אביב לנדאו-ארצי, יזמית ומנכ"לית "אמנות החדשנות", התראיינה בסדרת ראיונות מרתקים באולפני אָסקימוTV שבתל אביב, והפעם בנושא תחומי ההעסקה שיובילו את שוק התעסוקה העתידי שלנו.
אביב ממליצה לכל הצעירים שמסיימים את פרק לימודי החובה והצבא ועומדים מול אחת הבחירות הפחות קלות, איזה מקצוע לבחור או אילו לימודים ללכת ללמוד, ללכת דווקא על המקצועות הנפשיים, האומנותיים והרגשיים, תחומים שאותם לא יוכלו לכסות ה"רובוטים" והמכונות. 
אביב מציגה בפנינו את רשימת המקצועות המקוצרת, שלהם הסיכוי הגבוה ביותר להיכחד משוק העבודה, לפי מספר מחקרים שנערכו בארץ על ידי הלשכה לסטטיסטיקה ועל ידי מכונים נוספים בעולם והם: זבנים, קופאים, דוגמניות, טבחים, דילרים בבתי קזינו, מתווכים, טלמרקטינג, מזכירים משפטיים, טכנאי שיניים פקידות, ניהול חשבונות וסוכני נסיעות.

מה יהיה הפתרון של בעלי המקצוע של אותם התחומים? עליהם יהיה למצוא את הדרך להציע מגוון ידע ושירותים בנוסף למקצוע הספציפי שלהם, בשביל להצדיק את המחיר של השירות האנושי שלהם. כך לדוגמא מתווך יוכל לייחד את עצמו על ידי הצעת שירותים משלימים כגון עיצוב פנים ואדריכלות, משפטים בהתמחות לתחום הנדל"ן וכו'
ובכל זאת לא נרצה להשאיר אתכם ללא כיוון מקצועי לעתיד, זוהי רשימת המקצועות המקוצרת של המקצועות ותחומי העיסוק שנמצאים בסיכון הנמוך ביותר להעלם הם: מנהלים בדרג גבוה, חינוך, עובדי מחקר ופיתוח, עובדי רפואה מדע וטכנולוגיה, עורכי דין, כימאים, מורים ומדריכים, פיזיותרפיסטים, אחיות, מאמני כושר, מידענים, מעצבי פנים, לוגיסטקאיים, צלמים, כוריאוגרפים, כוהני דת, אנתרופולוגים, רופאי שיניים, גננות, אדריכלים, מנתחי מערכות, ארכיאולוגים, מאמנים אישיים, מעצבי אופנה, מיקרו ביולוגים, פסיכולוגים וכו'...
מקווים שאתם נמצאים ברשימה הנכונה, בהצלחה!
רוצים עוד פרטים או פגישה עם אביב לנדאו-ארצי? היכנסו >>  innomastery.co
חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימו TV. התכנים שלנו – הידע שלכם!