"אם רה"מ לא מקדם הצעת חוק שמטרתה לשמור על ירושלים, ובמקביל  מאפשר דיון בתוכניות על חלוקת ירושלים, אז זה מה שאני מבין", כך אמר הערב (ראשון) ח"כ אורן חזן מהליכוד, בהתקפה יוצאת דופן בחריפותה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהקשר לחוק ירושלים אותו מקדם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יחד עם מפלגתו. יש לציין גם כי חזן הוא אחד היוזמים  של החוק, והוא אף אחד החתומים עליו. 



את הדברים אמר חזן בפאנל שהתקיים בכנס לשכת רואי החשבון באילת בהשתתפות יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן, ח"כ עליזה לביא מיש עתיד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, וח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני.

"תראו מה זה שרק היום הביאו הצעת חוק  שהבית היהודי מקדמת במרץ, ועיקרה: ירושלים בירתו של העם היהודי כך היה וכך יהיה, וכל שינוי יחייב תמיכה של 80  ח"כים לפחות.", אמר חזן. "כאשר ראש הממשלה ביקש להטיל וטו כולם דיברו שהוא לא רוצה לבטל את החוק בגלל ויכוח על קרדיט -  אבל זו לא האמת . חבר'ה תתעוררו! לפני חודשיים  ד"ר ענת ברקו הביאה לו תוכנית  לחלוקת ירושלים, זה עלה בסיעה לפני מספר שבועות ונאמר על ידי רה"מ שיש מספר תכניות על השולחן כוללת תוכניתה של ברקו, והמשמעות היא שחלוקת ירושלים עומדת על  הפרק".

יחלק את ירושלים? בנימין נתניהו, צילום: יקי צימרמן
יחלק את ירושלים? בנימין נתניהו, צילום: יקי צימרמן

 

 חזן המשיך ותקף את ראש הממשלה וטען כי יש לו כוונה לחלק את ירושלים: "ואם בקרדיט עסקינן אני מבין מזה שרה"מ מגבה תוכנית לחלוקת ירושלים ואני אומר לו: לא תעלה ולא תקום שום תוכנית לחלוקת ירושלים, ואם תעלה- הממשלה הזו תיפול. אני מצהיר שאם בחודשים האחרונים יש על הפרק תוכנית לחלוקה ובמקביל לא מוכנים להעביר חוק ששומר על ירושלים,  אז אני מבין שיש כוונה לחלק את ירושלים".