אי אפשר לדבר על עיצוב הבית מבלי להתייחס לצבע.
צבעוניות היא חלק אינטגרלי מהסביבה בה אנו חיים. אורנה בר ומינה חיימוביץ אירחו בתכניתן "מדברים עיצוב" , המשודרת מאולפני אסקימו TV, את המעצבת מיקי יגור מחברת MM2Design עיצוב ואדריכלות פנים, שענתה על כל השאלות בנושא.
מיקי, למה ישראלים פוחדים להשתמש בצבע בחלל? 
מרבית הישראלים מונעים בידי טרנדים בנוגע לעיצוב. המוני מגזינים שיצאו בשנים האחרונות מדברים עיצוב ונוצרה תפיסה מוזרה כזו שיש לשמר קירות אנמיים ולצקת לתוכם צבע בצורת כתמים, כלומר אקססוריז וטקסטיל מסוגים שונים. אני חושבת שבעיקר יש פחד מצבע כצבע. מרבית האנשים לא קולטים שצבע זה דבר הפיך בן רגע.  
איך אנחנו בוחרים צבע? 
צבע יכול להעביר תחושות, לייצר תעתועים בחלל, מרחיב, מגביה, מייצר תחושה של תלת מימד בחלל. יש לנו את צבעי היסוד: אדום, כחול, ירוק, צהוב וכו'. צבעים שלעד יישמרו, כשבניהם יש לנו גוונים שהם מהולים, רוויים. כלומר, סקלת הגוונים הולכת ויורדת וכך גם מסודרים הצבעים במניפת הצבעים כשאתם הולכים לבחור צבע לבית. ככל שנעלה במדרג, נקבל את הגוון האולטימטיבי עבורנו. 
איזו משמעות לסוג הצבע?
מחקרים בעבר מצאו שצבע שמגע עם צבע אדום בחלל גורם להעלאת לחץ דם, ללחץ בכלל. באמת לא מומלץ לצבוע את חדר השינה באדום, כי זהו חלל בו אנחנו אמורים להירגע. זה צבע מאוד מעורר. אני לא מכירה אנשים שיסכימו לשהות בחלל כזה מעבר לכמה דקות. צבע כצבע מרפא, ממריץ, אפשר לראות פעמים רבות את הצבע הירוק ברפואה, בחברות הקוסמטיקה. הצהובים והכתומים, הצבעים הממריצים מאוד יכולים לעזור ולתרום לילדים חולים. בשנים האחרונות יש מגמה בבתי חולים לתת יותר צבע. זה מאוד אינדיבידואלי ולא ניתן לומר באופן גורף שצבע שקט מיועד לחדר שינה וצבע יותר רועש מתאים לחדר משחקים. 
של שאלות נוספות בנושא צבע ועיצוב תוכלו לקבל מענה ממיקי בפרק 2 עונה 4 של "מדברים עיצוב" עם אורנה ומינה, המשודר מאולפני אסקימו TV. 
בנוסף: טיפ עיצוב מאורנה ומינה לטלי מנהריה, אמא של ליאם בת ה – 6 שעולה לכיתה א'. איך אפשר לעצב את החדר של ליאם בצורה המיטבית, לקראת השנה החדשה? 
אורנה בר ומינה חיימוביץ – מעצבות טקסטיל ואופנה לבית מסטודיו אורנה ומינה ברמת השרון, מסבירות: יש להתייחס לשני אספקטים בחדר השינה של הילדה: הסידור והעיצוב. להכין חדר לילדה בכיתה א' אומר שהיא צריכה שולחן עבודה וגם מקום של סדר, בו היא תוכל לאחסן את כל הדברים של הלימודים. כמובן שחשוב ליצור סביבה רגועה ונעימה – סביבת עבודה וסביבת שינה. החדר של ליאם הוא לא גדול ואנחנו יכולים ליצור איזשהו מוקד עניין. קיימות שתי אפשרויות: 1. לייצר לה חדר בנושא שהיא אוהבת: בלט, כלבים, חתולים או כל דבר אחר. 2. אפשר ליצור לה חדר עם צבע שהיא אוהבת בעיצוב ניטרלי, שהיא תוכל לגדול אתו. 
 
לפרטים נוספים אודות בית הספר ללימודי עיצוב טקסטיל ואופנה לבית היכנסו לכאן.

חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימוTV. התכנים שלנו – הידע שלכם!