ביום רביעי שעבר, שישה ימים לפני הבחירות, הבין בנימין נתניהו שהוא עומד בפני תבוסה. בבית ראש הממשלה בירושלים התכנסה פגישה חשאית. היו בה כמה מראשי המתנחלים, פעילים מרכזיים ביש״ע, אנשים ממזרח ירושלים וגוש עציון. הפגישה לא הייתה פורמלית. נכחה בה, לפרקים, גם רעיית ראש הממשלה.



נתניהו הביט לנוכחים בעיניים ואמר להם את האמת: אני עומד בפני תבוסה. אם אני מפסיד, כדאי גם לכם להתחיל לארוז. אני מציע לכם להתחיל להכין קרטונים. השמאל יעלה וההתנחלויות יפונו או ייובשו. האפשרות היחידה לשמור על ההתיישבות היא להשאיר אותי בשלטון. עוד כמה מנדטים לבנט לא ישנו דבר.

נתניהו ביקש מהם להתגייס במלוא העוצמה של יש״ע לטובת הקמפיין שלו. ראשית, להצביע עבורו ולהביא את כל האחרים לעשות כן. שנית, לחלק בין היישובים השונים ביש״ע את הערים ה״ליכודיות״ הגדולות ולפשוט עליהן ביום הבחירות כדי להמריץ בוחרי ימין.

כך היה. גוש עציון, למשל, אימץ את אשקלון. יישובי יש״ע אחרים אימצו ערים אחרות. חשוב לזכור שחלק מהאמצעים, מכלי הרכב ומהכספים של היישובים ביש״ע הם כספי משלם המסים. בכל אופן, נתניהו התגנב לסלון של נפתלי בנט, לקח את הרהיטים והסתלק.
בסביבת ראש הממשלה מדווחים על אופוריה ועל הלם כללי מהתוצאות. נתניהו עצמו בשוק מוחלט. הוא קיווה לסגור את הפער והתפלל לתיקו, אבל לא חלם שיצליח להביס את המחנה הציוני. ביום שישי האחרון הוא עוד שוחח עם מקורביו ודיבר במונחים של ״תום עידן״. אחר כך התאושש, נטל את מושכות הקמפיין והצליח להטות את הכף בסדרה של פעולות כוחניות ונחושות. נתניהו נלחם על חייו הפוליטיים כפי שלא נלחם מעולם, וניצח.
בימים הקרובים תתקיים פגישה בין נתניהו למשה כחלון. המגעים בין כחלון לאביגדור ליברמן על הקמת בלוק משותף בן 16 ח״כים, שעליהם דווח כאן אתמול, נמשכים. הברית לא נכרתה עדיין. כחלון מעוניין לפגוש קודם את נתניהו ולהציג בפניו את דרישותיו, כדי לדעת אם יש טעם להתחיל במו״מ. כחלון לא מתמקח על תיק האוצר, שכבר הובטח לו, אבל יברר אצל נתניהו אם יקבל גם גיבוי מלא לפעולותיו ולרפורמות שהוא מעוניין לבצע.
כחלון יודע שאת הדברים האלה צריך לעשות לפני הכניסה לתפקיד, כדי לא לגמור אחר-כך כמו יאיר לפיד. הוא ידרוש לקבל לידיו את כל המוסדות והחסמים הרגולטוריים הקשורים לענף הבניה: רשות מקרקעי ישראל, מנהל התכנון (שנמצא במשרד הפנים), ועדות התחבורה (במשרד הרישוי) ועוד. אם נתניהו יסכים לדרישות אלה, ישקול כחלון את האיחוד עם ליברמן. אגב ליברמן, הוא מתכונן להתעקש כרגע על תיק הבטחון. אם אכן יאחד כוחות עם כחלון, תקבל הדרישה הזו עיגון אלקטורלי. ההערכה היא שבסופו של דבר ליברמן עשוי להתפשר על השארות בתיק החוץ, הישג כביר לכשעצמו למי שכבר נקבר בעודו חי, ויצא מהקבר.
הסיפור המלא מחר ב"מעריב סופהשבוע".