נכשל סופית הניסיון לשכנע את בל"ד להסכים לחתימת הסכם עודפים בין הרשימה המשותפת לבין מרצ. בשעות האחרונות נעשו ניסיונות של הרגע האחרון על ידי ועדת הפיוס במגזר הערבי לשכנע את בל"ד למהלך, שיכול היה להבטיח בסופו של דבר עוד מנדט או אפילו שניים לגוש המרכז-שמאל, אולם בבל"ד התנגדו לחתום על הסכם עם מפלגה ציונית. בעקבות התנגדות בל"ד, נותרה רשימת יש עתיד ללא הסכם עודפים ואילו מרצ והמחנה הציוני חתמו על הסכם ביניהן.



בימים האחרונים ניסו המחנה הציוני ומרצ לבחון אפשרות לבטל את הסכם העודפים ביניהן, כדי לאפשר לשתי מפלגות אחרות בגוש, יש עתיד והרשימה המשותפת, שלא חתמו עד כה על הסכם עודפים, לחתום על הסכם כזה, דבר שעשוי בסופו של דבר להוסיף כשני מנדטים לגוש.
 
ההצעה שעלתה השבוע היתה להביא לחתימת הסכם בין מרצ לבין הרשימה המשותפת ובין המחנה הציוני ליש עתיד אלא שהמהלך נתקל בהתנגדות פנימית של נציגי בל"ד והרשימה האיסלאמית המתנגדים לחתום על הסכם עם "מפלגה ציונית" מחשש שמהלך כזה יבריח מהם בוחרים פוטנציאלים וגם מסיבות אידיאולוגיות.
 

כאמור, עד השעות האחרונות נמשכו ניסיונות של הרגע האחרון לשכנע את בל"ד ואת הרשימה האיסלאמית להסכים למהלך כשהמועד האחרון לכך הוא היום עד כניסת השבת.