שופטי בית המשפט הגבוה לצדק, יצחק עמית, אורי שהם וג'ורג' קרא דנו היום (שני) בעתירה שהוגשה בשם עמותת יה"ל (העמותה לאלרגיות מזון) ובשם הורים לילדים אלרגיים, אשר נתקלים בסירוב להשתתפות ילדיהם בצהרונים ובסיום הדיון החליטו שמדובר בנוהל מפלה וקבעו כי יש לעדכן את חוזר המנכ"ל בהתאם. מדובר בעתירה שהוגשה נגד משרד החינוך, משרד הכלכלה, משרד האוצר, משרד הרווחה ועוד 15 רשויות מקומיות ועוסקת בהדרה של ילדים הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים ממסגרת הצהרונים המופעלות ברשויות המקומיות השונות, בשל האלרגיה ממנה הם סובלים.



העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין מיכאל גינסבורג והילה אוחיון גליקסמן ממשרד גרוס (GKH) המטפלים בתיק בהתנדבות במסגרת שיתוף פעולה עם הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן. עו"ד אוחיון גליקסמן ציינה כי "בג"ץ החליט שהדרישה הלא שוויונית תבוטל וכי 30 ימים אחרי חג סוכות חוזר המנכ"ל יותאם לכל הצהרונים. בתקופת הביניים הרשויות המקומיות יפעלו ברוח חוזר המנכ"ל שלא יאפשר דרישה לסייעת במימון ההורים, כתבי ויתור או הסרת אחריות שהרשויות דורשות כיום כתנאי לקבלת הילדים לצהרונים. בנוסף לזה, במקרים הפרטניים שיתעוררו, משרד החינוך יפתח תיבת פניות ייעודית. ההחלטה טובה, התחלה של כיוון חיובי ועכשיו נראה איך הרשויות המקומיות יעשו את זה".



מעמותת יה"ל - העמותה לאלרגיות מזון, נמסר כי "אנחנו שמחים שגם שופטי בג"ץ התייחסו בדברם לחשיבות שבעתירה ואימצו את הצהרת משרד החינוך. החל מרגע זה ילדים אלרגיים לא יופלו במסגרות הצהרונים".



ממשרד החינוך נמסר: בית המשפט קיבל את עמדת משרד החינוך, לפיה סייעת בצהרונים עבור תלמידים שסובלים מאלרגיות היא אינה חובה. משרד החינוך יעדכן את חוזר המנכ"ל בנושא.