את הדרבי הראשון בדרייב-אין, אולמה החדש של הפועל ת"א, רביב לימונד היה אמור לראות על אזרחי. הישראלי הטוב בליגה בשנתיים האחרונות נפצע בשבוע שעבר בקרסולו, אותו נקע בפעם השנייה בחודשיים האחרונים. כבר שהיה נראה כי עודד קטש והשחקנים באדום יאלצו להתמודד בלי אחד הכלים הכי חזקים שלהם.

 

 

אלא שלימונד לא התכוון לוותר על הדרבי הזה לשניה, קיבל שלושה טיפולים ביום ותרופות כדי לשכוח מהכאבים והוקוס פוקוס, הגארד של הפועל יעלה הערב לאחד האירועים המרגשים בתולדות הפועל ת"א החדשה.
 

"ללא ספק משחק דרבי, באולם חדש משלנו, זה משהוא שמסמל המון עבור המועדון והקהל ובהחלט מהווה סגירת מעגל. עכשיו החכמה תהיה להתחיל ולייצר באולם הזה זיכרונות ורגעים גדולים", אמר לימונד בראיון בלעדי לספורט2 לקראת המשחק מול אלופת אירופה.

 

אולם הדרייב אין. "החכמה לייצר זיכרונות ורגעים גדולים" (צילום: עדי אבישי)

 

כשהקבוצה ממוקמת חמישית בטבלה, ועם משחק חסר, לימונד והחברים ינסו לשחזר את הסיבוב הראשון ולהשלים ניצחון כפול על הצהובים בליגה: "אנחנו מגיעים במומנטום טוב", אומר הגארד וממהר להתנות: "הבעיה היא שיש לנו הרבה פציעות, גם שלי וגם של סקוורר ודוראנד שהיה חסר, אבל עשינו את המקסימום מהזמן שהיה לנו להתכונן ואני מאמין שמשחק כזה יוציא רק טוב מכולם. לא משנה מה המצב הבריאותי או האישי".

 

בדרבי הקודם מכבי הגיע במומנטום שלילי וניצלתם את זה היטב. הפעם הסיטואציה שונה לגמרי, גם התוצאה תהיה כזאת ?

"אין ספק שמכבי מבחינת הסגל או ״על הנייר״ עדיפה עלינו, אבל אנחנו באים להילחם כל משחק לא משנה נגד מי זה ובטח אצלנו בבית עם הקהל. אנחנו לא פייבוריטים אבל גם לא מרגישים כאנדרדוג מובהק".

 

 

"מכבי עדיפה, אבל אנחנו באים להילחם" (צילום: עדי אבישי)

 

 

היית בספק גדול לדרבי בגלל בפציעה בקרסול, אתה לא מסתכן שאתה עולה לשחק הערב ?

"הייתי בספק בהתחלה זה נכון אך חל שיפור משמעותי תוך כדי השבוע. כבר עשיתי שני אימונים מלאים עם הקבוצה, הם עברו בצורה טובה מאוד ואני אשתדל לעזור לקבוצה במה שאוכל".

 

עונה שניה שאתה הישראלי הדומיננטי בליגה, מדברים על זה ש״פרצת מאוחר״. אתה גם חי בתחושה דומה ?

"ממש לא. אני מסכים שבשנתיים האחרונות אני נותן את העונות הכי טובות בקריירה, אבל גם לפני היו לי עונות טובות ורגעים יפים. בהפועל נורא התחברתי למקום ולקהל ולהפך. אני חושב שזאת הסיבה שיש לאנשים את התחושה הזאת – שהיא אחלה מבחינתי, אני חי עם זה בשלום".

 
 

לימונד. הישראלי הדומיננטי בליגה (צילום: עדי אבישי)

 

 

מה נראה לך יהיה הישג ריאלי עבור הפועל השנה?

"כרגע אנחנו חזק בתמונת הצמרת. לדעתי אנחנו אמורים להמשיך ולכוון לעבר ארבע האחרונות ומשם אלוהים גדול. אני חושב שיש לנו הכל בכדי לעשות עונה שתיזכר".

 

אתה יכול להתחייב שתישאר בהפועל בשנים הקרובות? אתה רואה את עצמך נשאר שם לטווח ארוך יותר?

"כן אני בהחלט רואה את עצמי נשאר בהפועל בשנים הקרובות. אני רוצה מאוד להיות חלק מהקבוצה עד השנייה האחרונה שלי בכדורסל הישראלי. אני מקווה שזה יתממש כי עבורי הפועל זה הבית".

 

 

הפועל ת"א. "חזק בתמונת הצמרת" (צילום: עדי אבישי)

 

 

תתאר לי מה הולך לקרות הערב ביציעים בדרייב אין

"אני מתאר לעצמי שיהיה טירוף שעוד לא נראה כמותו. יהיה פשוט מסך אדום ורועש מסביב לפרקט. אני רק מקווה שהכל יישאר בגדר ספורטיבי ושכולם יחזרו הביתה בשלום".

 

הפועל רוצה מאד שהאולם ייקרא על שם אריק איינשטיין ז"ל. תתאכזב באופן אישי אם עיריית ת"א תחליט אחרת?

"אני אישית מאוד אתאכזב, בתור אחד מאד אוהב את האישיות ואת שיריו. אריק תרם המון לתרבות הישראלית אז מה יותר טוב להחזיר לו מאשר לקרוא לאולם של קבוצתו האהודה על שמו? זאת הזדמנות שלא תחזור וזה יהיה פספוס גדול אם ייבחר שם אחר".

 

 

אוהדי הפועל בדרייב אין. "יהיה טירוף" (צילום: עדי אבישי)