חוק ההסדרה הוא פתח לתמונת העתיד שינבע מסיפוח השטחים. בתמונה הזו, עם השטחים שישראל מספחת, מגיעה גם "נדוניה" בדמותם של 2.7 מיליון פלסטינים החיים בהם. כפועל יוצא מכך, בישראל, בין הנהר לים, יתקיימו שתי מערכות חוקים – חוק אחד ליהודים וחוק שונה לפלסטינים. ישראל האחת, ללא היפרדות מהפלסטינים לשתי מדינות, תעבור שלב עגום של מדינת אפרטהייד ובכך יאבד צביונה הדמוקרטי. לבסוף, תחת נטל גינויים, לחצים וסנקציות, ישראל תהפוך בפועל למדינה דו-לאומית ותאבד גם את צביונה היהודי.



חוק ההסדרה הוא המבוא לקץ החזון הציוני ולאבדן צביונה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זהו הנתיב שההנהגה הנוכחית, בהובלת הימין המשיחי, מוליכה אליו את מדינת ישראל. זו הפעם הראשונה שישראל חוקקה חוק להפקעת אדמות פרטיות של פלסטינים לטובת התיישבות של יהודים באותן קרקעות. עד עתה, במשך עשרות שנים, ההתנחלות של יהודים בשטחי הגדה המערבית הייתה על קרקעות שלא בבעלות פרטית - אדמות מדינה - תוך שישראל מנמקת את ההתיישבות תחילה בצרכים ביטחוניים ועם הזמן, בצידוק שמדובר בשטחים שבמחלוקת ובהקפדה על עיקרון אי הפגיעה בזכויות הקניין של התושבים הפלסטינים.



 "הימין המשיחי" 


חוק ההסדרה הסיר את המסכות האחרונות וכבר לא נזקק יותר למנגנוני צידוק והלבנה – אין הוא מסתיר את כוונות הסיפוח של השטחים, יהא המחיר אשר יהא, מבית ומחוץ. החוק הבינלאומי האוסר על העברת אוכלוסיה אזרחית של מדינה כובשת לשטח כבוש, נשען על שלושה עקרונות פשוטים: הראשון, שלא ליצור אינטרס ארוך טווח בשליטה הצבאית בשטח הכבוש, זאת כדי לאפשר פתרון לסכסוך ונסיגה מן השטח. העקרון השני בא למנוע גזל משאבים ששייכים לצד הנכבש, קרקעות למשל. והעיקרון השלישי, מטרתו היא למנוע מצב שבו שתי אוכלוסיות חיות באותו שטח תחת מערכות חוק נפרדות. חוק ההסדרה בז לחוק הבינלאומי ובכך מסכן את מדינת ישראל בהאשמה בפשעי מלחמה ועמידה למשפט בבית הדין הבין-לאומי בהאג.



חוק ההסדרה בז גם לערכי הדמוקרטיה היסודיים ביותר – זכות השוויון בפני החוק והזכות לקניין, תוך הישענות על ערך גזעני של העדפת אוכלוסיה אחת על חשבון זולתה.



הימין המשיחי מגדיר את היום בו חוקק חוק ההסדרה כיום היסטורי. יוזמת חוק ההסדרה, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, התבטאה: "זהו יום היסטורי עם אישורו של חוק היסטורי... נשיאת בית המשפט העליון צריכה להבין שלבג"ץ אסור להיגרר ולהתערב בחוק שעוסק בסוגיה מדינית מובהקת. במידה שזה יעשה, נפעל לקידום פסקת ההתגברות ולקידום החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון". 



חוק זה, בין אם יבוצע או ייבלם ע"י הבג"ץ, מבטא מגמה של מהלכים המסכנים את עתיד מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, דמוקרטית, חלק ממשפחת העמים ומאור מוסרי לעמי העולם.



המועצה לשלום ולביטחון תפעל ככל יכולתה כדי שחזון האימים המשיחי, הטמון בחוק ההסדרה, לא יתממש. זאת המלחמה על הבית – על ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.



הכותב הינו מנכ"ל המועצה לשלום וביטחון