"הסייעות מפסיקות לשתוק". עשרות סייעות הגיעו הערב (שני) לקריית הממשלה בתל אביב כדי למחות על תנאי העסקתן והכשרתן. הסייעות דורשות את הסדרת מעמדן כחלק אינטגרלי ממערכת החינוך, תוך השוואת תנעי העסקתן ותנאי השכר שלהן לעובדות הוראה. במערכת החינוך עובדות כיום כ-35 אלף סייעות בכל רחבי הארץ. הסייעות עובדות מכוח חוק לימוד חובה ומועסקות במסגרות חינוכיות ממלכתיות החל מגני טרום טרום חובה (גילאי 3-4) ועד חטיבות הביניים.

סקטור הסייעות מחולק לתתי קבוצות של סייעות מסוגים שונים כגון: סייעות גנים (אשר עובדות בצמוד לגננת), סייעות משלבות/חונכות צמודות ילד שתפקידן לשלב ילד עם צרכים מיוחדים במערכת רגילה (ילדים עם בעיות רגשיות וקשיים בתפקוד קוגניטיבי ברמות שונות), סייעות רפואיות (צמודות לילדים עם צרכים רפואיים במסגרות החינוך) וכן סייעות חינוך מיוחד/פדגוגיות, סייעות כיתתיות ועוד. 
שכרן החודשי נע בין 3,000 שקלים ל-5,000 שקלים והן מועסקות ע"י הרשות המקומית או על ידי עמותות ואגודות למיניהן. סיגל אבישי, עובדת כסייעת 12 שנה בכוכב יאיר, מסבירה כי "המחאה שלנו באה לדרוש שמקבלי ההחלטות יעבירו את הצעת החוק לעשות מהסייעת מקצוע ולדרוש מההסתדרות להקים איגוד מקצועי לסייעות, לעשות הכשרה מקצועית".

צילום: עמותת מעכי
עוד אומרת אבישי כי "כל שנה מחדש אנו פותחות את שנת הלימודים ונתקלות בהמון קשיים, תנאי שכר מזעזעים, תנאי עבודה בלתי אפשריים ואף אחד לא מקשיב ולא רואה אותנו. כל שנה יש גזירות חדשות, מוסיפים תפקידים והשכר נשחק משנה לשנה. ההסתדרות עושה כל שביכולתה לעזור לנו אבל זה לא מספיק".

עו"ד נטע לוי מעמותת "איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי", המלווה את התארגנות הסייעות הארצית במאבק לשיפור תנאי העסקתן, מסבירה כי "הגיעה העת שההכרה של משרד החינוך בסייעות כנשות חינוך תבוא לידי ביטוי בתנאי העסקתן, בהסדרת מעמדן ובאחריות על הכשרתן. היום גם ההורים כבר מבינים שבשביל חינוך איכותי לילדיהם יש לשנות את ההתייחסות למקצוע הסייעות, ולכן הם רואים את עצמם כשותפים מלאים במאבק הסייעות. התארגנות הסייעות הארצית תמשיך לפעול לכך שמשרד החינוך והשלטון המקומי יתייחסו לסייעות כאל נשות חינוך לכל דבר ועניין".