בן רייכרט: "יש בישראל אנשים קטנים, לא אחזור בקרוב"

רייכרט
רייכרט | דני מרון

"דודו אמר לי 'תארוז תיק ותגיע לבלגיה'", "רציתי להתנתק מהסטיגמה ותג המחיר", "לא הייתי גרוע בהפועל תל אביב". הלגיונר החדש נהנה בזולטה וסוגר חשבון גם עם עצמו. ראיון

(גודל טקסט)

ב-9 ביוני, כשבועיים וחצי לאחר סיום העונה וירידת הליגה עם הפועל תל אביב, בן רייכרט התלבט אם להישאר בלאומית, אלא שאז הגיע קרש הצלה. הסוכן שלו דודו דהאן בישר לו: "תגיע לבלגיה". רייכרט בן ה-23, חתם בזולטה וארחם, מחזיקת הגביע הבלגית ושם מאחוריו שנתיים וחצי לא קלות. "זה היה די מפתיע. ידעתי שדודו מחפש לי קבוצות בחו"ל, אבל זה הגיע לי די בהפתעה. דודו אמר לי תארוז תיק ותבוא לבלגיה, בלי להגיד לי מה שם הקבוצה, מה הסכומים, לכמה שנים החוזה. פשוט אמר לי תגיע. הלכתי אחריו בעיניים עצומות".


ובכלל, רייכרט היה אחד השמות היותר מתוקשרים בכדורגל הישראלי. מה לא אמרו עליו? האיש שנרכש במיליון יורו, שחקן אלים וסמל הכישלון של אמיר כבירי עם הפועל תל אביב. בראיון מיוחד למעריב השבוע הוא מספר על ההתחלה החדשה, על הסטיגמות ועל הביקורות שחתכו אותו.
 


כמה רצית כבר להגיע למקום אחר, שסוף סוף לא יסתכלו עלייך עם סטיגמות?

"יש לזה חלק גדול. אני מסכים. רציתי להתנתק מכל התג מחיר הזה, מהתקשורת בישראל ומכל הסטיגמה שיצרתי לעצמי. זה לא קל לעבור את מה שאני עברתי. הרגשתי שלא משנה מה אני במגרש ומחוצה לו, תמיד ידביקו לי את הסטיגמה ואת תג המחיר הזה. תמיד יסתכלו על הדברים האלה. זה תסכל אותי. המון אנשים רצו שאני אכשל, שאני אפול וארד ליגה. כדי שיסתלבטו עליי בתקשורת, כדי שירדו עליי בתקשורת".


בן רייכרט
"מבין למה אנשים כועסים עלי"


היו לך הצעות לשחק בארץ?

"כן היו לי הצעות. הייתי נחוש בדעתי וגם דודו הסביר לי שהצעד הכי נכון בשבילי זה לעזוב".


כמה זה מפריע לך שמדברים רק על זה שדודו קוסם שהוציא אותך לבלגיה ולא מתייחסים ליכולות שלך?

"אני לא רוצה לדבר יותר מדי, אני פשוט אעשה הכל כדי להיות טוב ולהוכיח למה לקחו אותי. אני לא רוצה להגיב לאנשים כאלה. ברור שזה מעצבן. אבל לא אתחיל להתייחס לכל בן אדם שמדבר עליי".


אתה יכול להבין למה אנשים כועסים ומצפים שכן היית צריך להישאר בהפועל?

"אני מבין אותם. אני מבין מה הם רוצים, אבל בסופו של דבר אני צריך להסתכל על הקריירה של בן רייכרט ולא של הפועל תל אביב. כרגע, בשבילי, להישאר בליגה הלאומית זה לא צעד הכי נכון. הייתי שחקן חופשי והיה לי קל יותר להגיע לאירופה. עשיתי צעד להגשים את החלום שלי".


אנשים יבואו ויגידו, הפועל שילמה עליו מיליון יורו והמינימום שנדרש ממנו זה להישאר עם הקבוצה גם בתקופות הקשות

"האמת שנמאס לי מכל הסאגה הזאת של מיליון היורו. אני לא החלטתי כמה ישלמו עליי ולמה. בסופו של דבר זה מה שנקבע, זה מאחוריי ואני לא שם. המשכתי הלאה".


ובכלל, עושה רושם שרייכרט נחוש לצאת לדרך חדשה, להוכיח לכולם שהכישרון עדיין שם, שלא סתם אמיר כבירי שילם עליו מיליון יורו. שמקומו ברמות הגבוהות.


סוף סוף חזרת ליהנות מכדורגל?

"כן אפשר להגיד. התנתקתי מכל רעשי הרקע ואני באמת כאן כדי להצליח ולהוכיח להרבה אנשים שהם טעו לגביי. באתי לשחק כדורגל נטו וליהנות".



"חמים בבלגיה, עוזרים לי בהכל ואני מרגיש מצוין". רייכרט מתאקלם


כמה באמת חשוב לך להוכיח לאנשים שטעו לגבייך?

"אני לא רוצה להגיד שאני רוצה להצליח כדי להשתיק את הביקורות. אני רוצה להצליח קודם כל בשביל הקריירה שלי, בשביל לעשות אותה יותר טובה".


למה אנשים לא מתחברים לבן רייכרט?

"אני לא אשקר, עשיתי דברים בדרך שיגרמו לאוהדים של קבוצות אחרות לשנוא אותי. בכל מקרה, הקהל בישראל הכי שמח שאנשים נופלים או יריבים נופלים. פה בבלגיה, הספקתי להכיר קצת, זה פשוט עולם אחר".


ספר קצת על ההתחלה שם?

"עד עכשיו אני מרגיש מעולה. המקום מאוד חמים, מדובר בעיר קטנה. עוזרים לי בהכל ובכדורגל אני מרגיש מצוין. אני מקווה שנמשיך ככה. יש פה כמה שחקנים ותיקים שמשחקים כאן כמה שנים והשנה הגיעו כמה חבר'ה צעירים והקבוצה נבנית מהתחלה. יש פה מאמן מצוין שנמצא כמה שנים במועדון, חווה איתו הצלחות ובשנה שעברה הם גם זכו בגביע ועשו עונה היסטורית".


ולקראת העונה הקרובה? "הקבוצה מתחילה להתגבש, אבל עוד לא סיימו לבנות את הסגל. יש משחק ראשון בשבת מול אנדרלכט בסופר קאפ, אבל אני עוד מורחק לשני משחקים מישראל. ההתאחדות שלנו דאגה לשלוח מכתב להתאחדות הבלגית, דאגו להזכיר להם שהורחקתי. ההתאחדות הבלגית צריכה להחליט אם לאשר את זה או לא".


רייכרט עבר הכול בשנתיים וחצי בהפועל: פירוק, החלפת מאמנים והאירוע המשמעותי ביותר – ירידת ליגה בתום העונה שעברה, הראשונה של האדומים לאחר 28 שנים.


היה שלב שהרגשת שהפועל תרד ליגה?

"לא. עד הדקה האחרונה האמנתי שאנחנו כן יכולים להישאר, למרות שהיו את כל התסמינים של ירידת ליגה כמו החלפת מאמנים, החלפת הנהלה, פירוק ומינוס תשע. כל אלו גרמו לזה להיראות כירידת ליגה בטוחה, אבל נתנו הכל עד השנייה האחרונה. לצערי לא הצלחנו".


אני אגרסיבי פה בדיוק כמו בארץ
"אני אגרסיבי פה בדיוק כמו בארץ"


מה האירוע הכי הזוי שלך בהפועל בשנתיים וחצי האחרונות?

"השיחה של הפירוק. כשנכנסו לחדר ההלבשה שלנו ואמרו לנו: "סופית יש פירוק".


עשית טעות שהגעת להפועל?

"יש כאלה שיגידו לך שכן, שבדיעבד זו הייתה טעות. אני לא אגיד את זה. עשיתי צעד נכון, צעד מקצועי לחלוטין, רציתי להיות בורג משמעותי. זה לא כ"כ צלח, אבל השארתי את זה מאחור".


אתה בקשר עם אמיר כבירי?

"לא".


מה אתה מרגיש כלפיו?

"אמיר בן אדם מדהים. הוא עשה הכל מאהבה להפועל ורצה שזה יצליח. הוא לא עשה את השיקולים הנכונים ובסופו של דבר זה די קרס. הוא הקשיב לאנשים לא נכונים. זה קרס לאנשים בפנים, אנשים הפסידו הרבה כסף. גם אני הפסדתי".


אם אתה צריך לתת לעצמך ציון לתקופה שלך בהפועל?

"מבחינה מקצועית? לא הבאתי מספרים, אבל אני גם לא שחקן שמביא מספרים ואנשים לא מבינים את זה. אנשים חשבו 'קנו אותי במיליון יורו, גם אם הוא יהיה בלם הוא צריך לשים 20 גולים בעונה'. בסופו של דבר, ציפיתי להרבה יותר מעצמי, אבל אני לא חושב שהייתי גם גרוע. כשקבוצה לא מצליחה, אתה נמדד איתה, אז אפשר להגיד שלא הצלחתי".


רייכרט במדי הפועל ת
רייכרט במדי הפועל ת"א. לא מתחרט


הרבה אנשים אומרים שמבחינת כישרון נטו, ואם אתה מתעסק בכדורגל, אתה בין השחקנים הטובים בארץ. למה מתכוונים?

"בתקופה הזאת היה קשה לראש שלי להתרכז בכדורגל, וזה היה מדהים. אבל זה חלק ממה שאני יצרתי לעצמי. התנתקתי מזה. שחקנים שמכירים אותי, יגידו לך שבן הוא הילד הכי זהב בחדר הלבשה, הוא יעשה הכל בשבילך. במגרש אני בן אדם שונה, ואני אעשה הכל בשביל לנצח וגם אם זה לשחק הכי אגרסיבי בעולם. לפעמים עברתי את הגבול וכן הגזמתי. אבל הכדורגל בבלגיה הרבה יותר מתאים לי. עברנו פה משחקי אימון ואני משחק באותה אגרסיביות ששיחקתי בארץ. פשוט פה לא שורקים על המון דברים. אני לא אומר שעשיתי הכל נכון בארץ, אבל פה זה שונה".


המיליון יורו של בן רייכרט הפך להיות שפה בחלון ההעברות.
"נוצר פה משהו בשוק. זה כאילו נהיה איזשהו רף בן רייכרט. איזה מדד משל עצמו".


היום, אחרי שנתיים וחצי לא קלות, מה אתה מאחל לעצמך?

"קודם כל לשחק כמה שיותר ולהצליח עם הקבוצה. אני רוצה להגיע לפלייאוף העליון בבלגיה ולנסות להגיע לאירופה. אם אני אתפוס פה מקום בהרכב, זה בשבילי יהיה זהב".


אנשים יגידו שהלכת לעשות סיבוב ותחזור תוך חצי שנה-שנה

"לאנשים כאלה אני לא רוצה להגיב בכלל. אני מתרכז בעצמי. אני מקווה להיות פה עד סוף החוזה, אבל אי אפשר לדעת. התכנון שלי הוא לא לחזור לארץ. תמיד יהיה להפועל תל אביב מקום בלב. לא יגעיל אותי לחזור לארץ, כי אני אוהב את המדינה, אבל יש פה כמה אנשים קטנים שתמיד יש בכל מקום, רק בישראל זה הרבה יותר. מבחינתי, אני לא אחזור בקרוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי