אפים קטנים, בין אם החברות הן ישראליות מקומיות ובין אם הן מחו"ל, עו"ד אורן רכס ישמח לתת לכם את כל המענה לרישום ועריכת הפטנט שלכם.
רוצים להתייעץ עם עו"ד אורן רכס? צרו איתו קשר >> i-p.co.il/contact.html
חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימוTV. התכנים שלנו – הידע שלכם!