הנשיא ראובן ריבלין צפוי לקצר את עונשו של החייל אלאור אזריה במסגרת חנינה שתוענק לקראת יום העצמאות הקרוב, שיחול ב־18 באפריל. כך על פי מקורבים לנשיא. אזריה, שתועד יורה למוות במחבל מנוטרל בחברון, נשפט בבית דין צבאי בתחילת השנה ל־18 חודשי מאסר בפועל ול־12 חודשי מאסר על תנאי. הוא טען כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהמחבל פצע את חברו, הזכיר את עברו כחייל מצטיין וטען עוד כי בעבר לא הועמדו לדין חיילים שירו למוות במחבלים מנוטרלים. הערעור שהגיש נדחה, והוא החל לרצות את מאסרו באמצע אוגוסט.



מיד לאחר הכרעת הדין הודיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט כי אם יגיש אזריה בקשת חנינה, הוא ישקול בחיוב את קיצור עונשו. אזריה הגיש בקשה, ובספטמבר קבע איזנקוט כי מאסרו יופחת בארבעה חודשים. בניכוי שליש מהתקופה, אזריה צפוי להשתחרר בחודש מאי. איזנקוט ציין בהחלטתו כי אזריה פגע בנורמות ובערכים של צה"ל, אך משיקולי חמלה ובזכות היותו לוחם, הוחלט להפחית מעונשו.



העצומה לשחרור אלאור אזריה
העצומה לשחרור אלאור אזריה



קיצור של מספר שבועות



בעקבות ההחלטה ספג הרמטכ"ל הכפשות ואיומים ברשתות החברתיות מצדם של מי שדרשו לשחרר את אזריה מיד. החייל הגיש בקשה לנשיא ריבלין ובה גם סיפר על פגיעה קשה בו ובמשפחתו ועל מצבם הבריאותי של הוריו, שהתדרדר מאז שהחלה הפרשה.



שר הביטחון אביגדור ליברמן המליץ לנשיא לקצר את עונשו של אזריה, בניגוד לעמדת הרמטכ"ל. לפני כחודש החליט ריבלין לדחות את בקשת החנינה של אזריה והסביר כי יש לשמר את סולם הערכים של צה"ל. גם הוא ספג איומים והכפשות, ובכנסת אף הוחתמה עצומה למען שחרורו של אזריה. על העצומה חתם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עתה, לרגל חגיגות ה־70 להקמת המדינה, צפוי אזריה להשתחרר ביום העצמאות, שבועות אחדים לפני תום מאסרו.