בגיל 10 ניגן בתזמורת בית הספר. בגיל 15 יצא לסיבוב הופעות ראשון בחו"ל. שנה אחר כך ניגן בתוכנית "לילה גוב", ובהמשך השתתף בהקלטות של טובי האמנים הישראלים, ביניהם: אריק איינשטיין ע"ה, שלומי שבן, אסף אמדורסקי, אביתר בנאי, שלום חנוך ועוד.
 
הוא הוציא 7 אלבומים וקצר עליהם שבחים בינלאומיים, כולל ה"ניו יורק טיימס", שם נכתב עליו: "כמו מיילס דיוויס, הוא יכול להפוך את החצוצרה לכלי ביטוי של הזעקות האנושיות החריפות והכואבות ביותר. זהו המחצצר אבישי כהן, שלפעמים מקנא באנשים שלא יודעים מה ירצו לעשות כשיהיו גדולים".
 
עכשיו, אחרי שכבש את הקרנגי הול במנהטן, שם הופיע עם אחיו ואחותו, יובל וענת - שותפיו להרכב " 3 הכהנים" - מול אולם מלא מפה לפה - הוא מהרהר בשאלה: מה היה קורה אילו הייתי נשאר במקום אחד?  

"אני לא לוקח כמובן מאליו את הקריירה שלי", מבהיר כהן. "אני עושה את הבחירות שלי ומפרנס משפחה, שני ילדים וכלב. אבל אני תמיד בנסיעות, וכמעט חצי מהזמן לא בבית. הכמיהה היא לשבת ולא לזוז, ולראות מה יקרה אז לחיים, למוזיקה, לתרגול היוגה, לשגרת המשפחה ולמערכת היחסים. אני יודע שזה ידרוש ממני לוותר על השקעה של שנים, ולכן זה לא נכון עבורי כרגע. אני עדיין בבנייה, ויש עוד דברים שהייתי רוצה לעשות".
 

היום יופיע כהן במועדון "האזור" בת"א, במסגרת סדרת "לא סטנדרטים" של אנסמבל הצוללת הצהובה. בהמשך יופיע עם להקתו The Big Vicious בהופעה חגיגית לרגל צאת אלבומו החדש, "DARK NIGHTS".
 
ניגשתי להאזנה בחשש מה, כי אני לא ממש חובבת ג'אז, ומצאתי את עצמי נסחפת.
"לג'אז יצא שם גרוע, ואני יכול להבין את זה. יש הרבה מוזיקאים שלא ברור מאיפה הם באים. בדיוק כמו שיש רוק גרוע ופופ גרוע, כך יש גם ג'אז גרוע ויש פנינים. מה שכן, קל להבין ג'אז בהופעה חיה, מלשמוע את הצלילים בתקליט. כי כשרואים את הנגנים בויז'ואל, זה עוזר להבין את המוזיקה. חוץ מזה, כשמישהו שלא מבין ג'אז אומר שהוא נהנה, זאת מחמאה יותר גדולה עבורי ממי שמבין, ויכול לנתח את ההעדפות שלו ממקום שכלי".
 
ניגנת בפסקול של "אמריקן גנגסטר", הופעת עם ה"רד הוט צ'ילי פפרז" בהופעתם בארץ. מה שיא הקריירה שלך? 
"זה נכון שבארץ הכי דיברו על זה. 2 דקות על במה עשו יותר מעשרים שנה של עבודה. אין לי שיא אחד, אלא היילייטס. זה מה שמאפיין את העבודה שלי. בדרך כלל מוזיקאים מנגנים עם מישהו מוכר, וכך הם זוכים לפריצה שלהם. אצלי זה עבד אחרת: עוד אלבום, עוד ביקורת, עוד הופעה – נקודות ציון שהצטברו יחד".

הילדים שלך, בת 8 ובן 4, כבר הולכים בעקבותיך?
"הילדים התחילו פסנתר רק עכשיו באופן רשמי. לא רציתי לדחוף אותם, וחיכיתי. ואז חשבתי שאם אחכה, הם יפסידו את העולם המופלא הזה, וחבל. גם ההורים שלי לא דחפו אותי, אלא תמכו. הם לא הכריחו אותי לנגן או להתאמן, אבל מוזיקה הייתה חלק בלתי נפרד ממה שקורה בבית. גם עכשיו הילדים שלי הולכים לישון עם בילי הולידיי ומתעוררים עם סטיבי וונדר".
 
אבישי כהן ואנסמבל הצוללת הצהובה – "לא סטנדרטים". 2.1 . שישי, 15:00 , מועדון "האזור", הרכב 13 , תל אביב