דובר מחלקת המדינה האמריקאית, ג'ון קירבי, פרסם היום (חמישי) הבהרה בטוויטר לאחר שדבריו על אי שמירת הסטטוס קוו בהר הבית עוררו סערה.



קירבי כתב בטוויטר: "לא התכוונתי לקבוע כי הופר הסטטוס קוו בהר הבית/בחראם אל שריף". עוד הוסיף קירבי כי "אנחנו מברכים על המחויבות של ישראל ושל ירדן לשמירת הסטטוס קוו במקום".



ההבהרה מגיעה לאחר שאתמול אמר קירבי בתדרוך לכתבים: "אנחנו מעוניינים שהסטטוס קוו יישמר וששני הצדדים ינקטו פעולות להפחתת המתח".



קירבי התייחס אתמול לשאלות העיתונאים ששאלו האם לדעתו הסטטוס קוו הופר. "הסטטוס קוו לא נשמר ולכן הדבר הוביל לאלימות", השיב קירבי. לדבריו הפעילות במקום הובילה לאלימות, "איני מאשים צד כזה או אחר", אמר קירבי לאחר שנשאל האם הוא מפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל.



בהצהרה הביקורתית של הממשל האמריקאי כלפי ישראל אמר קירבי כי הממשל נתקל בדיווחים על פעילות ישראלית, שעשויים להצביע על שימוש אפשרי של ישראל בכוח מופרז.



עוד הוסיף דובר מחלקת המדינה כי דקירתם של ארבעה ערבים על ידי יהודי ב-9 באוקטובר בדימונה היא מעשה טרור.



"מחלקת המדינה באופן מסורתי עוינת למדינת ישראל"



כמו כן, הבית הלבן הביע אמש "דאגה עמוקה" מהאלימות בישראל וגינה את אובדן החיים של חפים מפשע: "בין שאלה ישראלים ובין שאלה פלסטינים". דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר כי ארצות הברית שומרת על קשר עקבי עם גורמים ישראלים ופלסטינים בנוגע להסלמה באלימות.



לאחר ההתבטאויות אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בראיון לגל"צ: "אני לא מצפה לדבר מהדוברים של מחלקת המדינה, שבאופן מסורתי היא עוינת למדינת ישראל. אני מצפה מהממשל האמריקני לומר את דברו בעניין הזה", אמר ארדן.