היוצרת והזמרת איה כורם התארחה היום (חמישי) באולפן של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", במסגרת פינת המוזיקה השבועית של דודי פטימר. כורם ביצעה שלושה משיריה, שני להיטים ותיקים, "קיץ" ו"יונתן שפירא", ואת השיר החדש יותר "מצרים". "העניינים מעולים, חבל על הזמן", אמרה כורם, "אני עובדת על אלבום מופרע ויוצא דופן, שלמען העבודה עליו לקחתי הפסקה מתודית מהופעות, אחרי שבמשך שנים הופעתי כל הזמן".




על הסכסוך המשפטי המפורסם בו ניצחה מול חברת התקליטים סיפרה כורם: "הסתבכתי בחוזה ארוך טווח ואת 6 השנים האחרונות ביליתי, פחות או יותר, בבתי משפט. הבעיה שלי לא הייתה אורך החוזה, אלא שהבנתי שאני לא מסתדרת יותר עם האנשים האלה. אבל לא הייתה בחוזה נקודת יציאה. אחרי מאבק משפטי בסוף הגעתי לבית המשפט העליון, שנתן בראש לחברת התקליטים".



במקביל, הובילה כורם חוק בכנסת שנועד להגביל את החוזים עליהם חותמים אמנים, חוק הנקרא על שמה "חוק איה כורם". "תוך כדי התקופה שישבתי בבית ולא יכולתי לעשות מוזיקה בכלל, חבר שלי אמר לי לקום ולעשות משהו", סיפרה. "יחד עם חברי הכנסת דב חנין ועמרם מצנע, שהיה בכנסת הקודמת, הכנו הצעת חוק שמגבילה חוזים לעד 7 שנים, כמו שקיים באירופה וארצות הברית, ואחרי זה מתקשרים שוב אם שרוצים, כי ממילא כל הזכויות נשארות של חברת התקליטים. החוק עבר בקריאה ראשונה, אבל הכנסת התפזרה והיינו צריכים להעביר דין רציפות. גם שרת התרבות התחלפה, והשרה מירי רגב כבר הראתה כמה פעמים שהיא מאוד בעד העניין. החוק 'תקוע' כרגע במשרד התרבות אבל אני מאמינה שבקרוב הם ישחררו את הפקק".



גבי גזית ודודי פטימר אירחו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את הזמרת והיוצרת איה כורם, שסיפרה על אלבומה החדש: "מופרע ויוצא דופן", שרה מתוכו את השיר החדש "מצרים" ואת להיטיה "קיץ" ו"יונתן שפירא"בהמשך סיפרה כורם שבשנת 2009 הוזמנה ליצור מוזיקה עם אמנים מאירופה, ירדן והרשות הפלסטינית ולהעלות מופע משותף תוך זמן קצר ביותר. "כל אדם שפוי היה אומר 'לא', אבל אני הסכמתי וכמוני גם מיקה שדה, קובי אוז ואוהד חיטמן", סיפרה, "ועברה עלי אח החוויות הכי מדהימות שעברתי בחיים". גזית ציין שכורם פעילה מאוד ושאל מתי היא מספיקה לישון. "אם אני לא ישנה אני משתגעת", אמרה, "אבל נראה לי שנשים מספיקות יותר בפרק זמן נתון, הן יותר מולטי-טאסקינג".


 


"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו