תחת הכותרת "צום איתן" יציינו מאות נשים שנה למבצע צוק איתן, במאהל שיוקם מול בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים, החל מיום רביעי. במאהל יתכנסו נשים מכל רחבי הארץ, וחלקן יצומו במשך 50 שעות כסמל למספר ימי הלחימה במבצע צוק איתן שהתקיים בקיץ שעבר.
תנועת "נשים עושות שלום" היא תנועה לא מזוהה מפלגתית שהוקמה בסיום מבצע צוק איתן, כשנשים מכל רחבי הארץ הביעו את מחאתן וקראו לחידוש התהליך המדיני שיביא להסכם קבע עם הפלסטינים. בתנועה חברות נשים מכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית: מרכז, שמאל וימין, דתיות וחילוניות, יהודיות וערביות, צעירות ומבוגרות.
בתנועה הדגישו כי הצום אינו מתקיים כמחאה נגד הממשלה אלא כמהלך הנועד להעניק רוח גבית להגעה להסכם מדיני, מתוך רצון להעלות את הנושא על סדר היום הציבורי. "אני מעוניינת לצום כדרך להפגין החשיבות של הדברות והשגת הסכם מדיני. יש לנו שליטה רק על עצמנו  - ואני שולטת על כך שאוותר על אוכל. אם כל אחת ואחד מאיתנו תשמיע קול, נשמיע יחד קול חזק והמנהיגים לא יוכלו להתעלם, אמרה סינדי כהן מכפר ורדים, שמתכננת להבשתתף בצום. 

"אנשים יכולים לשנות מציאות"

חברות התנועה מאמינות כי מלחמות אינן מובילות לפתרון או לביטחון. לדבריהן: "הסכם מדיני הוא האסטרטגיה הטובה ביותר ליצירת ביטחון אמיתי לתושבי מדינת ישראל וליצירת חוסן חברתי, מדיני וכלכלי לו זקוקה המדינה על מנת להמשיך ולהתקיים".
ענת לנגר גל מגדרה סיפרה על משמעות הצום עבורה: "צום איתן מסמל עבורי את זכרון המלחמה הארורה ההיא שבה קרוב לחודשיים ילדיי ישנו בממ"ד, אזעקות, מטוסים באוויר כל לילה, השתטחות על הכביש באמצע נסיעה, הידיעות על חיילים הרוגים ודיווחים ממכרים בעזה על האסון והזוועות שם".
"חובתנו המוסרית כנשים הנותנות חיים לפעול במרחב הציבורי ולדחוף בכל כוחנו למו"מ שיוכל להוביל לפתרון מדיני. אנשים יכולים לשנות מציאות. זה בכוחנו. עלינו להאמין בכך ולעשות", הוסיפה לנגר גל".