האם נמצא הפיתוח שיביא לחיסול של מחלת האיידס? בניסויים שנערכו לאחרונה בבית החולים "קפלן" ברחובות בדמם של עשרה חולי איידס התקבלו תוצאות חסרות תקדים שהצביעו על השמדתם של 97% של הנגיף, זאת בעזרת תרופה חדשה בשם "גאמורה". מנהלת המחקר ד"ר עינת פינקלשטיין סיפרה לגבי גזית ב-103FM: "כרגע אנחנו בשלבים מאוד מתקדמים של המחקר. הצלחנו לראות ירידה של עד 97 אחוזים בנגיף האיידס בדמים של חולים. הניסויים נעשו בדמים ובזמן הקרוב נעשה ניסיונות ממשיים בבני אדם. יכול מאוד להיות שטיפול נוסף יחסל את הווירוס לחלוטין".



על התרופה "גאמורה" סיפרה: "מדובר בגישה קצת אחרת משאר התרופות. בגישה שלנו אנחנו מחסלים רק את התאים שנגועים בווירוס ולא מטפלים בווירוס עצמו, כמו שעושות שאר התרופות. התאים, שהופכים להיות בית חרושת לייצור ווירוסים, ברגע שהם מתים, הם לא ממשיכים לייצר". לדברי ד"ר פינקלשטיין התרופה החדשה צפויה להחזיר את האדם למצב בריא לחלוטין כפי שהיה לפני שנדבק, ובסופו של מטרתה להביא לדיכוי המחלה.



"אנשים חושבים שיש תרופה והכל בסדר"


התרופה המחסנת בפני איידס בטרם קיום יחסי המין?
"לדעתי התרופה הזו רק יצאה ואני לא יודעת כמה היא יעילה. ברגע שאנשים חושבים שיש סוג של מניעה זה פותח פתח למתירנות מינית עם מחשבה שניתן להירפא מהמחלה, וכרגע זה לא המצב. אחת הבעיות היא שכיום אנשים חושבים שיש תרופה לאיידס והכל בסדר".

שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן בבדיקת איידס בכנסת. צילום: פלאש 90
שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן בבדיקת איידס בכנסת. צילום: פלאש 90


פינקלשטיין הוסיפה כי "התרופות הקיימות מביאות את מי שנדבק למצב של נשא של המחלה. וירוס האיידס הוא חכם. הוא מדביק תאים ובאיזשהו שלב נכנס למצב רדום (ההגדרה של נשא). כרגע אין לנו מושג מה היא הסיבה שהוא יכול להתפרץ בכל רגע נתון".