משרד הביטחון החל היום (ראשון) בעבודות להקמת גדר בגבול ישראל-ירדן.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סייר היום בתוואי הגדר שצפוי להשתרע בין אילת לחולות סמר, התייחס למשבר הפליטים בסוריה וקרא שוב להגן על גבולות ישראל. 
"אנחנו רואים מה קורה למדינות שאיבדו שליטה על גבולותיהן. השילוב של טרור אכזרי מאוד ומתפשט בגבולותינו של מסתנני עבודה של מבריחים וגם אובדן שליטה אל מול טרגדיה אנושית אומר שאנחנו חייבים להחזיר את השליטה ולהבטיח את השליטה של ישראל בגבולותיה. זה מה שאנחנו עושים", אמר נתניהו.

"תקצבנו 280 מיליון שקל את המקטע הראשון שיאבטח את שדה התעופה בתמנע. אנחנו עושים זאת מבלי לפגוע בריבונות עם ירדן שאותה אנחנו מכבדים ורואים בה שותפה לגבול של שלום", הוסיף ראש הממשלה.

לשכפל את ההצלחה מגבול מצרים 
נתניהו התייחס לדחיפות בניית הגדר והבהיר כי "איננו יודעים מה יוליד יום, ככל שנקדים לסיים את בניית הגדר נשכפל את ההצלחה מגבול מצרים. בגבול מצרים עצרנו את ההסתננות הבלתי חוקית למדינת ישראל. זה הישג שכמעט שום מדינה מערבית לא יכולה להתברך בו אבל ישראל התברכה בו ואני נחוש להמשיך זאת לשאר גבולות ישראל".
בתוך כך התייחס רה"מ לסוגיית הפליטים ואמר כי "אין זה אומר שאיננו מתייחסים בכובד ראש ובאמפתיה לטרגדיה האנושית סביבנו. ישראל היתה המדינה הראשונה שהגישה סיוע לנפגעי המלחמות בסוריה. ישראל הגישה סיוע נרחב למדינות באפריקה דבר שאנו מתכוונים להגדיל אותו. ישראל מדינה קטנה מאוד. אין לנו עומק לא דמוגרפי ולא גאוגרפי ואנחנו חייבים לשלוט בגבולותינו".
משרד הביטחון החל בעבודות להקמת גדר ביטחון בגבול ישראל-ירדן במסגרת עבודות שיימשכו כשנה, בעלות של כ-300 מיליון שקל. 
כלים כבדים של משרד הביטחון החלו הבוקר בעבודות להכשרת השטח, שעליו תוקם 'הגדר המזרחית'. על-פי החלטת הממשלה, אורכו של המקטע שייבנה יעמוד על כ-30 ק"מ ויכלול גדר מתקדמת, שתתבסס על מודל הגדר שהוקמה בגבול מצרים וברמת הגולן, כבישי מערכת, מגדלי תצפית, חמ"לים ואמצעים מתקדמים נוספים. 
עוד מסביר גורם ביטחוני כי הגדר נועדה בין היתר לעצור מסתננים, ולתת מענה בעתיד גם למצב בו ינסו מחבלים לחדור דרך הגבול, בין היתר פעילי ג'יהאד עולמי, שמנסים להתבסס בירדן.