אם ישאלו אתכם: "מהו הדבר היקר ביותר בחייכם?", מה תהיה התשובה? הילדים כמובן! אנחנו נעשה הכול כדי שהילדים שלנו יקבלו את החינוך הטוב ביותר, כי ברור לנו שזהו המפתח להצלחתם ולאושרם.


הבעיה היא, שאת הדבר הכי יקר לנו, את חינוך ילדינו, הפקדנו בידיה של המדינה. עכשיו בואו ונראה מה עושה המדינה עם הכסף שהיא גובה מאיתנו על מנת לחנך את ילדינו. תקציב משרד החינוך, יחד עם תקציבי החינוך של הרשויות המקומיות, דומה מאוד לתקציב הביטחון, ומגיע לכ-4500 שקל לחודש לכל תלמיד בישראל. 4500 שקל לחודש!
זה אומר שכיתה קטנה עם 22 תלמידים בלבד אמורה לקבל 99,000 שקל לחודש. רגע, צריך כיתות, צריך עזרי לימוד, צריך כמה הוצאות ניהול – אז בואו ונוריד כרבע מהסכום. נשארנו עם יותר מ 70,000 שקל שאנו יכולים להקצות לכתה קטנה של 22 תלמידים בכל חודש.

תארו לעצמכם איזה חינוך מדהים אפשר היה לתת לאוצרות שלכם, אם המורים הכי מוכשרים שרק ישנם, היו עומדים בתור בכדי ללמד את הילדים שלכם, תמורת משכורות מדהימות שכאלה. איזו תחרות היתה מתחוללת בין הכוחות המעולים ביותר, על הזכות לרתק את ילדיכם מרוב עניין ולהביאם להצלחה מסחררת בלימודים.

השיטה כבר עובדת בישראל, מחלקת יולדות באיכילוב. צילום: פלאש 90
השיטה כבר עובדת בישראל, מחלקת יולדות באיכילוב. צילום: פלאש 90

 
אני מזכיר: לא מדובר בכסף חדש, מדובר בכסף שכבר נגבה מאיתנו וכבר יוצא על מערכת שדוחפת כיום 30-35 תלמידים לכיתה. מדובר במערכת שמצליחה, למשל, להביא את ילדינו למקום המכובד שבין קרואטיה לירדן - במתמטיקה. ועכשיו, בכדי לתקן את התחום הזה, הורסת תחומים אחרים, חשובים לא פחות.
כדי שהילדים שלנו יקבלו חינוך של ממש, יקבלו את החינוך הכי טוב ומקצועי שיש – לא צריך עוד כסף! מה שצריך הוא לתת לכם – להורים – את השליטה בכספי החינוך של הילדים שלכם. מדובר בשיטת השוברים, הוואוצ'רים, שיטה שכבר נוסתה בהצלחה בכמה מקומות בעולם, שיטה שמפלגת 'זהות' מתכננת להנהיג בישראל.
כדי להבין איך השיטה עובדת, בואו ונביט על תחום מסוים, שבו היא מופעלת כבר כיום – כאן בישראל. לפני שנים לא רבות, מחלקת יולדות בבית חולים ישראלי נראתה כמו פנימית ד' - ואז החליט מישהו בביטוח הלאומי לתת ליולדות להחליט היכן הן רוצות ללדת, ולשם להפנות את תקציב הלידה. כלומר, היולדת קיבלה מעין וואוצ'ר - שממומש בבית החולים שבו בחרה ללדת.
 
מה שקרה מאותו רגע הוא שהחלה תחרות בין בתי החולים על היולדות, ומחלקות היולדות הפכו לארמונות של ממש. את אותו הדבר אנחנו צריכים לעשות במערכת החינוך. אתם - ההורים - תקבלו וואוצ'ר בגובה 4000 שקל לחודש לכל תלמיד, ואתם תחליטו באיזה בית ספר לממש אותו.

יו"ר תנועת זהות, משה פייגלין. צילום: פלאש 90
יו"ר תנועת זהות, משה פייגלין. צילום: פלאש 90

 
אתם מבינים על איזה מהפכה אנחנו מדברים? מהר מאוד יצוצו אין ספור בתי ספר 'בוטיק' שכאלה. כל דוקטורנט שמאמין ביכולות החינוכיות שלו יציע לכם את שירותיו, וקנאת הסופרים – תרבה חכמה, בילדים שלנו. תשאלו, אם כן, בשביל מה בכלל צריך את משרד החינוך? טוב – זו באמת שאלה טובה מאוד, אבל מישהו בכל זאת צריך לבחון בחינות בגרות, ולהמליץ, לא לחייב, אבל להמליץ להורים, באיזה מן המוסדות מקבלים הילדים את הסל החינוכי שנותן להם את היכולת המיטבית להתקדם בחייהם.