רצח בכוונה תחילה:  אשר פרג', שהצית לפני כשבועיים למוות את האחות טובה קררו, הואשם היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב ברצח. בפרקליטות מחוז תל אביב החליטו כי יש די ראיות להאשימו בעבירה החמורה של רצח בכוונה תחילה. במקביל הוגשה לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים. 



סנגוריתו של פרג' עורכת הדין אופיר כתבי מהסנגוריה הציבורית, ביקשה מהשופט לשלוח את הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית בתנאי אשפוז. הפרקליטות הסכימה לבקשה. השופט נענה לבקשתה והורה על מעצרו עד להחלטה אחרת ועל העברתו לבדיקה פסיכיאטרית בתנאי אשפוז, שעם סיומה יוחזר לבית המעצר. הדיון הבא נקבע ל-9 במאי.



מכתב האישום עולה שפרג' תכנן מראש ולפרטי פרטים את הרצח האכזרי. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תמי אניס, הנאשם היה מטופל במרפאה בה עבדה קררו, נהג לפקוד אותה בתדירות גבוהה בשל עניינים רפואיים שונים ומשכך הכיר היטב את צוות המרפאה בכללותו ואת האחות קררו בפרט. 



אשר פרג' בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
אשר פרג' בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



בהודאתו ובשחזור אחרי הרצח השיב לחוקרים כי ביצע את הרצח כי היא "הרסה לי את החיים, אז אני שרפתי אותה והרסתי לה את החיים. ביקשתי זריקה והיא לא נתנה לי מה שצריך". בנוסף , פרג' שוחח טלפונית עם בתו לאחר האירוע ואמר לה, והיא סיפרה: "הוא אמר לי 'אני שרפתי אותה' ואז התמוטטתי על הרצפה". 



בתאריך 03.01.2017 הגיע פרג' למרפאה לצורך קבלת חיסון נגד שפעת, אותה נתנה לו קררו. בהמשך, משסבר הנאשם שהחיסון גרם לו לכאבים ולתחלואים שונים, פתח במסכת של האשמות, הטרדות ואיומים כלפי האחות, בין במישרין ובין בעקיפין, באמצעות מכריה. על פי כתב האישום, על רקע זה גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה. הוא הצטייד בבקבוק ובו חומר דליק, ובשני מצתים. בתאריך 13.03.17 התקשר למרפאה וקבע תור לביצוע בדיקת דם אצל המנוחה.

מדליקים נרות לזכרה של קרר ליד קופת החולים. צילום: אבשלום ששוני
מדליקים נרות לזכרה של קרר ליד קופת החולים. צילום: אבשלום ששוני


בתאריך 14.03.17 הגיע פרג' למרפאה, כשהוא מצויד במצת ובבקבוק המכיל חומר דליק, והמתין לתורו בסמוך לחדרה של קררו, עד שנקרא על ידה לביצוע בדיקת הדם. כששהו הנאשם והאחות בחדרה, שפך עליה פרג' את החומר הדליק והצית אותה, בכוונה לגרום למותה. מיד לאחר מכן, עזב  את חדרה, בעודה נשרפת חיים, ויצא למסדרון המרפאה כשהוא אוחז בידו האחת בבקבוק בו בערו שאריות החומר הדליק ובמצת בוער בידו השנייה. הנאשם השליך את הבקבוק והמצת מידיו ועזב את המקום. מותה של קררו נקבע במקום.

בתחילה העלו סנגוריו של פרג' את הטענה כי הוא סובל מבעיות נפשיות ולא היה ברור אם ניתן יהיה להאשימו ברצח בכוונה תחילה, אולם לאחר שהתקבלה חוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו ולאחר שבפרקליטות בחנו את הראיות, בין היתר לפיהן תכנן פרג' את המעשה מבעוד מועד, החליטו להאשימו ברצח בכוונה תחילה.

אשר פרג' בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
אשר פרג' בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

בבקשת המעצר כתבה עו"ד אניס: "אין צורך להכביר מילים אודות חומרת מעשיו של  המשיב, שביצע באכזריות רבה, רצח מחריד של אישה חפה מפשע, אחות במרפאה של קופת חולים, שכל חייה הוקדשו למתן טיפול רפואי לאנשים הזקוקים לו. המשיב גילה תעוזה, נחישות והתמדה בהגשמת מזימתו הזדונית לרצוח את המנוחה, תעוזה שבאה לידי ביטוי בהגעתו למרפאה הנמצאת בלב העיר חולון, בשעות הבוקר, בעת שהמרפאה הומה אדם. לצורך ביצוע מזימתו הנפשעת קבע המשיב מבעוד מועד תור למנוחה, ולה בלבד, הצטייד בבקבוק המכיל חומר דליק וכן במצת, חיכה לתורו, נכנס לחדרה של המנוחה, ורק לאחר שביצעה בו את בדיקת הדם, שפך על המנוחה חומר דליק והצית אותה בקור רוח מקפיא, וכתוצאה מכך גרם למותה". 



 מאות ליוו את קררו בדרכה האחרונה. קררו נטמנה בבית העלמין "גני אסתר" בראשון לציון. זעקות השבר המחישו את הזעזוע, ההלם והאבל הכבד. בין המלווים הרבים היו ראש עיריית חולון מוטי ששון, בכירים בשירותי בריאות כללית, עמיתים לעבודה, בני משפחה, חברים, שכנים ומכרים.  מי שבלט בהיעדרותו היה שר הבריאות, יעקב ליצמן, שבשל היותו השר התורן בכנסת, נבצר ממנו להגיע. האווירה בבית העלמין היתה קשה מאוד. "זה לא הגיע לה. היא כל הזמן דאגה לכולם", סיפרה אחת מחברותיה.



בנותיה של טובה קררו ז"ל בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
בנותיה של טובה קררו ז"ל בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


לנה קום, המנהלת האדמניסטרטיבית של מרפאת שירותי בריאות כללית ברחוב קפלן בחולון, סיפרה בעצב: "בשעה 8.30 בבוקר היינו במשרד. שמעתי זעקה נוראית, שנשמע כמו קול של אישה. יצאתי מהמשרד ואז ראיתי עשן ואש במסדרון. צעקתי 'שריפה', תצאו מהר. ראיתי אחיות מתגלגלות ונשכבות על הרצפה ובוכות. רק בחוץ הבנתי שקרה משהו נורא".

"טובה היתה אישה אהובה וטובת לב. תמיד אמרה בוקר טוב עם חיוך. היתה לה נשמה טובה והיא אף פעך לא אמרה לנו 'לא', גם כהתקשרנו. טובה היתה בן אדם אמיתי. זו אבידה. נוראית".

 
קום סיפרה שמנסים לאגור כוחות ולשוב לעבודה ביום ראשון, כאשר המרפאה תיפתח שוב. "אני מקווה שיציבו מאבטח צמוד במרפאה. יכול להיות שאם היה מאבטח, הוא היה מבחין באדם שנכנס עם בקבוק מוזר ומונע ממנו להיכנס למרפאה ואולי, האיש עצמו היה נרתע מעצם נוכחותו של מאבטח".
 
 ששון אמר בעצב בצאתו מבית העלמין: "הלב נשבר לראות את בעלה ובני משפחתה של טובה ז"ל כואבים כל כך ואין דרך לנחמם. עצוב ומקומם שמצילי חיים כמו טובה משלמים בחייהם על עבודת הקודש שהם עושים למען הציבור. עיריית חולון תסייע למשפחה ותסייע למשפחה".