"חוק השבת" של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) יובא ביום ראשון הקרוב ב פני חברי ועדת השרים לחקיקה, והוא כבר מעורר התנגדות בקרב ארגונים אזרחיים.
על פי ההצעה כל המסחר במדינת ישראל יהיה סגור בשבת מלבד מקומות שיקבלו היתרים מיוחדים משר הכלכלה.

על פי הצעת החוק תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת שלא קיבלו אישור מיוחד של שר הכלכלה, וכן לא תותר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בדרישה לעבודה בשבת. 'חוק השבת' קובע גם כי פתיחת עסק בשבת תיחשב כ"עוולה אזרחית", ובעלי עסקים יוכלו לתבוע תביעת נזיקין עמיתים המפעילים בתי עסק בשבת ופוגעים בהם כלכלית. 
 
שורה של ארגונים אזרחיים הודיעה כי תצא למאבק נגד הצעת החוק באומרם: "דין תל אביב לא יהיה כדין בני ברק. זהו ניסיון להצית אש במאבק מיותר בין דתיים לחילוניי".

מיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית: "הצעת החוק של ח״כ מיקי זוהר לא קשורה כלל בסוגיית השבת, אלא בניסיון של חבר הכנסת להצית עוד אש במאבק המיותר בין דתיים לחילוניים. הניסיון לקבוע בחקיקה ראשית כי יש לסגור את כל המדינה בשבת היא מיותרת ולא תוביל לדבר מעבר להתגוששות פוליטית. הרי אף אחד לא מצפה שדין תל אביב יהיה כדין בני ברק ונכון להותיר את סוגיית השבת לרמה המוניציפלית. מעבר לכך וכפי שנכתב בדברי ההסבר לחוק, הרוב המכריע של הדברים שמוצעים בחוק החדש מצויים בספר החוקים הישראלי ואינם נאכפים וכנראה שלא בכדי. אם מיקי זוהר באמת דואג לאופייה של השבת בישראל עדיף לו לקדם דיאלוג בונה בעניין ולא קונפליקט מיותר".  
מנכ"ל עמותת חדו"ש  לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב אמר ש"מדובר בסוג הצעות החוק שמשניאות את היהדות ומרחיקות ממנה את הציבור הרחב. עצוב מאוד שחברי כנסת בליכוד מתנדבים לעשות את העבודה השחורה והמלוכלכת עבור המפלגות החרדיות, במקום לחשוב באופן רחב ופלורליסטי יותר על אופי השבת במדינת דמוקרטית ויהודית. ההתעלמות, למשל, מהנהגת תחבורה ציבורית בשבת, והצורך של משפחות עם ילדים לא להיתקע שבת שלמה בלי חיתולים או חלב, מלמדת על כוונתם האמתית של מציעי החוק: כפיה דורסנית ומתנשאת". 

לעומת זאת יאיר קורח- יו"ר התאחדות הסוחרים שלח אמש מכתב לחברי ועדת השרים הקורא להם לתמוך בהצעה של ח"כ זוהר. 
 
״המצב האבסורדי הקיים היום והשוני בציות ואכיפת החוק יוצרים מצב לפיו דווקא מי שמפר את החוק ופותח עסקיו בשבתות, מרוויח כלכלית, בעוד העסקים שסגורים ופועלים על פי חוק- מפסידים. למעשה נוצר כאן חוסר שוויון מהותי בעקבות אוזלת היד באכיפת החוק שנשחקה עד נעלמה לחלוטין עם הזמן. הדברים הובילו ליצירת "מובלעות" בהן הפכו חוקי המנוחה לאות מתה״,  כתב קורח.