כ-35 בני אדם, בהם תינוק, נהרגו וקיים חשש לחייהם של עוד עשרות בקריסת גשר שאירעה היום (שלישי) סמוך לעיר גנואה בצפון איטליה, כך נמסר מהרשויות במדינה. 14 בני אדם נפצעו ולפחות עשרה בני אדם עדיין נעדרים לאחר שגשר פונטה מורנדי, שמשמש כאוטוסטרדה המחברת את שני חלקי העיר, קרס מגובה של 100 מטרים לתוך נחל כאשר לפחות 35 מכוניות היו עליו. במקום מתחוללת סופת גשמים עזה, שמקשה על החילוץ. עד כה לא ידוע על נפגעים זרים.


קריסת הגשר בגנואה שבצפון איטליה
ממשרד החוץ נמסר כי השגרירות נמצאת בקשר עם ההגנה האזרחית, הגוף המנהל את האירוע, וכן עם הקהילה היהודית בגנואה, אגודת הידידות בעיר, ואנשי קשר נוספים. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטי, יצא למקום האסון. בתקשורת המקומית צוין עוד כי קיימת דליפת גז באזור האסון כתוצאה מקריסת הגשר, והתושבים פונו מהאזור. "זה לא מתקבל על הדעת שכזה גשר חשוב לא נבנה על מנת להימנע מקריסה כזאת. החלק המרכזי התמוטט", אמר סגן שר התחבורה האיטלקי אדוארדו ריקסי. שר התחבורה של איטליה, דנילו טונינלי, צייץ בטוויטר כי "נראה שמדובר בטרגדיה עצומה". 
קריסת גשר באיטליה

כוחות החילוץ ניסו באמצעות מכונות וכבלים, להרים חלקים מהבטון של הגשר, שמתחתיו קבורים עוד אנשים וקיים חשש כי ישנם מחסנים של בתי חרושת ובתים תחת ההריסות. כמו כן דווח על אדם חי שחולץ מההריסות. הוא הובהל במסוק לבית החולים. אורך הגשר בדיוק 1,182 וגובהו 90 מטר. על הגשר היו 35 מכוניות ושלוש משאיות. עשרות אנשים מתלוננים שהם בטראומה אחרי שראו את האירוע ונזקקו לטיפול נפשי במקום.

הגשר, הידוע גם בשם גבעת פולצ'ירה, נקרא על שמו של האדריכל ריקרדו מורנדי. הוא נבנה בשנות ה-60 של המאה ה-20 ועבודות השיפוץ האחרונות בו בוצעו בשנת 2016.




צילום: טוויטר


צילום: רויטרס


צילום: AFP
 
קריסת הגשר בצפון איטליה