לאחר שנה ארוכה של השפלות, היזידים מנסים להשיב אש למי שמנסה להשמיד אותם.



שינגאלי, זמרת כורדית יזידית מפורסמת, קיבלה אישור מהממשלה הכורדית להקים גדוד שכולו נשים כדי לנקום בדאעש.

הגדוד מונה 123 בנות בגילאים 17-30 והוקם לפני כחודשיים. כרגע הן עדיין נמצאות באימוני קרב בהדרכת חיילים כורדים ולומדות להשתמש בנשקים ובלוחמה בשטח פתוח. מרבית הנשים עברו התעללות ואונס על ידי קיצוני דאעש ולכן הן שמחו לקחת חלק בגדוד המתגבש.

שינגאלי זמרת ידועה בתחום השירה העממית והמסורתית ומאוד פופולרית באזור. היא מספרת שבכל יום היא מרגישה עוד ועוד התעניינות בגדוד ומקווה שהוא יגדל למימדי צבא קטן כדי לחסל את דאעש.

משמעות שמה של שינגאלי בכורדית הוא עדות למקום ממנו באה, חבל סינג'ר, מקום מושבה העיקרי של המיעוט היזידי בצפון עיראק. בשנה שעברה נכבש חבל סינג'ר בחלקו ע"י ארגון דאעש, דבר שהביא לאלפי מקרי רצח אונס ושיעבוד. למעלה מחמישים אלף פליטים יזידים נמלטו מהאזור ומחנות הפליטים שלהם מנקדים את הנוף בחבל הכורדי אוטונומי בצפון עיראק.



שינגאלי בקריירה החדשה. צילום מסך דיילי מייל

הגדוד נקרא 'בנות השמש', על שם הדגל הכורדי, ושינגאלי אומרת שהן עברו טירונות פשוטה עם ירי חי וצריכות עוד, אבל הן בכל מקרה מוכנות להילחם בדאעש. הלוחמות מכירות את הסיכונים – אם הן יתפסו, במקרה הטוב הן יהרגו במקום.

חלק מהלוחמות הטריות היו נערות צעירות שנמכרו כשפחות מין, נאנסו ועברו התעללות על ידי אנשי דאעש כשאלו כבשו את הכפרים שלהן בצפון עירק. כיום הן מחפשות נקמה ומודיעות שגם אם יהרגו, הן יקראו בקול שהן יזידיות.



מחפשות נקמה. צילום מסך דיילי מייל

בנוסף לנקמה האישית של הלוחמות, על פי התורה המעוותת של דאעש, להיהרג על ידי אישה נחשב למוות גרוע ביותר ולכן הלוחמות יהנו כפליים.