יתכן מאוד שהשם כריסטינה מיליאן לא אומר לכם הרבה. ייתכן גם שאם השנה הייתה 2009 , זה היה אחרת לגמרי והייתם אומרים את שמה באותה הנשימה יחד עם ריהאנה, ניקי מינאז’, ליידי גאגא, מיילי סיירוס ואפילו ביונסה. זה אמור היה להיות המקום שלה, אחרי קרוב לעשור של עשייה מוזיקלית מוצלחת במיוחד – בנבחרת אמניות הפופ המובילות בעולם. והיא בהחלט הייתה בדרכה לשם.  אבל בשנת 2010 היא ילדה את בתה הבכורה וירדה מהרכבת, בלי להבין ממש שהדרך לחזור אליה תהיה מורכבת במיוחד.



עכשיו היא חוזרת. יש לה רומן לוהט עם הראפר ליל ויין וחשוב מזה, יש לה סדרת ריאליטי חדשה שנושאת את שמה (שישי, 16:45, ערוץ ! E) ועוסקת בה, באמא/סוכנת שלה, בבתה ובשתי האחיות שלה. הפורמט נשמע לכם מוכר? בצדק.
 
“זה מחמיא לי כשמשווים את התוכנית שלנו למשפחת קרדשיאן", אומר מיליאן במסיבת עיתונאים טלפונית. “אני מעריצה גדולה של הקרדשיאנס ושל המותג בכללותו. אני חושבת שהן נהדרות וזה מדהים לראות נשים חזקות שהמשפחה היא הבסיס שלהן. אני גם מרגישה שהמשפחה צריכה לבוא במקום הראשון, וכנראה בגלל זה אנשים צופים בתוכנית. כל אחד יכול להזדהות עם חבר משפחה אחר. אבל אנחנו גם שונים מהם. אנחנו קובניים. אבל בהחלט יש גם הרבה דמיון".

“נחמד להיות אנושית“
האם מיליאן בת ה- 33 מקווה להפוך לקים קרדשיאן הבאה? כנראה שלא. סביר להניח שבמקרה הזה, תוכנית הריאליטי אמורה לשמש מקפצה בדרך לתעשיית המוזיקה. היא בהחלט אוחזת בכישורים המתאימים, במראה המתבקש וגם ברזומה הנכון. בשנת 2000 , כשהיא עוד לא בת  20 , מיליאן הייתה השם החם של תעשיית ההיפ הופ. יותר מעשור קודם לכן, כשהייתה בת תשע, החלה לדגמן ובגיל 133 עברה יחד עם אמה ושתי אחיותיה הקטנות מניו ג’רזי ללוס אנג’לס כדי להפוך לשחקנית וקיבלה כמה תפקידים במחזות זמר ובסרטים נשכחים.

בשנת 2000 יצא הסינגל שלה יחד עם הראפר ג’ה רול, Between Me And You שהפך ללהיט ואחריו באו עוד כמה כאלה: AM to PM ו-When You Look at Me שיצאו במסגרת אלבום הבכורה שלה אחרי שהוחתמה בחברת התקליטים דאף ג’אם (שאותה ניהל תקופה מסוימת ג’יי זי). היא הוציאה מאז ארבעה אלבומים והלהיט המוכר ביותר שלה, Dip It Law , כבש את המצעדים.





בן הזוג ליל ויין. צילום: רויטרס

היא שימשה כזמרת רקע של ג’ניפר לופז ואחרות ועל הדרך לא זנחה גם את קריירת המשחק שלה וגרפה תפקידים קטנים בסרטים כמו “אמריקן פאי" ו"מעודדות צמודות". היא הייתה כתבת ב"דה וויס", השתתפה ב"רוקדים עם כוכבים", והרשימה עוד ארוכה. ב־ 2006 , אחרי יציאת האלבום השלישי שלה, חברת התקליטים דאף ג’אם הודיעה לה שהרומן ביניהם נגמר.

השמועות טענו שהחברה לא הייתה מרוצה מהמכירות, שהיו נמוכות יחסית לשני האלבומים הראשונים. מיליאן עברה לחברת תקליטים אחרת והספיקה גם להתחתן בסודיות עם הראפר דה דרים ואז להודיע שהיא בהריון. בתה, ויולט, נולדה בפברואר 2010 . הזוג התגרש לא הרבה זמן אחר כך והקריירה של מיליאן פחות או יותר התפיידה.
 
“ההבדל העיקרי בין כריסטינה מיליאן של לפני חמש שנים ושל לפני עשר שנים הוא ניסיון", מסבירה מיליאן. “לקחתי את הזמן להיות אמא, להתחתן. התגרשתי. זה היה נחמד להיות אנושית ופשוט לחיות את החיים שלי וממש לחוות את הדברים, לא בהכרח לעבוד. באותה התקופה הרגשתי שאני חיה כדי לעבוד. אהבתי את זה, אבל הייתי נוסעת בעולם, מבקרת ב- 25 ־ 26 מדינות ולא רואה כלום. רואה רק מלון, עושה מיליון ראיונות, כמה צילומי תמונות, מופיעה וממשיכה ליעד הבא".
 
מה גרם לך לעצור הכל ולרדת מהרכבת המהירה?
“למען האמת, רק כשפגשתי את בעלי לשעבר ונסחפתי איתו לתוך הרומן הזה. תכננו לעשות תינוק יחד והבאנו את הילדה היפיפייה הזאת. ואז הבנתי שאני צריכה לקחת קצת זמן לעצמי וזה פשוט קרה בטבעיות. רציתי לקחת את הזמן כדי להיות אמא ולהעריך את הברכה המדהימה שקרתה לי. היה לי מזל גדול לזכות בבת מדהימה ומגניבה. הניסיון הזה לקחת את הזמן הזה כדי לחוות את החיים, להיות אמא ואישה, לבשל ולנקות ולצאת עם החברות שלי היה לי חשוב. לפני זה לא היה לי זמן לצאת או לבלות ואפילו שאני אדם מאוד פרטי, אני אוהבת לפגוש אנשים חדשים. תמיד פחדתי לצאת למועדון כי הרגשתי שכולם בוהים בי, אבל עם החברים הנכונים, אפשר ממש ליהנות ולא אכפת לך מה אחרים חושבים".
נשמע כיף. אז מה גרם לך להחליט שהגיע הזמן לחזור?
“בסופו של דבר אמרתי, ‘אוקיי. אין יותר תירוצים. אני לא יכולה לחכות לסוכן הנכון, אני לא יכולה לחכות שאנשים אחרים יגרמו לזה לקרות, אני חייבת לעשות את זה בשביל עצמי – כי את היחידה שתוכלי להאשים בסוף היום, בין אם תיכשלי או תצליחי’. אני רוצה לדעת שנתתי לזה את כל כולי. עכשיו שויולט גדולה, שכנעתי את עצמי שיש לי את האנרגיה לעשות את זה שוב. אמרתי לעצמי: ‘את אמא כבר ארבע שנים, הנקת אותה. עשית את כל זה. עכשיו הזמן לנתב את האנרגיה הזו בחזרה לקריירה’, וזה כמעט כאילו אני רואה את העולם בעיניים חדשות. עיניים של ילדה".

להתחיל מחדש

בזמן שהיא עובדת על כמה שירים חדשים (היא כבר שחררה את השיר Start A Fire עם ליל ויין וגם מיקס חדש משלהם לשיר  Drunk In Love“ " של ביונסה וג’יי. זי) ומפתחת בשקט את הרומן עם ליל ויין, שעליו היא מסרבת בתוקף לדבר, גם בראיונות וגם בתוכנית הריאליטי (אם כי שיחות הטלפון התכופות ממנו פחות או יותר מסגירות את העניין). מיליאן עדיין מסתגלת מחדש לתעשיית המוזיקה, שהשתנתה לא מעט בשנים האחרונות.
 
“זה היה כמעט כמו להתחיל את הקריירה שלי מחדש לגמרי", היא מספרת. “הייתי מוכנה לעשות הכל, רק כדי שמישהו יבקש ממני חתימה. בנקודה הזו יש לי אנרגיה של ילד בן חמש, אולי אפילו בן שלוש, שפשוט לא רוצה ללכת לישון. אני חושבת שההתרגשות ממלאת אותי ואני לא מפחדת לקחת סיכונים".
 
את מזהה את השינויים שעברו על תעשיית המוזיקה מאז שעזבת אותה?
“הו, וואו. הדברים השתנו בצורה דרמטית. טכנית, תמיד המשכתי ללכת לאולפן ולהקליט כל מיני דברים, אז ראיתי איך הדברים משתנים: זה כבר לא רק עניין של חברות תקליטים, כל הדרך שבה אמנים מקליטים היום אלבומים השתנתה לגמרי, בטח מאז שאני התחלתי להקליט. פעם היו משקיעים בקליפים חצי מיליון דולר וזה היה נחשב למעט. היום משקיעים 50 אלף דולר וזה נחשב להרבה. האינטרנט שינה את הכל.
 
אני חושבת שבמשך תקופה ארוכה פחדנו מאוד לגלות מה יקרה למוזיקה, אבל הרבה מזה שינה את המשחק גם לטובתנו. בעידן שבו אתה כאמן יכול פשוט להפיק לעצמך את החומרים ולהעלות את זה לרשת, ולא צריך להיות תלוי בחברת תקליטים ומפיקים. עכשיו למשל, אני חתומה בחברת ,Young Money שהיא מותג עצמאי שנותן לאמנים את החופש לחקור ולעשות את מה שהם צריכים. אני מרגישה שהיום מוזיקאים לוקחים את העניינים לידיהם וגם אני מרגישה יותר בנוח לעשות את זה".
 
בסדרת הריאליטי שלה תוכלו להכיר גם את שתי האחיות הקטנות שלה. אחת מהן, ליזי, נמצאת כרגע בתהליכי גיור, למרבה ההפתעה. זוגיות עם בחור יהודי גרמה לה להתאהב בדת היהודית וכך תוכלו לצפות בסדרה בהכשרת המטבח וברגעים מבית הכנסת.

“אני והאחיות שלי מאוד־מאוד קרובות", מספרת מיליאן. “אנחנו החברות הכי טובות מאז ומעולם. זה שיש לי אותן לצדי ועכשיו גם העולם יוכל לראות את זה, זו ברכה גדולה ואני חושבת שהצופים מאוד יתחברו אלינו. יהיו הרבה צחוקים וגם הרבה בכי. אנחנו אנשים מלאי תשוקה".

את מאוד קנאית לחיים הפרטיים שלך. למה בחרת לעשות דווקא תוכית ריאליטי?
“רציתי להראות את הצד האמיתי שלי. אני חושבת שהיו כל כך הרבה ספקולציות סביבי, שהיו מבוססות על בלוגים ואנשים שאמרו מה שבא להם בהתבסס על איזו תמונה. אני מרגישה שלא משנה כמה ראיונות אעשה, אנשים לא יבינו אף פעם את התמונה המלאה, אז זו נראית לי ההזדמנות להראות להם מי זו כריסטינה מיליאן, אבל באמת".