רבים מאזרחי ישראל טרם נפטרו ממסכות האב"כ שחולקו לציבור עוד בימי מלחמת המפרץ הראשונה וכעת מבקש ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) בהצעת חוק חדשה, המתפרסמת כאן לראשונה, לחלק לכל תושבי המדינה אפודי מגן נגד ירי או דקירה. לדבריו כדי לספק מענה הולם לאיומי הטרור, "יש לצייד את תושבי ישראל באמצעי הגנה אפקטיביים כדי לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה הקשה בביטחון האישי".



בדברי ההסבר להצעת החוק, שהונחה השבוע על שולחן הכנסת, כותב ח"כ חסון כי "בחודשים האחרונים התערער באופן קשה הביטחון האישי של תושבי מדינת ישראל נוכח גל פיגועים מתמשך הכולל מאות אירועי דריסה, דקירה, ירי והשלכות אבנים, אשר יש המכנים אותו 'אינתיפאדה שלישית'".



"לדברי חסון המדינה אינה מבצעת את המוטל עליה כדי להגן על האזרחים. "עד עתה נרצחו עשרות ישראלים ונפצעו מאות אחרים כתוצאה ישירה של גל הפיגועים המדובר. יתרה מכך, עקב תחושת הפאניקה וחוסר האונים, התרחשו גם אירועים חמורים בהם הותקפו חפים מפשע אשר נחשדו בטעות כמחבלים. למרבה הצער, הממשלה לא הצליחה עד עתה להביא למיגור גל הטרור. חלק מחברי הממשלה יצאו בהצהרות והמלצות לציבור לשאת נשק ולפעול לסיכול הפיגועים ולנטרול המחבלים".



לדבריו, התפיסה עליה מושתתת מדינת ישראל היא שתפקיד המדינה לדאוג בראש ובראשונה לביטחון תושביה. "הביטחון האישי הוא הצורך הבסיסי ביותר של כל תושב ותושבת, ועל כן, אם המדינה נכשלת בשמירה על קיומו, הרי שהיא מתפרקת מאחריותה כלפי תושביה ושומטת את הקרקע מתחת להצדקת קיומה", הוסיף חסון.



"הביטחון האישי הוא הצורך הבסיסי ביותר של כל תושב ותושבת". חסון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"הביטחון האישי הוא הצורך הבסיסי ביותר של כל תושב ותושבת". חסון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מאחר שלא ניתן לקבל מצב בו המדינה מתנערת מאחריותה לספק ביטחון אישי, מסביר ח"כ חסון כי "יש לנקוט בצעדים דרסטיים להשבת הביטחון האישי על כנו במהירות האפשרית. אחד הצעדים, המוצגים בהצעת חוק זו, הוא חלוקה של אפודי מגן לכלל תושבי המדינה".



לטענתו שימוש אזרחי באפודים כאלה יצמצם את הסיכון לפגיעות קטלניות בהתרחש פיגועים. הוא מזכיר בדברי ההסבר כי צעד דומה, חלוקת מסיכות אב"כ לכלל תושבי המדינה, התבצע בזמן מלחמת המפרץ ובזמני מתיחות אחרים בהם נחשפו תושבי המדינה לאיומי אב"כ. "על אף שמדובר בהוצאה תקציבית אדירה ומאמץ לוגיסטי מורכב, הצורך לספק ביטחון אישי לתושבי המדינה מצדיק זאת", טוען חסון.



צה"ל יחלק ללוחמים אפודי צוואר נגד פציעות מפיגועי דקירה

כזכור, לפני יומיים פורסם כי 

אפודי צוואר נגד דקירות. צילום: דובר צה"ל
אפודי צוואר נגד דקירות. צילום: דובר צה"ל
בועז אפרת, כתב זרוע היבשה של עיתון במחנה פרסם הבוקר כי צה"ל החל בחלוקת מגני צוואר ובימים הקרובים תושלם חלוקה של 850 מגנים שתימשך עד סוף החודש. רוב הלוחמים שיקבלו את מגן הצוואר הם לוחמים ומאבטחים הנמצאים במחסומים ובעמדות הבידוק.

"חלקו הפנימי של המגן נעים למגע, חלקו החיצוני עשוי מפלסטיק חצי קשיח והוא נמוך ורחב כך שיגן על החיבור בין הצוואר לשכמות", מסביר ראש מדור לוחמה בטרור ומיוחדים, רס"ן גיא אלעזר. בצה"ל אומרים כי הלוחמים צפויים להשתמש במגני הצוואר במשימות הביטחון השוטף בלבד.