משה כחלון יודע שהגיע זמן להעלות הילוך בקמפיין הבחירות שלו.



עד עכשיו, ללא ראיונות וללא רשימה, הצליח לבסס את עצמו סביב תשעה מנדטים, אולם בשבועות האחרונים הוא נתקע. אמנם אין שינוי לרעה במספר המנדטים אבל גם אין שינוי לטובה וכחלון השתכנע שהגיע הזמן לשחרר. לאחרונה גם את השמות ברשימה שלו וגם את עמדותיו הפוליטיות ודעותיו על ראש הממשלה נתניהו ורשימת העבודה לכנסת. 



"אני חושב שמפלגת העבודה בחרה היום רשימה של כוכבים אבל ללא אנשי ביצוע", אומר כחלון, "אין שם אנשים שביצעו משהו. אף אחד שם לא הוביל רפורמות, מאבקים או שינויים. הם בעיקר רק מדברים. יצחק הרצוג , יו"ר העבודה לא מדבר על יוקר המחייה או על הבנקים. אין מהם מסרים ברורים מה הסדר יום שלהם ותכניות ברורות של ביצוע".

עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו –'מעריב אונליין'


אפשר ממש לראות שאתה פותח את הקמפיין. עד היום הקפדת שלא לנגח אף אחד. מה דעתך על התנהלות נתניהו לאחרונה? 
"על ההתנהלות של נתניהו בפריז אני מעדיף שלא להתעסק בזה. בואי נאמר רק שבתקופת קמפיין מותר הכל..."
 
אין לך בעייה לומר את דעתך על כל מפלגה אחרת, אבל לגביי נתניהו שברור לכולם שאין ביניכם יחסי חיבה אתה נזהר. מה גם שהיחס לא הדדי. נתניהו טוען שרפורמת הסלולר היתה תחת חסותו שלא מדובר בהישג שלך
"ראש הממשלה נתניהו תמך ביוזמה ואני הובלתי אותה. זה ברור לכולם שמדובר בהישג של המשרד שלי. הוא לא הפריע לי וזה כבר טוב. כל אחד וסגנונו. עצם זה שאני בחוץ זה אומר שאני לא שבע רצון מההתנהלות שלהם. לא צריכה להיות חיבה ביני לבין נתניהו. לא צריכה להיות חיבה בין ראש ממשלה לשר".

"צריכים להיות יחסי עבודה, אך אין שום אמת בדברים שיש בינינו סכסוך או שרבנו. אני החלטתי על דרך אחרת. הליכוד נטש את הדרך החברתית, את הדרך שאני מאמין בה. הליכוד לא במקום שהיה כשהגעתי אליו. אני מייצג את הליכוד של 1977. ליכוד עם חמלה וכלכלכה חופשית. ליכוד ליברלי".

אתה תשב בכל ממשלה? למה אתה לא בוחר צד? 
"לא בוחר צד. בוחר דרך. מי שייענה לתביעות שלנו לטפל בדיור, בפערים החברתיים וביוקר המחייה, נהיה שם. לא אהיה בממשלה בגלל בנאדם אלא בגלל דרך. מי שייתן לי ליישם את זה אני אהיה שם". 

ישנה טענה כלפיך שכל האמירות שלך עמומות. אתה בעד מדינה פלסטינית? החזרת שטחים? 
"מפלגת כולנו תתמוך בהסדר כאשר יהיה עם מי לדבר בצד השני ורק כאשר יתמלאו כל התנאים הבאים: הכרה במדינה יהודית, ירושלים תישאר מאוחדת, אי תביעה לזכות השיבה ואי חזרה לקווי 67 אם יהיה הסדר שמביא את כל התנאים האלה לשולחן אנחנו נתמוך. אבל מפלגת כולנו קמה כדי לטפל במשבר הדיור ביוקר המחייה ברפורמות מבניות וצמצום פערים. זאת המטרה שלנו. יש לנו עמדות מדיניות אבל המטרות שלהן חברתיות כלכליות". 

נראה שלכחלון לא נוח בנושא המדיני והוא רוצה לחזור לאזור הנוחות שלו. הנושאים החברתיים הכלכליים. הוא סימן לעצמו כמטרה את מנהל מקרקעי ישראל כמפתח לפתרון משבר הדיור אליו היה צריך להגיע כיור אם נתניהו היה עומד בהבטחתו אליו.

"מנהל מקרקעי ישראל הוא הפתרון למשבר הדיור. אומר כחלון, " אם לא תהיה לי שליטה על מנהל מקרקעי ישראל יהיה קשה עד בלתי אפשרי לטפל במשבר הדיור. בלי מנהל מקרקעי ישראל אנחנו לא ניכנס לממשלה. יש לנו תכנית מסודרת לפירוק מנהל מקרקעי ישראל ואני הולך לפרק את מנהל מקרקעי ישראל. אם לא נקבל את מנהל מקרקעי ישראל, לא ניכנס לממשלה. רפורמה נגד חלשים היא קלה, רפורמה נגד חזקים היא הדבר הקשה. 

לאחרונה נטען כי את כחלון מריצים יצחק תשובה שתורם למכללת נתניה בה כחלון מלמד וקובי מימון, מראשי תאגיד ישראמקו השוהה בחו"ל. על כך אומר כחלון: "יצחק תשובה לא עומד מאחורי המפלגה, לא קיבלתי ממנו כסף ואין לי איתו קשר חברי או כלכלי. לגביי קובי מיימון, אנחנו מכירים שנים אבל לפני כשבע שנים הוא עזב את הארץ והקשר כמעט ולא קיים. מעולם לא שוחחתי איתו על סוגיות של גז או סוגיות אחרות הקשורות לעסקיו ולא קיבלתי ממנו תרומה כספית או אחרת. כל השמועות האלה מגיעים ממתנגדיי וזו רשעות לשמה".
 
את הראיון כחלון לא מסיים בנימה אופטימית. הוא חושש מזה שהמפה הפוליטית לא תשתנה ב-17 במרץ: "התחושה שלי שאנשים מיואשים. על גבול אובדן תקווה. לא מאמינים לאף אחד. מאוד ציניים והממשלה הרויחה את זה ביושר. מודאג מהתחושה הזו. ואני מודאג מכך שב-17 למרץ לא תהיה בשורה  ומדינת ישראל תמצא את עצמה באותו המקום עם ייאוש עם דיכאון עם חוסר יכולת להתפרנס ולקנות דירה".