"תראו הרבה בייסבול, זה מה שאני עושה״, הייתה העצה שגרטה גרוויג נתנה לבני ה־20 פלוס כשנתבקשה לאחרונה על ידי המראיינת מ״הארפרס באזאר״ לחלוק את חוכמתה עם הדור הצעיר. אחרי הכל, גרוויג בת ה-31 נחשבת לקול השני הכי רהוט של נשות הדור שלה, אחרי קולה של לינה דנהאם, יוצרת וכוכבת הסדרה ״בנות״. ״אפילו אם אתה שחקן גדול אתה עדיין תפספס את הכדור 60% מהזמן. זאת סטטיסטיקה טובה לזכור כשאתה מרגיש שאתה נכשל בכל מה שאתה עושה. כל הגדולים נכשלים רוב הזמן״.



גם גרוויג חוותה פעם כישלון. בתחילת שנות ה־20 שלה היא הייתה שחקנית אינדי זניחה ולא מוכרת, שקריירת המשחק שלה לא הצליחה להתרומם, והיא הייתה אהובה בעי־ קר בקרב חובבי תת־הז׳אנר האיזו־ טרי מאמבלקור (קולנוע דל תקציב שמושתת על מלמולים ושחקנים לא מנוסים). אך כל זה נגמר ב־2010, כשהכירה את הבמאי נוח באומבך (״חיים בין השורות״) על הסט של



סרטו ״גרינברג״, שבו שיחקה לצד בן סטילר. תוך שנה גרוויג ובאומבך הפכו לזוג והחלו לעבוד ביחד על התסריט לסרט שעתיד היה להפוך את המוזה החדשה הפרטית של הב־ מאי לתגלית מדוברת. אומנם נש־ מעו ביקורות כלפי באומבך על כך שעזב את אשתו, השחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, פחות משנה לאחר הול־ דת בנם, בשביל מישהי הצעירה ממנה ב־20 שנה, אבל נראה כי בגר־ וויג עצמה הלכלוך לא דבק. ״פרנסס הא״ - סרט האינדי בשחור/לבן שהם כתבו ביחד והיא מככבת בו - הפך אותה לאיט גירל החדשה של הקול־ נוע האמריקאי העצמאי. קהל הפס־ טיבלים נפל שדוד לרגליה ומגזינים הכתירו אותה בתור הבחורה הכי מגניבה באמריקה והשוו אותה לדנהאם. גרוויג אפילו זכתה להגשים חלום ילדות כששיחקה ב״לרומא באהבה״ של וודי אלן.



לא פוגשת את אמא


בימים אלה כולם מדברים על הסרט החדש שלה ושל בן זוגה, "Mistress America״, שהוקרן לראשונה בפ־ סטיבל סאנדנס בשבת שעברה. גם את הסרט הזה הם כתבו ביחד וגר־ וויג מככבת בו, והפעם מדובר בקומדיה של ממש, שרבים מכתירים בתור סרטו המצחיק ביותר של באומבך. אך עד שנזכה לראות את ״Mistress America״, אנחנו מקבלים את גר־ וויג בקומדיה הארוטית (כך על פי ההגדרות) ״מפלה״ בבימויו של בארי לוינסון (״איש הגשם״, ״בוקר טוב וייטנאם״), המבוסס על רומן מאת פיליפ רות.



ב״מפלה״, שעלה אצלנו ביום חמישי שעבר ואמור לקדם את גרוויג צעד אחד נוסף במסע שאמור להפוך אותה מכוכבת אינדי ליקירת הוליווד, היא מגלמת צעירה לסבית (בדרך כלל) פלרטטנית שהגורל מזמן לה רומן עם שחקן תיאטרון מקשיש המאבד את שפיותו, שאותו מגלם לא אחר מאשר אל פצ'ינו. ״אני מתמזמזת איתו, אני צועקת עליו, אני זורקת עליו דברים - זה כל מכלול הדברים שמרכיבים מערכת יחסים״, משחזרת גרוויג בצ־ חקוק אופייני את העבודה על הסט עם פצ'ינו. ״אני זוכרת שכשצילמנו את הסרט או שצעקנו אחד על השני כל הזמן או שהתמזמזנו. זה כמו בחיים״.



לפני כמה חודשים יצאה לתקשורת ההודעה כי גרוויג עתידה לככב בספין-אוף לסיטקום ״איך פגשתי את אמא״, שייקרא ״איך פגשתי את אבא״. למרבה המזל הפרויקט נתקע בשלב הפיילוט ולא הופק על ידי הרשת. למרות אכזבתה של גרוויג (״לא פגשתי את בעלי, הילדים שלי לא קיימים. זה פשוט לא קרה... וכל כך אהבתי את זה. אהבתי שיש לי עבודה קבועה. זה היה כל כך מדהים, מעולם לא צילמתי סדרת טלוויזיה קודם לכן״), כנראה שהכל לטובה.



סיכוי טוב שהעובדה ש״איך פגשתי את אבא״ לא יצאה אל הפועל הצילה את גרוויג מהגורל הנורא של להפוך לזואי דשאנל החדשה. כי על אף ההצלחה המסחרית והרייטינג של ״הבחורה החדשה״, בפעם האחרונה שכוכבת סרטי אינדי מתוקה־ויפה־אך־קצת־מוזרה עשתה את הקרוסאובר לעולם הסיטקומים הטלוויזיוניים זה לא נגמר טוב.