הסערה סביב הורים שזיהו השבוע מורה להיסטוריה, הרצל שוברט, המלמד באורט רבין ברמת גן בסרטון מאירוע תקיפת לוחם גולני בנאבי סאלח על ידי תושבים פלסטינאים , ופנו למנהלת בית הספר בדרישה לפטרו, מסרבת להסתיים. 
 
 כזכור, בעת שהחייל הותקף, העדיף לטענת ההורים המורה ,לצודד בערבים ולא סייע לחלץ את החייל.  "מדובר במורה המביע את דעותיו השמאלניות באופן גלוי בכיתה ולא מתבייש בכך". סיפר ל"המקומון", תלמיד העולה לכיתה י' התומך במורה. "הוא לא מורה רובוט, ולא כופה את דעותיו על התלמידים. אבל יש תלמידים אצלנו שבמהלך שיעורים שבהם הוא למשל טען כי עזה נחשבת ככיבוש ישראלי בגלל השמירה האדוקה של החיילים, התעצבנו עליו".
 
"מדובר במורה להיסטוריה ותיק, מוערך ואהוד בבית הספר", מסר גורם בכיר מבית הספר. "ועד ההורים לא נוקט עמדה בנושא, כי לא שופטים אדם לפי דעותיו", מסר ל"המקומון", אבישי פישמן יו"ר ועד ההורים בתיכון. 
 
עם קבלת המידע התקשורתי בעניין המורה הרצל שוברט, פנה ראש העיר, ישראל זינגר למנכ"ל רשת אורט המעסיקה את המורה. "דרשתי שייערך בירור מקיף ויסודי בעניין. ביקשתי לברר האם המורה היה מעורב באירוע אלים כלשהו במהלך ההפגנה, והבהרתי בצורה חד משמעית כי במידה ויתברר כי המורה היה מעורב באלימות- הוא אינו ראוי לחנך תלמידים במדינת ישראל ולהוות עבורם דוגמא", מסר זינגר שלדבריו, מורה יכול בשעות הפנאי שלו להביע את עמדותיו ודעותיו ככל שירצה, אולם אין הוא יכול לפעול בצורה אלימה כנגד איש, ובוודאי לא כנגד חיילי צה"ל גם לאחר שעות העבודה.
 
גם לחבר המועצה בעיריית רמת גן, אביהוא בן משה היה מה להגיד בנושא. בדף הפייסבוק שלו כתב: "מי שיפגע בחיילי צה"ל לא ראוי להיות מורה במערכת החינוך שלנו בעיר... הגיעו אליי פניות רבות של הורים ותלמידים מהתיכון על כך שמורה בתיכון היה שותף לאלימות שהופנתה כלפי חייל צה"ל בכפר נבי סאלח. חשד זה שהעלו ההורים חייב להתברר על ידי רשת אורט, המעסיקה הישירה של המורה, ואם אכן יימצא שכך נהג, הוא אינו ראוי להיות מורה ומחנך במדינת ישראל ועליו להיות מפוטר לאלתר"
 
אביהוא הזכיר כי גם לפני כחמישים שנה דוד בן גוריון שהיה מזוהה עם מפא"י, רצה למנוע את העסקתו של המורה ד"ר ישראל אלדד, שהיה מזוהה עם ארגון הלח"י וזה היה חטאו. "יש פה עניין עקרוני שהמורה היה שם עמד בצד ולא ניסה לעזור לחייל צה"ל שהיה במצוקה. האם זהו חינוך שאנו נותנים לילדי ישראל?
 
 מי שיצא להגנתו של המורה הינו חבר המועצה בעיר, עו"ד רועי ברזילאי שכתב מכתב למנכ"ל רשת אורט צביקה פלג ובו טען כי: "אני מבין את התחושה הקשה של הצופים בסרטון, גם לי כלוחם ומפקד לשעבר בנח"ל המוצנח צרם המראה שלפגיעה בסמל לאומי , החייל המוכה על ידי נשים וילדים. יחד עם זאת עולה בבירור כי המורה לא היה מעורב בהכאת החייל", טוען ברזילאי. "צר לי שגורמים פוליטיים מהימין הקיצוני רוכבים על הדיסאינפורמציה במטרה ללבות את היצרים. לדעתי, אסור שמדינת ישראל יימנע ממורה לפעול באופן אקטיבי למען השקפת עולמו ובלבד, שבמסגרת החינוכית, ימנע מלתת ביטוי לעמדה אחת".
 
 
מרשת אורט נמסר כי: "אכן התקבלה תלונה על פעילותו של המורה. מדובר באירוע שהתקיים מחוץ לשעות העבודה וללא כל קשר לפעילות בית הספר. הנושא נמצא כעת בבירור תוך קבלת הנחיות ממשרד החינוך" .