ברקע ביטול משחק הידידות מול ארגנטינה והודעת פיפ"א כי החליטה לפתוח בהליך משמעתי נגד יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, שרת התרבות והספורט, נשאה היום (רביעי) נאום במליאת הכנסת בו תקפה את יו"ר ההתאחדות הפלסטינית רג'וב ואת חברי האופוזיציה. "אני מקווה שאתם העיתונאים, הפרשנים והח"כים מהשמאל מסוגלים לבלוע את כל הרוע ודברי הדיבה שהוצאתם עליי בשבוע האחרון. אתם ידעתם את האמת אבל לא הייתם מסוגלים לפרסם אותה".



שרת התרבות כינתה את רג'וב טרוריסט וטענה: "תודה לאל שפיפ"א פרסמה לפני מספר שעות את החלטתה להעמיד את רג'וב להליך משמעתי בגין התבטאויות מסיתות שגרמו לשחקני ארגנטינה לפחד ומנעו את הגעתם ארצה. אני מקווה שבסוף ההליך המשמעתי פיפ"א יוציאו כרטיס אדום לרג'וב וישלחו אותו הביתה. אין מקום לטרוריסטים המשתמשים בתפקידם ככלי פוליטי והקוראים לדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל ונגד ספורטאים. הגיע הזמן לעשות סוף לביזיון הזה".
לדבריה, "חזרתי ואמרתי ואומר זאת שוב: הסיפור האמיתי פה הוא לא חיפה ולא ירושלים. הסיפור האמיתי פה הוא האיומים על חייו של מסי וחיי משפחתו. 

נבחרת ארגנטינה לא הצליחה לעמוד בלחץ האיומים של תומכי הטרור ושונאי ישראל על שחקנים ובני משפחותיהם - איומים שאילצו אותם לוותר על המשחק בארץ".
  
בנוסף תקפה את חברי הכנסת מהאופוזיציה ואמרה כי "חברתם לטרוריסט ג'יבריל רג'וב שהפך את ערפאת רב המרצחים לגורו שלו במלחמתו הבלתי פוסקת נגד מדינת ישראל בכל ערוץ אפשרי, כמו כן הפך את הספורט לכלי לניגוח פוליטי ומדיני. וגם היום הוא קיבל סטירת לחי מצלצלת כקונגרס פיפ"א דחה את בקשתו להשעות את נבחרת ישראל. 82% מהנוכחים דחו את ההצעה. לג'יבריל רג'וב, טיבי יחימוביץ' וגבאי הצטרף גם ארגון טרור חמאס שמיהר להוציא הודעה בה הוא מחבק את נבחרת ארגנטינה ואת כוכבה מסי. אין ספק שהשמאל הישראלי בחר לו אחלה חברים".

ג'יבריל רג'וב. צילום: רויטרס


בשלב זה פנתה רגב לבר הכנסת טיבי. "אחמד, על מה שמחת בדיוק? אתה יודע כמה ילדים מהמגזר הערבי חיכו בקוצר רוח לראות את מסי בישראל? המון. אבל האמת לא מעניינת אותך, כי הרי מדובר בערביי ישראל - ממתי אתה מייצג אותם. אחמד אתה מדבר על שער בדקה ה-90? אז זהו שלא, בזמן שרצת לחגוג בערימה על כר הדשא עם יחימוביץ', גבאי, שמולי, זחאלקה ועיסאווי, פיפ"א הרימה את הדגל לאופסייד. אופס, השער לא היה חוקי. נתפסת בנבדל".
 
"הסיפור כולו הוא טרור חדש ישן. טרור שמאיים על שחקנים, ספורטאים ובני משפחותיהם. אירוע שאם יהפוך לתופעה, הוא יהווה סיכון לספורט העולמי, כי היום זהו טרור כלפי מדינת ישראל ומחר נגד מדינה אחרת. אני מזכירה לכולם שטרור הוא טרור, הוא טרור. תתעוררו ויפה שעה אחת קודם. מתי תבינו כולכם, חכים מהרשימה הערבית, ח"כים מהאופוזיציה - ירושלים היא לא פוליטיקה. ירושלים היא בירת מדינת ישראל ובירת העם היהודי, וכזו היא תישאר לעד. שואלים אותי אם הייתי עושה דברים אחרת? אם הייתי מוותרת על ירושלים? לכל השואלים אני עונה חד משמעית - לא! ואני שמחה שגם נבחרת ארגנטינה לא ויתרה על ירושלים".
 
"אתם מנותקים"

"הבעיה היחידה היא איומים על חייו של מסי, ועובדה שהיא הוציאה לו כרטיס אדום. למה שלא תעמדו ותגידו סליחה, הסיבה לא היתה ירושלים, אלא טרור. מסי, שצופים בו מיליארדי אנשים בעולם, רצה להגיע לכאן. לא היה הסכם עם חיפה. נחמן שי, אל תשקר. תביאו לי חתימה שהמשחק היה אמור להיות בחיפה. אתם פשוט משקרים פעם אחר פעם. תתביישו לכם. כשבנאדם מטעה את הציבור, מה זה אומר? זה פשוט מדהים - כתב יו"ר ההתאחדות מכתב לפיפ"א, בגלל המאמצים של ג'יבריל רג'וב, ואתם לא רוצים להאמין גם לזה. אתם לא רוצים להאמין כי אתם מנותקים".

"מתבייש בירושלים". גבאי. צילום: אבשלום ששוני


רגב ציטטה מספרו של יצחק רבין את דבריו על אהבתו לירושלים והמשיכה לתקוף את חברי מפלגת העבודה. "ואתם מתביישים בירושלים, אתם, גבאי, יחימוביץ ואחרים, מתפתלים שמדובר בירושלים. ואתם לא מתביישים לומר שאני פגעתי בתדמיתה של מדינת ישראל? אתם אלה שפוגעים באופן קבוע בתדמיתה של מדינת ישראל. אתם שכל הזמן מתנצלים. אתם שכל הזמן מתחנפים. אתם שכל הזמן מזלזלים - המציאות בכל פעם מחדש טופחת על פניכם".

"הנה שגרירות ארצות הברית עברה לירושלים. אוטוסטראדה של ראשי מדינות מגיעים לישראל. סדר עולמי חדש, בעניין טרור וגרעין. כל זאת בהובלתו של ראש הממשלה שלנו, נתניהו, ולכם נותר רק להתבכיין".
כזכור, ההליך נגד רג'וב נפתח בעקבות התבטאויות שלו טרם המשחק שהיה אמור להיערך מול ארגנטינה, במסגרתן קרא לשרוף חולצות של מסי והשווה את הנעשה בישראל למה שקרה באירופה בשנות השלושים של המאה הקודמת. כזכור, ההתאחדות הגישה לפני כשבוע וחצי תלונה רשמית בנושא לפיפ״א, שכעת תבחן את הסנקציות האפשריות נגד רג׳וב. כמו כן, פיפ"א דחתה את הצעת רג'וב להטלת סנקציות ואף להשעות מפיפ״א התאחדות שבמדינתה יש הפרה של זכויות אזרח, הצעה שכוונה כנגד ישראל. מועצת פיפ״א קבעה כי סעיפים דומים כבר נכללים בתקנוני הארגון ולכן ההצעה הפלסטינית מיותרת ועלולה להיות מנוצלת לרעה.