במהלך פעילות של רשות האוכלוסין וההגירה היום (שני) במסעדת "קפטן קארי" במתחם שרונה בתל אביב, נתפסו, לטענתה שני עובדים זרים שהועסקו בניגוד לחוק. המסעדה מופעלת על ידי השף יונתן רושפלד, שלא היה במקום בעת הפשיטה. ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו שהעובד האחד הוא ממאלי השוהה בישראל באופן לא חוקי והשני, מסתנן מאריתריאה, השוהה כרגע במתקן חולות בנגב וכל יום יצא מהמתקן לעבודה במסעדה וזאת, בניגוד לכללים.



הרשות הודיעה ששני העובדים הבלתי חוקיים לכאורה עוכבו למתקן של הרשות ונגד המעסיק והחברה שהמסעדה נמצאת בבעלותה, נפתח תיק במקום. הם ציינו שהעסקת עובדים זרים או מסתננים בניגוד לחוק מהווה עבירה פלילית, שעלולה לגרור עונשים - החל מקנסות כספיים ועד להגשת כתבי אישום נגד המעסיק.



מטעמו של רושפלד נמסר בתגובה: החברה נוקטת בכל האמצעים בכדי להעסיק את העובדים על פי החוק. מבין אלפי העובדים הזרים המועסקים במדינה, ובמציאות בה נאלצים לחדש את האשרות שלהם אחת לכמה שבועות, חלקם בוחר לזייף את האישורים, כך קרה במקרה הזה. החברה תפיק לקחים בעתיד.



כזכור, בסוף השבוע האחרון רושפלד פרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו, ובו אישר כי הוא עוזב את תכנית ריאליטי הבישול המצליחה מאסטר שף. בפוסט הוא הודה לחבריו לצוות השופטים וכתב: "תודה לכל הצוות. לחיים (כהן - מעריב אונליין) שהביא אותי בעונה השנייה מהחיים האנונימיים שלי למסך. תודה לקהל למשתתפים ותודה להפקה. וכמובן תודה לכם בבית שנשארתם ערים. נתראה בקרוב בתכנית חדשה".