שר החינוך נפתלי בנט איים למנוע הרחבת הקואליציה ומינוי אביגדור ליברמן לשר ביטחון, אם לא תבוצע הרפורמה שהוא דורש באופי פעילות הקבינט המדיני בטחוני. דן מרידור, מבכירי "הליכוד" לשעבר, הביע תמיכה בעמדתו בראיון לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "המלחמה בין בנט לנתניהו מרתקת אבל היא לא עניינית", אמר מרידור, "ראשית, השרים חברי הקבינט, הגוף שמחליט החלטות דרמטיות על חיי אדם, סיכונים וסיכויים, צריכים לשבת וללמוד, כל יום ללמוד - לקרוא, ללמוד, להיפגש, לדון, להבין את הדילמות, את המונחים, את היכולת שלנו, את היכולת של האויב. זה לא דבר שאתה יודע לבד, והעולם משתנה במהירות רבה היום".



"שנית, צריך שמישהו יסייע להם בעבודת מטה וזה תפקיד המטה לביטחון לאומי, אמר מרידור. "השרים צריכים לקבל ממנו את ההצעות, את הדילמות, לשאול את השאלות, את העלויות, את הסיכונים, והפתיחות צריכה להיות מלאה. הקושי הוא שיש שרים בממשלה שלא לומדים, ומשתמשים אחר כך במה שהם מקבלים לניגוח פנימי בחוץ, לטרפד או להקשות, וזה זה יוצר דילמה, מאוד מקשה, ממשלה כזאת לא יכולה לתפקד". משעל שאל מה היה עושה מרידור במקום נתניהו לאור דרישת בנט, ומרידור השיב: "לא הייתי מחכה לו. הייתי מראש קובע שכל השרים בקבינט חייבים, אם אני יכול לחייב אותם, ללמוד, לקרוא, להתייעץ, לבוא לדיונים ולקבל את כל החומר הרלוונטי, כי ההחלטה והאחריות בידיהם. הכוונה היא שהמוח של כולם יפעל, שהאחריות של כולם תשחק תפקיד, ואי אפשר להחליט אם אתה לא יודע, אז קודם כל תלמד".
 
"זה לא צחוק קבינט, זה רציני", הדגיש מרידור. "אנחנו שולחים את החיילים ואנחנו מחליטים מה קורה שם. בנושא האיראני ישבנו אינספור ישיבות והייתה פתיחות רבה מצד נתניהו, כל החומר, שום דבר לא נעצר והיו דיונים דרמטיים, מאבקים נוראיים. לכן צריך לפני הפוליטיקה, לדעת, ללמוד, להבין. אני בספק אם כולם למדו ומבינים אם נשאל אותם היום מה התוכנית של צה"ל למקרה זה או אחר בצפון או בעזה, מה הדילמות, מה אפשר להשיג, מה אי אפשר, האם הם למדו את זה לעומק? ישבו עם היחידות? המפקדים שמעו?

"אני לא בטוח דווקא כשיש שר ביטחון חדש, אם יהיה כזה עוד מעט, כי הוא פחות יודע, כי לא היה שם. וגם עם שר ביטחון שכן יודע, אתה צריך לא לסמוך, אלא ללמוד. לא רק לכעוס על נתניהו, שאולי יש בזה צדק, אלא לשבת וללמוד, להקדיש לזה זמן, ולא לספר בחוץ 'למדתי' ו-'הייתי, דיברתי, אני לובש באטל-דרס ואני חכם ואני יודע'. אלא פשוט לשבת ללמוד כדי להחליט החלטה נבונה".
 

בנוסף יצא מרידור בראיון בהתקפה חסרת תקדים על ראש הממשלה נתניהו. על מינוי אביגדור ליברמן לשר ביטחון אמר: "אני לא הייתי עושה את זה. מערכת יחסים כזאת, שראש הממשלה ושר הביטחון מדברים זה על זה מילים שאני לא רוצה לחזור עליהן, לא לפני חמש או 10 שנים, או שנה, אלא עכשיו, אלה דברים נוראיים, שמטילים ספק ביושר, בהגינות, ביכולת. יש תחושה של ציניות נוראה במינוי הזה, העניין הביטחוני והאמון לא רלוונטי, אני צריך את הקולות. אני חושב שזה דבר נורא, שמגביר את הניכור של הציבור מהפוליטיקה, חושבים שזה שדה בור ללא חוקים, ואין שיקול רציונאלי, וזה לפי דעתי רע מאוד. לכן זה מהלך לא טוב ומזיק".
 

על היחסים עם וושינגטון אמר מרידור: "הם נמצאים לפני מבחן גדול. ראש הממשלה מבין שיש מהלך מדיני, שבארץ לא כל כך מבינים את עומקו, של בידודה של ישראל. אנחנו מגיעים למצב שלא האמנתי שנגיע אליו, שאנחנו מאבדים ידידים ותומכים, לא שונאים, בגלל מדיניות מסוימת". "למה אתה אומר מדיניות ולא אדם מסוים, בנימין נתניהו", שאל משעל. "אני אומר את זה, אני האחרון שאתה יכול להגיד שלא אומר את זה", השיב מרידור, "אני עזבתי ממשלה כי לא הסכמתי איתו, ולא הסכמתי להצטרף כי אני לא מסכים איתו, והאחריות הראשונה היא עליו, ראש הממשלה".


 
"השיח הציבורי משתנה בדרמטיות, ביטויים שלא היית מעלה על דעתך שייאמרו, ביטויים גזעניים ממש, אתה שומע מראשי ציבור וזה עובר, אני לא שומע אף אחד מזדעזע מזה", אמר מרידור והוסיף: "הגענו למצב שאנשי הצבא הם אלה ששומרים על הדמוקרטיה, כמעט כמו בטורקיה, הרמטכ"ל מדבר וסגן הרמטכ"ל מדבר". "ובסוף הם משלמים מחיר, ראה בוגי יעלון", אמר משעל. "זה חמור מאוד", ענה מרידור, "בוגי יעלון עשה נכון כשגיבה את הרמטכ"ל ואת סגנו. המחיר שהוא משלם הוא בגלל שנתניהו רצה להרחיב את הממשלה, והכיוון היה מינוי שר ביטחון, אז מצאו דרך להרחיק את בוגי יעלון, שאף אחד לא טוען שהיה שר ביטחון לא טוב. גם זה סימן של סדרי עדיפויות, מה יותר חשוב, פוליטיקה או ביטחון? ברור שהביטחון שילם מחיר בשביל הפוליטיקה, זה רע מאוד".