אש באיילון: שריפה גדולה פרצה בצהרי היום (שני) בבניין מגורים בן 15 קומות ברמת גן, סמוך למחלף ההלכה בנתיבי איילון. מדובר על מבנה הממוקם ברחוב ביאליק בעיר, בו פרצה אש שהתפשטה לעשר הקומות העליונות שלו. בבניין היו מספר לכודים, בעיקר בקומות העליונות ובגג, והם היו בקשר עם כבאים ותודרכו להגיע לאזורים ללא עשן, זאת על מנת לסייע בחילוצם. 


החילוץ התבצע על ידי מנופים וסולמות ופרט לאישה בת 94 שנפגעה קל משאיפת עשן, לא היו נפגעים נוספים. צוותי הכיבוי פעלו כדי למנוע את התפשטות השריפה לצד ניהול קשר מול הלכודים, ולאחר מכן כוחות יסמ"ג (יחידת סיירת משמר הגבול) של מחוז תל אביב נכנסו לבניין וביצעו סריקות פנימיות. במהלך הסריקות איתר צוות של השיטור העירוני שני נכים ששהו בדירות הסמוכות לדירות שנשרפו, וחילצו אותם כאשר הם נושאים אותם על ידיהם.
שריפה בבניין מגורים ברמת גן

שריפה בקומה התשיעית בבית מגורים ברמת גן

כוחות גדולים של כיבוי אש פעלו במקום יחד עם שני רכבי סער, רכב נץ (מנוף גבהים) ורכב פיקוד. כמו כן, כוחות גדולים מטעם מד"א הגיעו למקום האירוע. במהלך פעולות הכיבוי, מספר רכבים עלו באש מחפצים בוערים שנפלו מהבניין. בשל השריפה הורגשו עומסי תנועה כבדים באזור, כשנתיבי איילון נחסמו לתנועה באזור מחלף ההלכה. 

ההערכה היא כי השריפה פרצה בקומה השישית והתפשטה במהירות לעבר שאר הקומות שבערו. מכיבוי אש נמסר תחילה כי קיים קושי גדול בניתוב העשן הסמיך שהתמר באוויר ואפף את חדר המדרגות. בכיבוי אש הבהירו כי מדובר במבנה מגורים ישן שבו חדרי המדרגות אינם מכילים אמצעי מיגון וכיבוי אוטומטיים כפי שנהוג היום במגדלי מגורים חדשים, לכן הכניסה לחדרי המדרגות הייתה בעייתית, כשהעשן כולו כיסה את חדר המדרגות. חוקרי דליקות של כב"א החלו בחקירת נסיבות המקרה.

פרמדיק מד"א אילן מועלם שהגיע למקום סיפר: "כשקיבלנו את הקריאה על השריפה והיה קיים חשש ללכודים היכולים להיפגע הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על אופנועים, עם ציוד ייעודי לטיפול בכוויות ונפגעי עשן. בתיאום עם כיבוי אש והמשטרה פרסנו את הכוחות מסביב לבניין ונערכנו לקלוט נפגעים במידה ויהיו. הדיירים שחולצו עברנו דרכנו וערכנו להם בדיקה רפואית מהירה. לשמחתנו עד לרגע זה לא היו דיירים שנזקקו לטיפול רפואי. אנחנו ממשיכים לעמוד בכוננות ובמידת הצורך נטפל במי שיזדקק".


פעולות כיבוי ברמת גן. צילום: אבשלום ששוני
פעולות כיבוי ברמת גן. צילום: אבשלום ששוני









שריפה בבניין מגורים סמוך למחלף ההלכה. צילום: דוברות מד"א
שריפה בבניין מגורים סמוך למחלף ההלכה. צילום: דוברות מד"א


האש פרצה בקומה השישית. צילום: טל אריאל אמיר
האש פרצה בקומה השישית. צילום: טל אריאל אמיר