בעקבות התהפוכות האחרונות בסוריה, ניסים משעל שוחח הבוקר (שני)  עם האלוף במיל' עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי. ידלין התייחס לכיבושים האחרונים של ארגון דאעש והסביר מה ההשפעה של המאורעות האחרונים על ביטחון ישראל. 
למרות הדיווחים האחרונים על מפלתו הקרבה של אסד, ידלין לא מזדרז להספיד את נשיא סוריה: "יש נטייה בתקשורת להיות מאוד חד מימדיים ולהספיד את אסד מוקדם מידי. יש שלושה גורמים שמחזיקים אותו בחיים: איראן, חיזבאללה ורוסיה. כל עוד שחיזבאללה נלחם בשבילו, הרוסים נותנים לו הגנה דיפלומטית והאיראנים ממשיכים לתת לו כסף הוא יחסית מוגן. אנחנו צריכים לזכור, נפילת סוריה היא מכה קשה ביותר לציר הרדיקאלי איראן-סוריה- חיזבאללה עד כדי כך שנסראללה אמר שנפילת סוריה זו סופה של חיזבאללה". 
האלוף במיל' הסביר מהי המשמעות של נפילת אסד מבחינת ישראל: "בראייה האסטרטגית הגבוהה ביותר נפילת אסד איננה בהכרח בעייתית לישראל ויש בה יותר יתרונות מחסרונות בראייה הכוללת. יש חשש בארץ שדאעש הוא המוביל הראשי של המרידה כנגד אסד אבל זה לא נכון, דאעש נמצא דווקא רחוק במזרח ויותר מעוניין בעיראק מאשר בסוריה. המורדים העיקריים הם ארגונים אסלאמיסטים אחרים, בארגונים האלו יש שיפור משמעותי, אספקת נשק ואימונים. השיפור הזה נובע מהתמיכה שהם מקבלים מטורקיה, סעודיה וקטאר בראש וארה"ב מאחור. אסד נלחם בחמש חזיתות ומתקשה להתמודד עם כולן בו זמנית". 

ידלין עדכן במצבו של חיזבאללה בעקבות הלחימה לצידו של אסד: "חיזבאללה ספג כנראה מעל לאלף הרוגים וכ-5,000 פצועים. זה מחיר כבד מאוד והעדה השיעית שואלת את עצמה האם זה ייעודו של חיזבאללה שהציג את עצמו כל הזמן כמגן לבנון מפני ישראל". 
"ייקח הרבה מאוד זמן למי שיבוא אחרי אסד לבסס את שלטונו בסוריה", טען האלוף במיל', "בטווח הארוך מאוד יכול להיות שתתייצב בסוריה מדינה סונית קיצונית. ייתכנו גם שני מתארים אחרים: האחד - הסדר פוליטי שמנסה לשמר את המדינה הסורית ואת המנגנונים של הצבא והביטחון, והשני שאסד נסוג לליבה העלאווית שלו בצפון, שם הוא מכונן "מיני סוריה" בברית עם חיזבאללה ואיראן. זה לטעמי מבטיח הרבה מאוד שנים של מלחמה בין הסונים לעלאווים והשיעים ואני לא בטוח שזה מתאר שרע לנו".  

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי