יפעה אסור היא בעלת מרפאה בישוב הבדואי תל שבע בדרום. עבודה עם הציבור הבדואי אינה זרה לה, על אחת כמה וכמה הטיפול בו. לכן, כאשר תושב המקום, בן של מטופלת שלה, הגיע למרפאה וביקש לנסוע עמה ברכבה לבית אמו בכדי לברר עניין שהתרחש במרפאה, אסור נענתה לו בשמחה ולא חששה מדבר.

"נסעתי בתוך תל שבע", היא מספרת. "הגענו לקצה שיש בו ואדי. הוא אמר לי לפנות ימינה, אמרתי לו שבצד ימין זה בית משפחה אבו אייזה. אני מכירה את התושבים ויודעת היכן הם גרים. אני יודעת שהוא ממשפחה אחרת, משפחת אבו אסא, אז לא הבנתי למה לא לפנות שמאלה. אז הבנתי שקורה משהו".

  ." 

"הוא הבין שאני חושדת בו ואז הוא קפץ עליי, תפס לי את השיער, הצמיד לי סכין לגרון. שם לי כיסוי על העיניים. הייתי חגורה ולא יכולתי לצאת. אמר 'תעשי מה שאני אומר או שאני רוצח אותך'. הוא ביקש שאנהג לאן שהוא יגיד. יש לי חברים במשטרה שלימדו אותי שלא צריך להיות בפרנויה במצב כזה. שיתפתי פעולה."

אסור ממשיכה: "הגענו לוואדי, הוא ביקש ממני לעבור אחורה. רציתי לברוח. הוא תפס את יד ימין שלי ושבר אותה. הוא אמר לי לא להסתכל עליו. אמרתי לעצמי שאני חייבת לדעת איך הוא נראה. חשבתי מה, עכשיו הוא שוחט אותי? לא יודעת איך נשארתי איתנה, חשבתי שהוא רוצה לאנוס אותי. אמרתי לו שאני בהריון ושיש לי ילדים קטנים כדי שזה יגרום לו לעזוב אותי". 
"הוא כל הזמן אמר 'תשתקי אני אשחט אותך'." מתארת אסור בקור רוח. הוא שם לי אזיקים על הידיים והרגליים, הוריד אותי מהג'יפ, שם אותי כפותה על האדמה, ניסה לקבור אותי, שם עליי חולות. אמרתי 'שמע ישראל'. הוא נכנס לג'יפ ונעלם. לא זוכרת כמה זמן זה לקח. ניסיתי להתקדם ולגרור את הישבן על האדמה כדי למצוא אבן, משהו חד, כמו שלימדו אותי בצופים. ביקשתי מאלוהים שיעזור לי". 
אסור הצליחה לשחרר את האזיקונים מידיה ורגליה והסירה את כיסוי הבד מהעיניים. "רצתי כמו איילה בוואדי למרות שאני מעשנת ולא עשיתי ספורט כמה שנים טובות, בלי להסתכל אחורה." היא מתארת. 

יפעה ציינה כי פנתה למשטרה וביקשה שתתלווה אליה למקום בו השאירה את האזיקונים. המשטרה תפסה את האיש, הוגש כתב אישום ונגזר עליו עונש של עשר שנות מאסר. "אני מכירה שלוש נשים שנעלמו כאילו האדמה בלעה אותן". לדבריה, "יש רציחות ביישובים הבדואים ואף אחד לא מדבר על זה".



"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12