מיכאל לוי, תושב נתניה בן 29 נעצר אתמול ע"י היחידה הארצית של המשטרה בגין חשד לרצח שי שירזי ז"ל, כך הותר היום (שני) לפרסום. מדובר בחשוד שהינו מקורב לשעבר של אביו של הנרצח, ראש ארגון הפשיעה ריקו שירזי, שמרצה בימים אלה שמונה שנות מאסר בגין עבירות מס. לוי היה עצור בעבר בגין אירוע פלילי אחר, והבוקר האריך בית משפט השלום בראשון לציון בתשעה ימים את מעצרו, בהקשר של פרשת רצח שירזי הבן.


עו"ד ארז אבוהב, פרקליטו של החשוד מיכאל לוי, מסר היום כי "מדובר בחשד ראשוני בלבד ולא מעבר לזה. מוקדם מאד להעריך הערכות ולהסיק ומסקנות, כיון שהחשוד מכחיש כל קשר לאירוע". עוד מסר עו"ד אבוהב כי "מדובר במי שהיה עצור על תיק אחר שמנוהל על ידי ימ"ר מרכז ואחרי ששוחרר נלקח למעצר על ידי היאחב"ל בחשד למעורבות ברצח של שי שירזי. אני תקווה שהחקירה תסתיים במהרה ובשחרורו". עו"ד אבוהב ציין כי המשטרה חשפה בבית המשפט כי חקרה בשבוע שעבר באזהרה חשוד אחר וכי היא מנהלת חקירה במספר רב של כיוונים: "אני רוצה להאמין שמדובר בחשד שיתבדה בסופו של דבר ויוברר כי לחשוד שאני מייצג אין כל קשר לפרשה האמורה".
 

פרקליטו של החשוד, עו"ד ארז אבוהב. צילום: אלוני מור

 

התפחות מהותית: גל של תגובות בעולם התחתון


כבר אתמול דווח על התפתחות מהותית בפרשת הרצח. בפעילות המצויה תחת מעטה של צו איסור פרסום ציינו חוקרי היאחב"ל בלהב 433 במשטרה, החוקרת את אירוע חיסולו של שירזי הבן בצרור יריות שנורו לעברו מטווח קצר בעת שישב ברכבו באזור המשתלה בסמוך לצומת הכפר הירוק, כי ישנה התפתחות דרמטית בחקירה, והיא כאמור הובאה הבוקר לידיעת בית המשפט.

ההתפתחות, שבעולם התחתון התוודעו אליה כבר ביממה האחרונה, עוררה גל של תגובות והערכות ויצרה תמונה שונה למדי לגבי נסיבות הרצח של שירזי הבן. אם בתחילה עלתה סברה כי מדובר במאבקי כח בין ארגוני פשיעה וניסיונות ל"רסק" את כוחו של האב היושב מאחורי הסורגים, עתה עולה לאור ההתפתחות האחרונה כי מדובר לכאורה באירוע נקודתי ומאבק פנימי בין שירזי המנוח לאחרים בסביבת נתניה. עוד העלו לאחרונה סברה לפיה שירזי הבן היה בבחינת "מבוקש" בקרב מספר גורמי פשיעה שונים, כל אחד בנסיבות שלו העלו אפשרות כי ההתפתחות האחרונה תסתיים בלא כלום בשלב זה של החקירה. אך כעת, נדמה שלמשטרה יש קצה חוט.

ריקו שירזי, מרצה עונש מאסר. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90


יש לציין כי בשבוע שעבר פעלו חוקרי היאחב"ל בקרב גורמים עברייניים המקורבים לשירזי ונמנים על "חייליו" כשביצעו את מעצרם בחשד למעורבות ברצח אחר שאירע לפני כחצי שנה באזור נתניה. "המעצר הזה נועד יותר כדי להזהיר את אותם חשודים שלא ינסו לחפש מעשי נקם ולא יפעלו במחשכים לפעול במי שהם חושבים שעומד מאחורי הרצח של שי", אומרים גורמים המכירים את הפרטים. עו"ד ג'קי סגרון פרקליטה של משפחת שירזי, ציין אתמול כי "על פניו לא נראה לי שיש ממש בהתפתחות האחרונה אם כי אני ניזון בשלב זה משמועות בלבד ולא בקיא בפרטים".




כזכור, לפני כעשרה ימים נורה למוות שירזי (30) בעת שהיה ברכבו ברחוב משה סנה בתל אביב ואדם נוסף נפצע באירוע זה באורח קל. החיסול בוצע באמצעות ירי מטווח קצר, שעה שהעבריין הבכיר וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, נצמד אליהם רכב אחר ומתוכו בוצע הירי. באותו הערב, המשטרה פתחה בסריקות אחר חשוד שנמלט מהזירה נפתחה חקירה לברור נסיבות האירוע והחשד הראשוני, שהתגלה כנכון, כי מדובר באירוע על רקע פלילי.

הבקשה נדחתה: ריקו לא הגיע להלוויה


לאחר אירוע הירי התכנסו כוחות משטרה בכירים ממחוז מרכז, מחוז חוף ומחוז תל אביב לצורך הערכת מצב וזאת מחשש לפעולות נקם בעקבות החיסול. כמו כן, נציגי שב"ס לקרוב משפחתו של העבריין שחוסל כדי לדווח לו על מות שירזי הבן. "מדובר בעליית מדרגה ללא ספק. חיסול שעלול להוביל להסלמה", אמר אז גורם בכיר במשטרה. "אנחנו מבחינת המשטרה נעשה את המקסימום כדי למנוע אירועים נוספים ובעיקר למנוע פגיעה בחפים מפשע", הוסיף.

אל הלווייתו של שירזי שהתקיימה בבית העלמין שיכון ותיקים בנתניה הגיעו מאות בני אדם. בין המשתתפים הרבים נראו גם בני משפחת אלפרון, נציגות של משפחת חרירי, מאות רבות מתושבי נתניה, וכן שחקני קבוצת הכדורגל מכבי נתניה. שירזי האב לא השתתף בלוויה, זאת לאחר שבית המשפט בלוד דחה את בקשתו של העבריין לצאת לחופשה מהכלא לצורך השתתפות באירוע זה.  


הלווייתו של שי שירזי ז"ל. צילום: :יקי צימרמן

"שירזי יועד להמשיך את אביו ריקו, כמו בסיציליה"

 

יממה לאחר החיסול התראיין בוקי נאה לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" וסיפר על פעילותם של השניים בעולם התחתון: "האבא יושב בכלא לשמונה שנים על עבירות מסוג פשע, וגם שי שירזי השתחרר לאחרונה מהכלא על עבירות מסוג פשע. מה לעשות שכאשר הם משתחררים הם ממשיכים לעבוד בעבודה שאליה ייעדו אותם אבותיהם, כמו בסיציליה". עוד אמר נאה על שירזי הבן: "הוא היה בחור נחמד ואפילו התחתן לתקופה קצרה עם בחורה שהופיעה בתוכנית 'הרווק', וכל המדינה ראתה אותה בוכה, כשגיא גיאור לא בחר בה. הבחור שהיה איתו במכונית ונפגע, שם משפחתו הוא אברג'יל, מיקי אברג'יל, שהיה שומר ראש שלו".

"החיסול הזה מסמל את העובדה שלצערנו הרב יש בישראל הרבה פשע, ומשטרת ישראל לא מצליחה להילחם בפשע בדרכים שהיא רוצה, אבל מי שעושה עבור המשטרה את העבודה בשורה התחתונה, זה הפושעים", ציין נאה. "לפני שלוש-ארבע שנים משטרת ישראל עצרה את שי שירזי, וטענה בבית המשפט שהוא ניסה להיכנס למועדון בתל אביב בשם 'הנייט', ולא הכניסו אותו, אז הוא נורא התרגז, היה מאוד פגוע, לקח מכונית ואופנוע עם חברים שלו, והם נסעו מול ה'נייט' וירו צרור ארוך. נהרגו שם שני אנשים, שגיא אור, בעלים של חברת האבטחה 'צוות שגיא', ורפי רינאווי, בעל פיצוציה שלפני כן היה קצין משטרה. המשטרה היתה בטוחה שזה הסיפור, אבל לא היו לה מספיק ראיות, ואז הוא (שי שירזי) שוחרר. לראש צוות החקירה אז קראו פקד ניסים דאודי. אותו דאודי שלא הצליח אז להרחיק את שירזי מהחברה, הוא כיום ראש משטרת צפון-תל אביב, שעמד אמש בזירת הרצח ופיקד עליה. כלומר הפושעים הרחיקו במקומו את שי שירזי מהרחובות".

שי וריקו שירזי. צילום:חן גלילי