מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, הודיע היום (שלישי) לניצב רוני ריטמן, ראש להב 433 כי הוא ימשיך בתפקידו וכי החשדות שהועלו כלפיו בגין הטרדה מינית לא מהוות עילה להדחתו מהתפקיד. המפכ"ל מסר את החלטתו לריטמן הבוקר, אך יחד עם זאת, חידד בפניו את נורמות ההתנהגות המצופות מקצין בתפקידו ומעמדו. על פי המשטרה "החלטת המפכ"ל התקבלה לאחר דיון רחב ומעמיק,  במסגרתו הוצגו בפניו המלצות מחלקת משמעת באגף משאבי אנוש והמלצות הייעוץ המשפטי של המשטרה".

 
כזכור, ריטמן נחקר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד להטרדה מינית של קצינה ששירתה תחתיו, והוצא לחופשה, אשר הוארכה פעם אחר פעם על ידי המפכ"ל עצמו. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט לסגור את תיק החקירה שנפתח בעקבות תלונה שהגישה נגדו קצינת משטרה. ההחלטה לסגור את התיק התקבלה גם בגלל הזמן שחלף מאז המעשים המיוחסים לריטמן.
 
"המלצות אלו התבססו על בחינה מעמיקה של כלל חומר הראיות שנאסף במסגרת חקירת מח"ש, בדיקות הפוליגרף של המעורבים והחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא להגיש כתב אישום פלילי בין השאר, כדבריו, בשל "בעיות מסוימות במסכת הראייתית". כמו כן התבססו ההמלצות על היעדר יכולת לפתוח בהליך משמעתי בשל התיישנות המעשים שנטענו נגד ניצב ריטמן והרצון להימנע מלנקוט בהליך מנהלי, מבלי שניתנת לו יכולת אפקטיבית להילחם על חפותו, זכות יסודית שמגיעה לכל נאשם במעשה פסול כלשהו.

"כל אלה הובילו למסקנה כי אין תשתית ממשית לנקיטת צעדים מנהליים כלשהם ואפילו לא לנקיטת הליכים משמעתיים, גם אילולי חלה התיישנות ולהחלטה לפיה ימשיך ניצב ריטמן בתפקידו", נמסר מהמשטרה.

עורכי הדין של ריטמן, עו״ד איל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטתו של המפכ"ל אלשיך מהבוקר לאפשר לניצב להמשיך בתפקידו כמפקד להב 433. החלטה זו, אשר באה בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה, מלמדת כי לא נפל כל רבב בניצב ריטמן, ובכוונתו להמשיך למלא את תפקידו, במסירות ובנאמנות כפי שעשה תמיד".

עורכי דינו של ניצב ריטמן, אופיר סטרשנוב, אייל כהן וירון לונדון
עורכי דינו של ניצב ריטמן, אופיר סטרשנוב, אייל כהן וירון לונדון


"החודש האחרון היה קשה עבורי"


לאחר ההודעה על שובו לתפקידו אמר רוני ריטמן: "מפקדים ושוטרים, היום אני מתייצב שוב לצידכם, להמשיך במשימתנו החשובה, להיות חומת המגן של החברה הישראלית אל מול עבירות השחיתות והפשיעה החמורה".
 
ריטמן התייחס לתקופה בה יצא לחופשה כפויה והוסיף: "לא סוד הוא שהחודש האחרון היה קשה עבורי ועבור משפחתי וילדיי, אולם לצדי עמדו יושרי והביטחון המוחלט שלא חרגתי ולו במקצת  מהנורמות המוסריות הראויות בארגון".
 
ניצב ריטמן הודה למפקדיו, לעמיתיו ולמשפחתו והוסיף: "תמיד האמנתי ועודני מוסיף להאמין ברשויות האכיפה שתמלאנה תפקידן ביושרה ובהגינות. בכוונתי להמשיך ולשאוף להוות דוגמא אישית עבור כל אחד ואחת מכם ולהמשיך להוביל את יחידת להב 433 להישגים במימוש שליחותנו הציבורית.